Z uvedených liniek je „šesťdesiatosmička“ nosnou s intervalom v rannej špičke 4 minúty a „deväťdesiatšestka“ plní funkciu doplnkovej linky. Aspoň to tvrdil DPB pred troma rokmi, keď zavádzal nové linkové vedenie v Petržalke. Podľa koncepcie zmien mali slúžiť nosné linky s atraktívnym intervalom pre rýchle spojenie s opačnou stranou Dunaja, preto boli ich trasy čo najviac napriamené, aby nekľučkovali všetkými väčšími ulicami Petržalky.
Prvou ranou pre linku 68 bolo uzavretie odbočenia z Mosta Apollo do Bosákovej ulice, takže v smere do Petržalky museli byť autobusy presmerované na dlhšiu trasu cez Ovsište, kde im pribudla nová zastávka. Vtedy DPB protestoval, že MHD je pre kompetentné cestné správne orgány druhoradá a neberú ohľad na jej cestujúcich. Teraz sa však trasa linky 68 opäť predĺžila a nie vinou cestných správnych orgánov. Na trase tak pribudli v smere do centra dve zastávky, jedno ľavé odbočenie s dávaním prednosti v jazde a jeden semafor. Popri bežných zdržaniach v dopravných zápchach tak cestujúci pocestujú najmenej o dve minúty dlhšie*, čo predstavuje 10% celkovej jazdnej doby. Otázne je, ako chce mesto motivovať obyvateľov používať MHD, ak dopustí zmeny, ktoré predlžujú cestovanie a znižujú atraktivitu MHD.
Naopak, pri linke 96 dôjde pri zmene trasy k zrýchleniu. Premáva však na nej len polovica spojov oproti linke 68, navyše s menšími autobusmi. Zmena teda uškodí najmenej dvojnásobnému počtu cestujúcich než je tých, ktorým prospeje. Kapacita linky 68 navyše nepostačuje pre prílev ďalších cestujúcich z nových zastávok.
V minulosti už došlo k viacerým nekoncepčným zásahom do petržalského systému. Najskôr sa jednalo o obmedzovanie počtu spojov na linke 88 kvôli nedostatku vozidiel, takže pôvodné nadväznosti liniek 68 a 88 v popoludňajšej špičke zanikli. Neskôr si časť obyvateľov z Ovsišťa vymohla presmerovanie linky 84 do trasy kopírujúcej linku 99 a musela byť zavedená nová linka 184. Tentoraz zmena spôsobí okrem kopírovania časti trás liniek 68 a 88 pravdepodobne aj zvýšenie nepravidelnosti linky 68, resp. zhlukovanie a preťažovanie jej vozidiel vzhľadom na jej trasovanie (dopravné zápchy a okružnosť)..
Ak bude podobný postup pokračovať, o niekoľko rokov sa s najväčšou pravdepodobnosťou opäť zistí, že trasy petržalských liniek sú príliš kľukaté, komplikované a neekonomické. A opäť bude nutné vynaložiť veľké úsilie na ich nápravu.
* Rozdiel jazdných dôb liniek 68 a 88 medzi zastávkami Lachova a Most Apollo podľa cestovného poriadku.