Projektanti navrhujú v Ružinove zmeny

V súvislosti s výstavbou centra Bratislavská cvernová továreň dôjde k zvýšeniu dopravného zaťaženia širšieho územia okolo nových objektov. V materiáli, ktorý máme k dispozícii, sú upravované niektoré dôležité križovatky tak, aby zvládli budúce nároky najmä individuálnej automobilovej dopravy.

Prekvapujúco však pri súčasnom európskom trende budovania BUS-pruhov na mnohých miestach vyhradené jazdné pruhy pre MHD chýbajú. Pri rozširovaní Karadžičovej ulice na tri jazdné pruhy pred križovatkou so Záhradníckou v smere na Legionársku ani jeden pruh nebude vyhradený pre MHD. Bez BUS-pruhov zostáva aj Záhradnícka ulica v križovatke s Karadžičovou a nové usporiadanie križovatky Karadžičova – Mlynské nivy. Jediný pridaný vyhradený jazdný pruh pripadol na ulicu Mlynské nivy v smere od Autobusovej stanice ku Košickej ulici. Naopak, na Prievozskej ulici na viacerých miestach zanikajú súčasné BUS-pruhy.

K väčšej zmene obsluhy zastávok dôjde na križovatke Prievozská – Miletičova. Zastávka MHD Miletičova na Prievozskej ul. sa v smere do centra presúva medzi ulice Ružová dolina a Miletičova (t. j. pred križovatku), v smere na Dolné hony medzi ulice Jarabinková a Bajkalská (pred čínsku reštauráciu). V uzle Miletičova – Prievozská sa tak skomplikuje prestup nutnosťou dlhšieho pešieho presunu medzi zastávkami a zanikne zastávka trolejbusu 207 v smere do centra. Pripomíname, že počas rôznych výluk trolejbusov v Prievoze a na Dolných honoch je práve tento uzol ťažiskovým pri prestupovaní medzi trolejbusmi a náhradnou autobusovou dopravou. Ak by sa zrealizoval návrh, prestupovanie by už vôbec nebolo možné.

Rozšírená križovatka Mlynských nív a Košickej ulice je naďalej riešená úrovňovo bez BUS-pruhov a nepribudlo ani odbočenie z Mlynských nív doľava na Košickú ulicu, ktorého sa v súvislosti s presmerovaním linky 50 mimo Páričkovej ul. dožadujú občania Ružinova. V štúdii sa stratili zastávky Košická pred budovou gymnázia a Prístavná pre linku 88 v smere na autobusovú stanicu.

Zostáva len veriť, že predstavitelia mesta dodržia sľuby voličom o preferovaní MHD a budú trvať na doplnení vyhradených jazdných pruhoch pre MHD do projektov. Vzhľadom na zvýšené dopravné nároky by bolo vhodné zvýšiť aj ponúkanú kapacitu MHD, nemáme však informácie, že by mesto malo záujem na objednávaní väčšieho rozsahu výkonov MHD než v súčasnosti. Počet cestujúcich a tržby pritom v ostatnej dobe rastú. Štúdia však zvýšené požiadavky na MHD ignoruje a venuje sa iba individuálnej automobilovej doprave.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.