Spojenie s letiskom zabezpečí trať, ktorá bude v smere z Petržalky mimoúrovňovo križovať súčasnú trať do Podunajských Biskupíc. Letisko bude spojené aj v smere od ŽST Nové Mesto odbočkou za Ostredkami. Po spojení budú obe vetvy pokračovať popri diaľnici a Ivanskej ceste až na letisko, kde bude vybudovaný terminál s dvoma ostrovnými nástupiskami. Súvisiacimi stavbami sú zdvojkoľajnenie odbočenia Hlavná stanica - ŽST Nové mesto, zdvojkoľajnenie trate do Kittsee a elektrifikácia železničnej trate Devínska Nová Ves - Marchegg. Po dobudovaní systému budú priamo spojené letiská Schwechat a Bratislava železnicou a taktiež ponúknuté rýchle spojenie v rámci Bratislavy. Termín realizácie celého projektu a jeho finančné krytie sú však ešte nejasné, nakoľko ešte nebola dokončená dokumentácia potrebná pre územné rozhodnutie, takže nie je isté, či projekt bude schválený v navrhovanej podobe.
Železnica bude čiastočne kopírovať električku
Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v menu.
- Autor: mhd
- Publikované
Spojenie s letiskom zabezpečí trať, ktorá bude v smere z Petržalky mimoúrovňovo križovať súčasnú trať do Podunajských Biskupíc. Letisko bude spojené aj v smere od ŽST Nové Mesto odbočkou za Ostredkami. Po spojení budú obe vetvy pokračovať popri diaľnici a Ivanskej ceste až na letisko, kde bude vybudovaný terminál s dvoma ostrovnými nástupiskami. Súvisiacimi stavbami sú zdvojkoľajnenie odbočenia Hlavná stanica - ŽST Nové mesto, zdvojkoľajnenie trate do Kittsee a elektrifikácia železničnej trate Devínska Nová Ves - Marchegg. Po dobudovaní systému budú priamo spojené letiská Schwechat a Bratislava železnicou a taktiež ponúknuté rýchle spojenie v rámci Bratislavy. Termín realizácie celého projektu a jeho finančné krytie sú však ešte nejasné, nakoľko ešte nebola dokončená dokumentácia potrebná pre územné rozhodnutie, takže nie je isté, či projekt bude schválený v navrhovanej podobe.