Pri budúcej ŽST Filiálka zrejme nebude park

Magistrát zverejnil návrh zmien a doplnkov Územného plánu Bratislavy prevažne zohľadňujúci plánovanú výstavbu železničného koridoru TEN-T 17 s tunelom medzi Železničnou stanicou Petržalka a Železničnou stanicou Filiálka. V materiáli sa s parkom pri navrhovanej Železničnej stanici Filiálka neuvažuje. Podľa navrhovateľov by mali byť priestory od Vajnorskej resp. Šancovej ulice riešené ako občianska vybavenosť celomestského a nadmestského významu. V súčasnosti sa na pozemkoch nachádza parkovisko pred Istropolisom, zeleň a pozostatok bývalej železničnej stanice Filiálka. Hoci medzi časté sľuby pred ostatnými komunálnymi voľbami patril rozvoj zelene, pri dôležitej stavbe, akou nepochybne železničná stanica koridoru TEN-T 17 je, park chýba. Cestujúci tak budú mať len obmedzené možnosti na trávenie času do odchodu vlakov.

Návrh zmeny Územného plánu rieši aj zmenu trasy nosného systému na báze metra, ktorý už nepočíta s vetvou do Rače a v centre sa mení smerovanie. Naďalej metro v Dúbravke kopíruje električku, v smere na Hlavnú stanicu sa v centre odpája vetva do Ružinova rovnako kopírujuca električkovú trať. Na novej trati je navrhovaná zastávka pod Autobusovou stanicou. Novinkou v územnom pláne je ukončenie petržalskej vetvy nosného systému v železničnej trati na Einsteinovej ul.

V návrhu nie sú zohľadnené navrhované trolejbusové trate, ktoré schválili mestskí poslanci v roku 2007. Podľa našich informácií sa práve absencia trolejbusových tratí v Územnom pláne stala jedným z argumentov proti ich realizácii. Úplné znenie zmien nájdete na www.bratislava.sk. Návrh je možné pripomienkovať do 15. septembra 2008.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.