Hrozí aj Bratislave ostravská tragédia?

Piatková tragická nehoda električiek v Ostrave, kde pri čelnej zrážke električiek K2 a 2xT3 zahynuli traja ľudia a ďalších 38 sa zranilo (z nich 13 ťažko) núti zamýšľať sa, či podobné nešťastie hrozí aj v Bratislave. Na rozdiel od Ostravy v meste na Dunaji neexistuje jednokoľajný obojsmerný úsek trate, kde by mohlo dôjsť k podobnému stretu. Medzi potenciálne nebezpečné úseky však patrí väčšina električkových križovatiek tvaru triangla, kde môže pri zle prestavenej výhybke dôjsť k zrážke. Najvážnejšia takáto nehoda sa stala 1. septembra 1993 (pozri foto), kedy sa na Floriánskom námestí zrazili rovnaké typy električiek ako v Ostrave. Nehoda sa vtedy zaobišla bez úmrtí, škoda na vozidlách však bola vysoká a jedno z nich bolo vyradené. Zatiaľ posledná podobná nehoda sa stala 25. marca 2008 na Americkom námestí.

Ďalšími kolíznymi bodmi sú miesta so zakázaným križovaním protiidúcich vozidiel pre možnosť poškodenia ich spätných zrkadiel alebo bokov. Tu však také nebezpečenstvo ako pri čelných zrážkach nehrozí. Jedná sa napríklad o odbočenie do Ružinova na Trnavskom mýte, križovatku Miletičova - Záhradnícka alebo vjazd do obratiska Astronomická. Napriek istému riziku je však stále doprava električkou jedným z najbezpečnejších spôsobov presunu po meste. Oveľa rizikovejšie je nerozvážne prechádzanie cez električkovú trať na miestach, ktoré na to nie sú určené, čo si ročne vyžiada niekoľko obetí. Na takéto počínanie v tomto roku doplatilo životom dvanásťročné dievča, ktoré v Rači spoza električky v zastávke vbehlo pod protiidúcu súpravu električiek.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.