Nové SND: MHD až na poslednom mieste?

Predtým, než sa pred vyše dvadsiatimi rokmi začala budovať nová budova Slovenského národného divadla, po Pribinovej ulici premával dostatok autobusových liniek a ešte skôr aj trolejbus číslo 16 do Prievozu. Dnes už z obsluhy tejto oblasti MHD nezostalo nič, až na linku 88, ktorá ale zastavuje na opačnej strane areálu SND než je hlavný vchod. Zo zastávky Landererova ani nevedie prechod pre chodcov na Olejkársku ulicu, takže návštevníkov divadla čaká 10-minútová prechádzka cez vzdialenejšie bariérové prechody. Ešte horšie sú na tom tí, ktorí prichádzajú zo spojov MHD od Šafárikovho námestia. Po "preštrikovaní" sa cez semafory márne hľadajú chodník na Pribinovej ulici. Na pravej strane, pred budovou Ministerstva vnútra SR, na chodníku veselo parkujú autá, na ľavej strane chodník chýba úplne (a parkuje tam ešte viac áut), a tak nezostáva nič iné než použiť cestu. Keď sa náhle zjaví prechod pre chodcov, možno len konštatovať, že na jeho oboch stranách parkujú autá - a z ministerstva, do ktorého kompetencií patrí aj polícia a jeho úradníci majú na celú situáciu výhľad z okien svojich kancelárií, to zrejme nikomu nevadí. Chodec môže pokračovať po chodníku na ľavej strane, keďže napravo prebieha stavba budov Eurovea, ale aj to len dovtedy, kým mu cestu opäť nezahatajú zaparkované autá. Jediným "chodníkom" sa tak zase stáva cesta - a to aj napriek jasne viditeľnej značke informujúcej o zákaze zastavenia a státia vozidiel. Zostáva už len prejsť na druhú stranu - tentoraz bez prechodu - a chodec sa konečne ocitá na pešej zóne pred SND.

Mesto sľubuje, že po ulici pôjde trolejbus k terminálu MHD pred ministerstvom. Kedy presne to bude, o tom sa už mlčí. Pritom mesto malo možnosť predĺžiť bývalú električkovú trať vedúcu do bývalej vozovne o niekoľko sto metrov, a s obsluhou by neboli žiadne problémy. Pre plánovanie dopravnej obslužnosti budov v Bratislave je však MHD zrejme až na poslednom mieste, a tak nečudo, že sa technicko-prevádzkový riaditeľ SND Márius Krištofovič snaží o vytvorenie ďalších dočasných parkovacích miest v okolí SND - teda tam, kde už teraz pre zaparkované autá chodec nemôže prejsť. Je to pohodlnejšie ako zabezpečiť dodržiavanie zákazu zastavenia a státia a dobudovanie chodníka a priechodov pre chodcov. Snaha technicko-prevádzkového riaditeľa SND o priblíženie zastávky MHD k SND núka otázku, či akékoľvek presunutie existujúcej zastávky existujúcej linky MHD pomôže zvýhodniť hromadnú dopravu natoľko, aby ňou boli diváci Nového SND motivovaní cestovať. Vzhľadom na súčasné možnosti je bez zavedenia ďalšej linky MHD priamo do Pribinovej a Olejkárskej ulice možno odpovedať jednoznačne: nie.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.