Staré Ikarusy a Karosy zachraňujú "duobusy"

Pri slávnostnom otvorení trolejbusovej trate na Dlhých dieloch predstavitelia mesta a mestskej časti hovorili o zlepšení kvality dopravy a ďalších prínosoch pre cestujúcich. Po počiatočných problémoch s nedostatočnou kapacitou, zastávkami a dopravnou zápchou na Molecovej ulici načas problémy ustali. Netrvalo však dlho a začali sa prejavovať nedostatky návrhu trate, na ktoré sme na imhd.sk opakovane upozorňovali a kompetentní ich vytrvalo ignorovali. Nevhodne navrhnuté nezatrolejované obratisko v Karlovej Vsi a nevhodné použitie trolejbusov v pomocným pohonom na jazdu pod Nový most spôsobujú čoraz väčšie technické závady na trolejbusoch, ktoré v pondelok 19. februára vyústili do prevádzky neschopnosti dvoch vozidiel. Tretie bolo poškodené ešte 13. februára neznámou osobou, ktorá rozbila bočné okno. Zo šiestich vozidiel boli na linky 33 a 133 schopné nastúpiť iba tri, takže na pomoc museli prísť staré Karosy a dokonca aj Ikarus 280. Z kvalitnej a zlepšenej dopravy, ktorú sľubovali predstavitelia samosprávy, zostalo už len torzo.

Šestnásťročný Ikarus 280 na Dlhých dieloch u mnohých cestujúcich vzbudil úsmev na perách a zvečnili si ho do svojich mobilných telefónov. Iní sa čudovali a pýtali, či je dnes deň historických vozidiel. Vozidlo paradoxne dokázalo vyjsť kopec rýchlejšie ako novšie TAM-BUSy, ktoré sú na Dlhých dieloch stálicami. V júni 2007 by sa malo začať vyrábať ďalších šesť kusov trolejbusov s pomocným pohonom, ktoré doplnia jestvujúce vozidlá. Pokiaľ však nebude existovať trolejová otočka v Karlovej Vsi, môžeme naďalej na Dlhých dieloch očakávať poruchy a výpadky.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.