DPB bude testovať autobus Mercedes CapaCity

V uliciach Bratislavy sa po štyroch mesiacoch budeme môcť stretnúť s ďalším nízkopodlažným kĺbovým autobusom určeným na testovanie. Tentoraz pôjde o výrobok Mercedes-Benz CapaCity s dĺžkou 19,5 metra a kapacitou 193 cestujúcich. Zaujímavosťou je vybavenie vozidla štyrmi nápravami, z ktorých dve sú v zadnej časti a jedna z nich otočná. Podľa našich informácií bude autobus premávať na linkách vypravovaných vozovňami Petržalka a Trnávka. Vyskúšať si ho budú môcť cestujúci aj na Dlhých dieloch. Premávať by mal približne tri týždne od 4. februára 2008.

DPB v minulosti testoval nízkopodlažné kĺbové autobusy Ikarus 417, Karosa CityBus 18M, Irisbus Citelis 18M a SOR NB 18 City. Ani jeden z týchto typov však podnik nakoniec nezakúpil.

Technické parametre podľa www.mercedes-benz.sk:
Dĺžka (mm): 19 540
Šírka (mm): 2 550
Výška (vrátane klimatizácie) (mm): 3 080
Rázvor predná náprava - 2. náprava (mm): 5 845
Rázvor 2. náprava - hnacia náprava (mm): 5 990
Hnacia náprava - druhá zadná náprava (mm): 1 600
Previs vpredu (mm): 2 705
Previs vzadu (mm): 3 400
Predný nájazdový uhol (°): 7
Zadný nájazdový uhol (°): 7
Priemer otáčania (min) (m): 22,85
Rozmer pneumatík: 275/70 R 22,5
Výška podlahy (nad vozovkou) (mm): 340
Nástupná výška dvere 1 (bez kneeling) (mm): 320
Nástupná výška dvere 2 až dvere 4 (bez kneeling) (mm): 340
Výška parapetu (mm): 950
Výška na státie vpredu/vzadu (mm): 2 311
Nástupná šírka dvere 1 až 4 (mm): 1 250
Hmotnosť naprázdno (kg): 18 548
Celková prípustná hmotnosť (kg): 32 000
Objem palivovej nádrže:
Diesel (l): 280
Prísada AdBlue (l): 45
Prepravná kapacita
Počet miest na sedenie: 37
Miesta na státie: 156
Spolu: 193
Motor (Euro 4): OM 457 hLA
Výkon (kW) (k): 260 (354)
Zdvihový objem (cm3): 11 967
Počet/usporiadanie valcov: 6/radové naležato
Krútiaci moment (max.) pri 1.100/min (Nm): 1 600
Prevodovka: ZF HP 6-stupňová
Predná náprava: Samostatné zavesenie kolies ZF RL 75 EC
Hnacia náprava: Hypoidná náprava HO6 Mercedes-Benz
Druhá zadná náprava: ZF RL 75 A
Riadenie: ZF posilňovač riadenia
Prevádzková brzda: elektropneumatický dvojokruhový pneumatický brzdový systém (EBS)
Odľahčovacia brzda: integrovaný retardér

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.