Ľudia by pre DPB vybrali iné nové logo

Ak by nové logo Dopravného podniku Bratislava vyberali bežní ľudia, zrejme by sa nestotožnili s výberom komisie DPB. Vyplýva to z prieskumov, ktorý v dňoch 19. - 26. novembra a 4. - 14. decembra 2007 zrealizovali stránky imhd.sk. Na prvých piatich priečkach sa umiestnili logotypy, ktoré pred komisiou neobstáli a nepostúpili do užšieho výberu. Traja finalisti ankety DPB sa v prieskume stránok imhd.sk umiestnili na 8. mieste (logo B), 11. mieste (logo A) a 14. mieste (logo C). Je pozoruhodné, že práve pri hlasovaní za tieto tri logotypy boli zistené pokusy manipulovať s hlasmi. Zástanca neférovej súťaže sa snažil za jeden z týchto logotypov hlasovať až 70-krát.

Respondentom sa zrejme inovácia loga DPB nepáči, pretože najviac hlasujúcich sa priklonilo za zachovanie súčasného loga podniku. Podľa niektorých výtvarníkov z Katedry vizuálnej komunikácie Vysokej školy výtvarných umení však verejnosť nedokáže komplexne posúdiť vhodnosť logotypov ako napríklad možnosti ich použitia v rôznych veľkostiach, na rôznych farerbných podkladoch a nadčasovosť. O zložitosti posudzovania logotypov svedčí aj fakt, že najúspešnejší z navrhovaných nových znakov dostal iba 7,8% hlasov. Z celkového počtu 76 návrhov (73 neúspešných kandidátov v súťaži DPB + 3 finalisti súťaže DPB) dostalo menej ako 2% hlasov až 65 logotypov.


1. miesto


2. miesto


3. miesto


4. miesto


5. miesto

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.