Diskusia o MHD nepriniesla veľa nového

Verejná diskusia k problematike mestskej hromadnej dopravy, ktorá sa uskutočnila v pondelok 20. novembra, skončila bez väčších dôvodov na optimizmus. Najmä predstavitelia mesta konštatovali zlý stav MHD a na opakované otázky, ako si predstavujú vývoj v najbližších rokoch, a čo môžu spraviť pre zlepšenie odpovedali vo veľmi všeobecnej rovine. Námestník primátora Ing. Karol Kolada oznámil, že do nových svetelných signalizácií, ktoré mali byť vybavené preferenciou električiek, bolo investovaných 110 miliónov Sk. Ako dôvod nespustenia preferencie uviedol čakanie na vybudovanie tunela Sitina a dopravné inšpektoráty, ktoré podľa neho nie sú naklonené preferencii MHD. Prisľúbil, že najneskôr v máji 2007 preferencia bude fungovať, pričom pohrozil personálnymi zmenami na magistráte, ak jeho sľuby nebudú naplnené. Za vinníka nedostatočného financovania MHD označil štát a daňovú decentralizáciu. V budúcom roku by sa však podľa neho mohlo nakúpiť šesť trolejbusov s pomocným agregátom a nízkopodlažné autobusy za 1,3 miliardy Sk. Účastníci diskusie sa však nič nedozvedeli o financovaní, ani o tom, či by po takomto jednorazovom kroku nasledovala systematická obnova parku nákupom nových vozidiel.

Ing. Kratochvílová z magistrátu na požiadavku zavedenia vyhradených jazdných pruhov pre autobusy a trolejbusy uviedla, že existujú aj iné druhy preferencie. Vyhla sa tak priamej odpovedi na otázku, či má mesto odvahu realizovať obmedzenia individuálnej automobilovej dopravy na úkor MHD.

Konateľ spoločnosti BID, s. r. o. Ing. Peter Klučka vyjadril presvedčenie, že k 1. januáru 2008 bude spustený integrovaný dopravný systém Bratislavského samosprávneho kraja, ktorý bude preferovať koľajovú dopravu. Mal by sa tým zvýšiť počet cestujúcich dochádzajúcich do Bratislavy verejnou dopravou, nakoľko v súčasnosti je ich len cca 20% zo 150 000 mimobratislavčanov každodenne cestujúcich do Bratislavy. V rámci integrovanej dopravy by mali zároveň fungovať záchytné parkoviská v širšom centre mesta, odkiaľ by mohli vodiči cestovať mestskou hromadnou dopravou.

Z rozvojových programov bol spomínaný projekt spojenia železničných staníc Predmestie a Petržalka tunelom popod Dunaj a električková rýchlodráha v Petržalke, ktorá by podľa Ing. Koladu mala byť dokončená najneskôr do piatich rokov. Vyjadril zároveň presvedčenie, že v prípade realizácie železničného tunela pod Dunajom bude v prevádzke aj lokálna bratislavská železničná linka využívajúca práve novovybudovanú železničnú trať.

Diskutujúci spomenuli aj problémy preplnených spojov MHD, zle situované zastávky, výpadky spojov kvôli inštalácii nedostatočného počtu tlakových nádob na CNG i dezolátny stav vyhradených jazdných pruhov pre autobusy. Viacerí však z diskusie odchádzali sklamaní. Predstavitelia mesta totiž neuviedli koncepčnejšie a konkrétnejšie plány rozvoja MHD. Nemožno sa preto diviť, že v ankete hodnotiacej prácu vedenia mesta v súčasnom volebnom období najviac respondentov oznámkovalo kompetentných štvorkou.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.