Úprava premávky MHD počas jesenných prázdnin a dušičiek (28.10. – 3.11.2023)

Na návštevu najväčších cintorínov bude opäť možné použiť posilnenú MHD.

Počas jesenných školských prázdnin v dňoch 30. a 31. októbra 2023 (pondelok, utorok) budú linky bratislavskej MHD premávať podľa cestovných poriadkov platných pre pracovný deň školských prázdnin (okrem liniek s celoročným cestovným poriadkom). Linka 7 počas prázdnin nepremáva.

Upravená bude aj premávka vysokoškolských liniek nasledovne:

  • linka 31 nebude premávať od 28. októbra do 1. novembra (sobota - streda), nahradí ju posilnená linka 39,
  • linka 131 bude premávať v nedeľu 29. októbra, počas sviatku 1. novembra nepôjde,
  • linka 184 nebude premávať od 30. októbra do 3. novembra (pondelok - piatok), rovnako v tomto období nepôjdu ani posilové spoje na linke 87 medzi Vlčím hrdlom a Ekonomickou univerzitou.

Pre očakávané zvýšené prepravné nároky na bratislavské cintoríny bude od 28. októbra do 1. novembra (sobota až streda) posilnená premávka liniek MHD k vybraným cintorínom nasledovne:

  • Linka 39 premávajúca k Cintorínu Slávičie údolie a k Martinskému cintorínu bude premávať podľa posilneného cestovného poriadku so skráteným 10-minútovým intervalom medzi spojmi.
  • Linka 80 premávajúca k Cintorínu Petržalka bude mať všetky spoje v čase cca 7:00 - 20:00 premávajúce na konečnú Kapitulský dvor predĺžené až po Cintorín Petržalka.

