Koniec Ikarusov radu 200 sa blíži

Po tom, čo sa Bratislava v januári 2008 rozlúčila s Ikarusmi 280 a posledný z nich vo februári dojazdil, nasleduje aj koniec Ikarusov 283. V premávke zostal už iba posledný autobus. Typ Ikarus 283 bol odvodený z kĺbového Ikarusu 280 a vyznačoval sa predĺžením predného i zadného dielu, čím sa zvýšila jeho kapacita. Vodič zároveň dostal priestornú kabínku. Prototyp bol vyrobený koncom 1980-tych rokov a testoval sa aj v Bratislave. Dopravný podnik Bratislava na základe skúšok objednal 21 vozidiel, ktoré boli dodané a zaradené do premávky v roku 1991. Okrem Bratislavy boli Ikarusy 283 dodané už iba pre Moskvu (trolejbus 283T), Jekaterinburg a dopravcov v Maďarsku.

Po tragickej nehode bol v roku 1995 vyradený prvý z "čabajkových" autobusov, druhý nasledoval po požiari v roku 1998. V rokoch 1999 a 2000 bolo dvanásť autobusov modernizovaných v Banskobystrickej dopravnej spoločnosti, pričom dostali elektronické transparenty a bielo-červený náter podľa vzoru novších Ikarusov 435. Ďalšie vyraďovanie sa začalo v roku 2004 pre poškodenie nosných konštrukcií. Po vyradení troch vozidiel začiatkom augusta 2008 v premávke zostáva posledný mohykán #1512), ktorý možno ešte stretnúť na špičkových spojoch liniek 21 25 31 39 63 87 93 a 98. Po jeho vyradení definitívne v Bratislave skončia Ikarusy radu 200, ktorého vznik siaha až do začiatku 1970-tych rokov. Tým sa najzastaralejšími vozidlami stanú Karosy radu 700, ktorých DPB vlastní ešte 193 ks.

O tom, či sa zachráni historické vozidlo málo rozšíreného typu Ikarus 283 zatiaľ nie je rozhodnuté.

Viac k téme

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.