Zmeny výjazdových a dojazdových spojov na trolejbusových linkách (od 3.2.2024)

Niektoré trolejbusové spoje idúce z depa, resp. do depa prepravujú cestujúcich po nových trasách.

V súvislosti so zaradením nových trolejbusov do premávky a zmenou vypravovania spojov z jednotlivých vozovní prišlo od 3. februára 2024 aj k úprave trás začínajúcich a končiacich spojov, ktoré prepravujú cestujúcich aj mimo riadnej trasy linky pri jazde z depa , resp. do depa.

Prehľad hlavných zmien vo výjazdoch a dojazdoch:

  • Na linke 47 boli zrušené výjazdové a dojazdové spoje v úseku Depo Trnávka - Zimný štadión (Tipos Aréna).
    • V smere od Zimného štadióna boli pridané viaceré dojazdové spoje do Depa Hroboňova, ktoré premávajú po riadnej trase po zastávku Depo Hroboňova. V neskorých večerných hodinách (po 23. hodine) je týmito spojmi zabezpečená obsluha Palisád a Mudroňovej v smere z centra mesta.
  • Na linke 61 prišlo jej zmenou na trolejbusovú k zrušeniu výjazdových spojov v úsekoch Depo Jurajov dvor - Bojnická - Na križovatkách a Depo Jurajov dvor - Bojnická - Slovinská.
    • Výjazdové spoje sú po novom realizované iba v smere na Letisko po trase Rádiová - Bulharská - Pri zvonici a ďalej po stálej trase.
      Výjazd 61 na Letisko
    • V smere na Hlavnú stanicu je možné využiť začínajúce spoje linky 40 od zastávky Depo Trnávka, ktoré pokračujú cez Rožňavskú a Trnavskú cestu na Hlavnú stanicu.
  • Na linke 64 boli zrušené výjazdové a dojazdové spoje v úseku Depo Trnávka - Trnavské mýto. Spoje tejto linky sú vypravované z Hroboňovej, výjazdy a dojazdy s cestujúcimi preto už nie sú vykonávané.
  • Na linke 71 boli zrušené výjazdové a dojazdové spoje v úseku Hroboňova - Pod stanicou, resp. Pod stanicou - Prokopa Veľkého.
    • Výjazdové spoje sú po novom realizované z Trnávky po trasách:
      • Depo Trnávka - Rožňavská - Trnavská cesta - Trnavské mýto a ďalej na Hlavnú stanicu,
      • Depo Trnávka - Rožňavská - Trnavská cesta - Jégého - Záhradnícka - Svätoplukova - Prievozská a od zastávky Miletičova po stálej trase na Čiližskú.
      • Výjazd 71 na Čiližskú
    • Dojazdové spoje sú vykonávané na Trnávku po trasách:
      • v smere z Hlavnej stanice od Trnavského mýta po Trnavskej ceste a Rožňavskej do Depa Trnávka
      • v smere z Čiližskej od zastávky Saleziáni po Trnavskej ceste a Rožňavskej do Depa Trnávka.
  • Na linke 72 sú po novom všetky dojazdové spoje z Čiližskej realizované cez Hodžovo nám., Štefánikovu a Pražskú na konečnú Prokopa Veľkého.
    • Náhradou za zrušené večerné dojazdy cez Palisády a Mudroňovu sú od Kollárovho nám. nové posledné spoje linky 47 premávajúce do Depa Hroboňova.
    • Trasy výjazdových spojov z Hroboňovej sa nezmenili.

Na ostatných trolejbusových linkách sa výjazdové a dojazdové trasy nemenili, v niektorých prípadoch prišlo k zmene počtu takýchto spojov. Trasy a cestovné poriadky začínajúcich a končiacich spojov je možné zistiť na tejto stránke, rovnako sú zapracované aj v Plánovači cesty.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ecomat #23:
Prínos musí vysvetliť IDS BK.
Reakcia na: 810zssk #19:
tak áno, aj tie smiešne plastové tabulky s poradovým číslom boli v pravom rohu od nepamäti, sú však podniky väčšie aj menšie vo svete, kde takéto značenie nepoznajú a nikdy ani nepoznali a nechýba im to k životu .. proste za podmienok DPB mi príde maximálne zbytočné montovať tie displeje do vozov a celkovo značiť poradie alebo službu hlavne v dnešnej dobe, keď už je viacmenej všetko aktuálne a dostupné online, ten koho to zaujíma (šotouš, vodič alebo dispečer), vie velmi rýchlo zistiť, aké mu príde vozidlo a na ktorej službe bude zaradené, ešte skôr ako by to vozidlo prišlo na zastávku ..
Reakcia na: Bobinko #18:
ja som sa pýtal na prínos v doprave, nie na to, čo je napísané v nejakých interných predpisoch 🙂
Reakcia na: color #21:
Postup pri zadaní čísla vodiča pomocou dvojitej klávesnice SLUŽBA/VODIČ (č. 1).
Na palubnom počítači stlačiť tlačidlo „SLUŽBA - VODIČ“, zadať číslo služby, potvrdiť tlačidlom na PP „POTVRDIŤ“. Ak je v pamäti počítača databáza služieb a vodič nastaví číslo služby rôzne od nuly, je číslo linky a poradia automaticky dané službou a klávesnica LINKA/PORADIE je zblokovaná.


