DPB vyhlásil súťaž na dodávku 100 kĺbových autobusov a oznámil víťaza prvého tendra

Dňa 12.9.2009 bola vo Vestníku verejného obstarávania zverejnená verejná súťaž Dopravného podniku Bratislava na vypracovanie rámcovej dohody na dodávku 100 kusov nízkopodlažných kĺbových autobusov s naftovým pohonom. Dopravný podnik predpokladá vynaložiť na nákup týchto autobusov 29 874 527 Eur (900 mil. Sk) bez DPH v priebehu 3 rokov. Ponuky môžu uchádzači predkladať do 12. novembra 2009, zmluva s víťazom súťaže by mohla byť uzavretá do konca januára 2010. Pri vyhodnocovaní ponúk sa použijú kritériá Celková cena autobusov (60 bodov) a Cena doplnkovej výbavy (40 bodov).

V uplynulých dňoch Dopravný podnik tiež oznámil, že víťazom tendra na dodávku kĺbových naftových autobusov s kapacitou väčšou ako 185 cestujúcich sa stala spoločnosť Mercedes-Benz Slovakia s vozidlom Mercedes-Benz O 530 GL CapaCity (dĺžka 19,54 m). Plánovaný je nákup 40 takýchto vozidiel v cene 23,4 mil. Eur (cca 705 mil. Sk), t.j. 585 000 Eur (17,6 mil. Sk) za jedno vozidlo. Prvé vozidlá s kapacitou 45 sediacich a 142 stojacich cestujúcich by mali byť dodané v prvom kvartáli roka 2010. Výsledok tohto tendra, ktorý mal jediného uchádzača, nie je prekvapením, nakoľko podmienky tendra mohol reálne splniť práve jeden výrobca. Predstavitelia DPB sa tiež netajili zámerom zakúpiť práve takéto vozidlá už počas prvého testovania tohto vozidla v bratislavskej MHD v roku 2008. Najväčším jednokĺbovým konkurentom tohto autobusu je 20,45 m dlhé vozidlo MAN Lion's City GXL, ktorého prototyp bol predstavený v roku 2007, no podľa dostupných informácií sa zatiaľ nedostal do sériovej výroby a nie je ani v ponuke na stránkach výrobcu.

Prekvapením tendra je však vysúťažená cena vozidiel. Pre porovnanie, košický dopravný podnik v uplynulom roku vysúťažil kĺbové 18 metrové autobusy Irisbus Citelis 18M českého výrobcu za cenu 328 396 Eur (9,893 mil. Sk) bez DPH v naftovej verzii a 370 628 Eur (11,166 mil. Sk) bez DPH vo verzii s plynovým pohonom (zdroj VVO 180/2008). Z toho vyplýva, že za cenu 23,4 mil. Eur by bratislavský dopravný podnik mohol kúpiť 71 kĺbových naftových autobusov dĺžky 18 metrov. Nechávame teda na posúdenie čitateľom, či bratislavskej MHD viac pomôže v súčasnej dobe zakúpiť 40 klimatizovaných autobusov nadštandardnej dĺžky (19,54 m oproti 18 m), alebo 71 klasických kĺbových autobusov.

Viac k téme

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.