DPB deklaruje dostatok vodičov aj vozidiel, pravdou je opak

Dopravný podnik naďalej uvažuje nad linkou do Rakúska napriek veľmi zlej situácii s vynechávaním spojov bratislavskej MHD. V článku v Bratislavských novinách sa uvádza vyjadrenie predsedu predstavenstva DPB, a. s., B. Zahradníka: „...linka bude prevádzkovaná v rámci kapacít DPB. Budú nato využívaní voľní vodiči a vozidlá, ktoré nie sú v danom čase potrebné na plnenie úloh MHD. ‚Hovorím to preto, aby som rozptýlil všetky pochybnosti o tom, že chceme jazdiť do Wolfsthalu a nestíhame to obslúžiť v Bratislave.‘“ Podľa našich údajov má však DPB dostatok vodičov iba cez víkendy. V pracovných dňoch dochádza denne k nevypraveniu cca 7 vodičov, čo má za následok vypadávanie spojov bez náhrady. Záložné vozidlá taktiež chýbajú. Len v októbri pre nedostatok vodičov nejazdili niektoré autobusy na linkách 34 50 53 59 61 65 67 70 74 75 78 83 96 a 98. Najčastejšie sa výpadky dotkli autobusov vozovne Jurajov dvor.

Okrem nedostatku vodičov je permanentným problémom aj nedostatok vozidiel. V ostatných týždňoch sa najmä na linkách 21 31 39 63 88 objavujú namiesto kĺbových vozidiel krátke autobusy. V tlačenici následne rastie nervozita cestujúcich a vznikajú konflikty s vodičmi, čo im ešte viac popri komplikovanej dopravnej situácii v meste sťažuje prácu.

Od júla a septembra DPB zhoršil intervaly na linkách 20 22 66 203 206 207 209 a 211. Dôvodom bol nedostatok vodičov. Ešte v septembri sme žiadali DPB o odpoveď na otázku, kedy sa cestovné poriadky vrátia do pôvodnej podoby, no odpoveď sme doteraz nedostali. Rovnako sme nedostali odpoveď na otázku, koľko vodičov vlastne podniku chýba, a či sa uvažuje o prevádzkovaní niektorých liniek iným dopravcom, keďže DPB podľa všetkého bežnú prevádzku podľa pôvodného grafikonu nie je schopný zabezpečiť. Prioritou je zrejme len doprava do Rakúska.

Otázkou teda zostáva, akých voľných vodičov, a aké voľné vozidlá DPB vlastne má. Ak by aj linka do Rakúska premávala iba cez víkendy, vodiči z nej by vzhľadom na limity nadčasovej práce dané zákonom nemohli jazdiť cez niektoré pracovné dni. Následne by došlo k nevypraveniu ďalších vozidiel pre nedostatok vodičov, čím by sa opäť situácia len zhoršila. V ankete na imhd.sk si 71% respondentov myslí, že by sa mal v súčasnosti DPB sústrediť na zabezpečenie riadnej MHD v Bratislave, a až potom na linky mimo mesta.

Otáznou je aj cena cestovného lístka na linke do Rakúska. V médiách prezentovaná cena spiatočného lístka 3,5 Euro (približne 115 Sk) je porovnateľná s cenou spoločností Slovak Lines a Postbus, ktoré prevádzkujú linku z Bratislavy do Viedne aj cez obce, do ktorých plánuje zaviesť obsluhu DPB. Spiatočný lístok Slovak Lines do Hainburgu stojí 120 Sk, do Wolfshalu 130 Sk a spoločnosť prevádzkuje vyše 10 spojov denne na tejto linke. Podľa vyjadrení zástupcov Slovak Lines je kapacita už dnes dostatočná. Zmysel novej linky DPB ostáva teda nejasný.

Viac k téme

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.