Číslo služby pozostáva: 0 0 0 0 0 0

Linka
Poradie
Typ grafikonu: 1 – pondelok až piatok
2 – Sobota
3 – Nedeľa a sviatok
4 – Pondelok až piatok počas
školských prázdnin

Príklad: 086011 Linka 86, Poradie (Kurz) 1, Grafikon pondelok až piatok
Vysvetľoval sa tu niekde formát tých kurzov prosím? Nikde som na to zatiaľ nenarazil.
Reakcia na: Ecomat #17:
Dispecer na ulici moze vidiet ake poradie prichadza a podla toho sa zorientovat. Tiez to moze vyuzivat striedac aby videl ci to je jeho voz bez toho aby sa pozrel na virtualnu tabulu alebo na sluzobny cestovny poriadok.
Reakcia na: Ecomat #17:
Štandardne sa to používa na sledovanie nadväzností, napr. ak má vodič pokyn čakať kurz 05002. Ale v BA sú tie displeje umiestnené tak že protismerný vodič kurz nevidí, takže je to ťažko použiteľné.
Reakcia na: Ecomat #17:
IDS BK:
3.2.3 Prvky informovania cestujúcich
3.2.3.1 Vonkajšie informačné panely
Pre vonkajšie informačné panely sa používa technológia LED – farebné LED v časti pre zobrazenie čísla
linky a jednofarebné LED pre zvyšok panela. Do vozidla sa umiestňujú tieto panely:
• predný: zobrazuje číslo linky a cieľovú zastávku,
• bočný (na pravej strane): zobrazuje číslo linky, cieľovú a vybrané nácestné zastávky. Vozidlá typu Maxi a Giga musia byť vybavené min. dvoma panelmi, pričom ich umiestnenie musí byť primerane rozložené na dĺžku vozidla,
• zadný: zobrazuje číslo linky,
• bočný (na ľavej strane): zobrazuje číslo linky, nevyžaduje sa vo vozidlách kategórie MINI,
• kurzový: zobrazuje identifikačné číslo služby.
Reakcia na: 3pa3ck3 #15:
inak za akým účelom sa stále vytrvalo nakupujú do vozidiel displeje na zobrazenie poradia / čísla služby ?
okrem šotodôvodov to má aj nejaký prínos v doprave?
Reakcia na: Dispecer #14:
2 znaky ti bohate stačia ..
ak sú niekde prejazdy, tak to treba zohladniť pri kresbe obehov a treba obehy očíslovať tak aby poradové čísla neboli kolízne .. nie je to raketová veda
Reakcia na: Dispecer #14:
Tu je skôr problém, že väčšina vozidiel má stále displeje pre zobrazovanie poradia iba s dvoma znakmi
Reakcia na: Urbanway 2423 #13:
Nuž, ak by sa opustil koncept, že označenie poradia nesmie mať viac ako 2 znaky, kľudne by sa ako poradie mohol používať priamo celý kód poradia... Ale samozrejme, nie som expert.🙃
Reakcia na: Viko #12:
Ja by som to nepísal, keby som o tom nepočul v nejakom DP v súvislosti s nočnými poradiami jazdiacimi ráno na denných linkách. Ale áno, dá sa to jednoducho vyriešiť.🙂
Reakcia na: Urbanway 2423 #11:
Toto večné hľadanie hypotetických problémov je fascinujúce 😃
AK by to bolo fakt treba, poradové čísla sa dajú obom linkám prideliť aj tak, aby sa nekryli.
Reakcia na: Trolley #9:
Nemohol by pri včlenení dojazdov 71 do 61 vzniknúť problém, že by v jednu dobu jazdili napr. dve 61/1? Nové trolejbusy síce majú kompletné označenie služby, ale aj tak by to mohlo byť zmätočné.
Reakcia na: johnnyjanko #8:
Tie dojazdy na 40/61 by mohli ísť aj cez Trnávku, aby odviezli ďalších cestujúcich, aj keď ide len o dojazdy.
Reakcia na: johnnyjanko #8:
Až tak veľmi metúce by to nebolo. A v krajnom prípade by sa spravili dojazdy cez Trnávku a je.

Taktiež výjazdy L71 na hlavnú stanicu včleniť pod L61.
Reakcia na: Trolley #6:
Môže byť, ale v prípade dojazdov do vozovne by to mohlo byť mierne mätúce. Keď je to vedené ako L40 (t.j. linka, ktorá v tej oblasti bežne nejazdí), tak je všetkým pravidelným cestujúcim jasné, že to nepôjde cez Trnávku, ale priamo po Rožňavskej. Ak by to bolo označené ako L61, nebolo by jasné, či sa zo svojej normálnej trasy odpája už na Slovinskej alebo až na Bulharskej. Ani inverzný cieľ by toto uspokojivo neriešil, človek by sa musel pozrieť do papierového CP alebo použiť vyhľadávač spojov.
Reakcia na: Trolley #6:
Chcelo by to pozrieť sa na všetky výjazdy/dojazdy a zaradiť ich pod linky, ktoré majú najpodobnejšiu trasu. Napríklad aj tu spomenuté výjazdy 71 na Hlavnú stanicu by podľa mňa mali jazdiť ako 61.

Inak prečo výjazdy 71 smer Čiližská nejazdia rovnako ako dojazdy, aby oblúžili dlhší úsek zo štandardnej trasy? Či sa stále počíta s tým, že tam môžu zaskakovať aj klasické trolejbusy?
Keďže výjazdy a dojazdy L40 z / na Hlavnú stanicu idú po trase L61, nemohli byť vedené ako L61 a riadne označené v CP?