Kandidáti na primátora verejne o MHD

Na verejnej diskusii organizovanej Iniciatívou Bratislava otvorene, Voľným združením bratislavských občianskych a ochranárskych organizácií a A4 - nultým priestorom predstavili zúčastnení kandidáti na funkciu primátora Monika Flašíková-Beňová, Andrej Ďurkovský, Marian Kočner a Rudolf Martančík svoje plány v prípade, že budú zvolení.

Monika Flašíková-Beňová chce verejnú dopravu riešiť integrovaným dopravným systémom a tarifou vychádzajúcou z počtu precestovaných zastávok. Verejná doprava podľa nej musí byť predovšetkým kvalitnou alternatívou k individuálnej automobilovej doprave. Podobne ako ostantí kandidáti neodpovedala na otázku, kedy bude dokončený nosný dopravný systém. Električku do Petržalky za nosný dopravný systém nepokladá a nevie si predstaviť ako bude električka križovať križovatku Dostojevského rad - Vajanského nábrežie. Neuviedla, či sa jedná len o jej osobný názor, alebo aj o názor odborníkov na dopravu z jej volebného tímu. Podporuje však zámer železníc prepojiť železničné stanice Filiálka a Petržalka tunelovým variantom.

Andrej Ďurkovský už v úvode spomenul ako prioritu kvalitnejšiu mestskú hromadnú dopravu s novými vozidlami a električkovými traťami. Od marca 2007 by podľa neho mala fungovať preferencia električiek na Karloveskej radiále (t. j. s niekoľkoročným omeškaním oproti plánu) a neskôr aj v Ružinove. Starý most by mal po vybudovaní električky slúžiť už len mestskej hromadnej doprave a chodcom. Na margo vyhlásenia Moniky Flašíkovej-Beňovej ohľadom budovania nosného dopravného systému s využitím prepojenia staníc Filiálka a Petržalka uviedol, že takýto systém by riešil len 10-11% dopravných problémov a jeho vybudovanie by stálo 30 miliárd Sk.

Marian Kočner v úvode uviedol, že v prípade zvolenia by mohol jeden deň v týždni cestovať mestskou hromadnou dopravou. Je presvedčený, že MHD zdarma je reálna a chcel by tiež okamžite obnoviť vozidlový park a zjednotiť typy vozidiel. Občania sa ale nedozvedeli, kde na tieto aktivity získa zdroje. Nie je naklonený diskusii v odborných otázkach s občanmi ani občianskymi združeniami, ktoré podľa neho nemusia reprezentovať názor väčšiny občanov. Rudolf Martančík by sa chcel orientovať predovšetkým na nízkopodlažné vozidlá pre starších občanov. K iným témam ohľadom mestskej hromadnej dopravy sa nevyjadril.

Diskusiu sprevádzala kritika doterajšieho primátora Andreja Ďurkovského, ktorého mnohí diskutujúci obviňovali z neriešenia konkrétnych problémov a zo zlého hospodárenia mesta. Zaujímavosťou bol materiál Moniky Flašíkovej-Beňovej reagujúci na kampaň Andreja Ďurkovského, v ktorom kandidátka na primátora doterajšie vedenie mesta okrem iného obviňuje zo zlého hospodárenia v spoločnosti Bratislavská integrovaná doprava, s. r. o. Paradoxne však Bratislavský samosprávny kraj, ktorého je vicežupankou, má v uvedenej spoločnosti 65% podiel, a teda v materiáli kritizuje svoj úrad. Kandidáti na primátora sa v diskusii dotkli aj iných otázok života mesta, na ich komplexnejšie rozobratie však nebol dostatok času aj vzhľadom na množstvo otázok miestami rozvášneného publika.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.