Spoľahlivosť a pravidelnosť MHD sa má zvýšiť

Dopravný podnik Bratislava (DPB) prijal od začiatku školského roka nový program Kvality služby, ktorého cieľom je zníženie počtu vynechaných spojov MHD z dôvodu dopravných nehôd a porúch vozidiel zavinených vodičmi a pracovníkmi DPB a tým zvýšenie kvality poskytovaných služieb pre cestujúcich. V rámci tohto programu boli zavedené postihy pre zamestnancov dopravného podniku, ktorí spôsobia vynechanie spoja MHD.

V prípade zavinenia dopravnej nehody hrozia vodičom postihy v závislosti od výšky spôsobenej škody. Pri spôsobení menších škôd to môže byť zníženie výkonnostnej odmeny zamestnanca, prípadne aj preskúšanie pravidiel cestnej premávky v autoškole a psychologické vyšetrenie. Pri rozsiahlejších škodách môže byť vinníkovi na mieste zadržané oprávnenie na vedenie vozidiel MHD a následné preradenie na inú pozíciu, alebo ukončenie pracovného pomeru v dopravnom podniku.

Znížiť by sa mali aj meškania a výpadky spojov z dôvodu neodbornej práce vodičov s vozidlom. Napomôcť by tomu malo krátenie odmien v prípade takýchto mimoriadnych udalostí. Zlepšenie by malo nastať aj v prípade opráv vozidiel MHD. Dielenskí pracovníci a vedúci prevádzok budú postihovaní za nekvalitné a neodborné opravy vozidiel MHD buď znížením odmien, alebo v prípade závažnejšej udalosti aj rozviazaním pracovného pomeru.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.