Krematórium je dostupné MHD a regionálnymi autobusmi liniek 37 215 216 219 245 250 a 269 od zastávky Pri krematóriu. Priama linka až ku krematóriu v súčasnosti nepremáva.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Autobus39 #58:
Na Blumentálskej už predsa oddelená cyklotrasa je. Iba na poslednom úseku za Bernolákovou nie, ale tam je celkom slabá premávka. Cyklotrasa by skôr dávala zmysel po Mýtnej, než po Radlinského, keďže pri NBS už cyklopruh je a stačilo by ho predĺžiť.
Reakcia na: birch #49:
Celé roky tam IAD prakticky premávala len lokálne, lebo z Račianskeho Mýta bola Radlinského prakticky nedostupná. Jednosmerná IAD by tam bohate stačila.
Reakcia na: Solider #52:
Vo Švajčiarsku nepovoľujú IAD odbočovať z BUS pruhov. Jednoducho odbočujú vpravo z jazdného pruhu vedľa a dávajú prednosť autobusom. IAD sa akosi spomalí, ale je to len to isté ako keby cesta bola užšia, tak tí vzadu spomalia alebo počkajú. Podľa mňa treba v tejto logike prehodnotiť súvislosť BUS pruhov a neprerušovať ich pred každou križovatkou. Taká preferencia verejnej dopravy by priniesla podstatné zrýchlenie. A aj keď by som išiel autom, tak by som to chápal ako normálne riešenie. Nakoniec, nie je vôbec pôžitkom chodiť autom po uliciach - stačí po diaľkovej trase a zaparkovať a potom pešo alebo MHD na pokračovanie. Možno ma to niekto zožerie za tieto názory, ale MHD potrebuje zrýchlenie a prioritu ak ju chceme zlepšiť.
Reakcia na: Solider #54:
Súhlas. Často používam auto, ale myslím si, že mnohé ulice by sa dali uzavrieť alebo aspoň zjednosmerniť pre nerezidentov a uvoľnený priestor by sa využil na cyklotrasy, kde by sme sa nebáli ísť na bicykli (zóna 30 alebo 20 pre autá s povolením plus spomaľovacie prahy, ak vôbec niekto potrebuje také povolenie). Radlinského je dobrý nápad pre cyklotrasu v smere od Račianskeho Mýta a ďalším kandidátom na cyklotrasu je Blumentálska (obojsmerne s jednosmernou premávkou rezidentov). Paralelné cyklotrasy by neboli na prekážku, aj cyklisti potrebujú voľbu podľa toho odkiaľ prídu.
Reakcia na: Mhr1 #26:
Ako vysokoškolák som chodil zo vzdialeného konca Rauchovej, dnes J.C.Hronského na zastávku 39 na Mýtnej. Naša ulica mala asi 500 m (keď sme obišli dlhý dom na J.C.Hronského, tak nabehol vždy 1 km), potom tam bol ružový sad a park a križovatka na Račianskom Mýte. Ako stredoškolák (a časť ZŠ) som chodil na zastávku na Malinovského, dnes Šancová, pred "Poštármi" (krčma), kam som prešiel cez Račiansku, vtedy tzv. Februárku a Šancovú a ešte prešiel nejaké metre až po zastávku vtedajšej linky 23. Keď sa staval podchod na dnešnom Trnavskom mýte (staré názvy Centrálne Trhovisko a nám. Fr. Zupku), tak stála 23 až na Legionárskej smerom k pivovaru. A to všetko nám vtedy pripadalo normálne. Čas trasy som prekonal v rýchlom pokluse, hlavne ak som z domu odišiel neskoro alebo na poslednú chviľu. MHD bola pre väčšinu obyvateľov jediným spôsobom dopravy a napriek tomu neboli zastávky všade. Takže súhlasím, že to momentálne "amerikanizujeme" - alebo teda plačeme nad každým krokom. Nohy máme na chodenie a nik po nás nechce, aby sme chodili celé kilometre. Navyše sú miesta mimo centrálnej časti Bratislavy, kde ľudia dodnes šľapú, často hore a dole kopcom, aby sa dostali na MHD. To isté platí aj o parkoviskách IAD - netreba aby sme mohli zaparkovať do 10 metrov od nášho cieľa.
L39 pri 10-minútovom intervale smer CSÚ vozí balíky ľudí a k CSÚ sú riadne zápchy.
Reakcia na: birch #49:
Podľa môjho názoru je Radlinského určite lepšia voľba na obojsmernú a bezpečnú cyklotrasu, kde nebude treba robiť až tak veľa kompromisov.
Reakcia na: david11 #46:
Skôr vybudovanie zastávky pri poliklinike alebo rozhlase pre 31 a 94, je tam dlhý medzizastávkový úsek medzi Námestím slobody a Blumentálom. Medzi zastávkami 44 je asi 450 metrov, to zase nie je až tak extrémne veľa.
Reakcia na: Urbanway 2423 #40:
Musela by ísť cez dva pruhy, pretože musí ísť zo zastávky do ľavého pruhu a potom do odbočovacieho pruhu, ak má odbočiť na Radlinského. Toto určite nie je vhodné riešenie. Zápchy na Vazovovej sa dajú jednoducho vyriešiť zriadením buspruhu, ktorý tam mal byť už dávno – aj dnes autá pripájajúce sa do stojaceho ľavého pruhu zbytočne zdržiavajú 31 a 94. Premávka 39 cez Mýtnu obslúži viac územia. Svojim charakterom ide o obslužnú linku a tam to nevidím ako obrovský problém.
Reakcia na: 3pa3ck3 #45:
Veď 31 by odbočila z Radlinského doľava ako som písal v #44 a počkala by, kým by prejdú autá z Račianskej na tomto semafore (stop čiara by sa posunula o kúsok ďalej, aby nestál na ET a neblokoval autá idúce zo Šancovej): https://maps.app.goo.gl/6TgebCrVvqav7vKH6
Potom by súčasne s autami z Legionárskej odbočila doľava na Mýtnu a obslúžila nástupište G.
Reakcia na: david11 #46:
To mi tiež napadlo, len potom by bola na Žilinskej zastávka každých 200-250 metrov, čo je celkom blízko.
Reakcia na: S499.1023 #47:
Na Mýtnej je buspruh, pruh pre IAD a pruh na parkovanie. Ak by sa buspruh zrušil, lebo tam nebude premávať žiadna linka, tak potom by vznikol priestor pre obojsmerný cyklopruh, iba pri vyústení Mýtnej do Vazovovej by bola potrebné zúženie chodníkov.

Na druhú stranu má ale Radlinského pre IAD smer centrum význam iba pre lokálnu obsluhu, ktorá by v pohode mohla využívať električkový pás. Dá sa odtiaľ dostať totiž buď len naspäť hore na Nám. slobody / Nám. 1. mája (kam je to rýchlejšie po Mýtnej), alebo naopak dole na Americké nám., kam sa dá ale zase lepšie dostať po širokej Záhradníckej, ktorá navyše nemá uprostred zastávku viedenského typu s bratislavskou realizáciou.
Reakcia na: S499.1023 #47:
Veď by tade aj mal.. Pred rozhlasom už je hotový.. spodom je sólo cyklochodník cez Blumentálsku..
Reakcia na: Solider #36:
To vnímam ale ten rozdiel vzdialeností sa mi zdá byť minimálny.
Nemohol by cyklokorytor viesť po Mýtnej? Tá je na jednosmerku široká až-až.
Reakcia na: Urbanway 2423 #41:
Pomohlo by vybudovanie zastávky na Žilinskej pre L44. Mali by dostupnejšiu MHD z/do centra no zvrchu.
Reakcia na: Urbanway 2423 #44:
Väčší problém vidím na križovaní v osiach Legionárskej a Mýtnej, kde by sa musel pozdržať smer z Račianskej na Mýtnu, resp. skôr zastaviť obojsmerne prúd Šancová - Legionárska. Teda realizovateľné to je, len je otázka, či to stojí za celkové zníženie priepustnosti križovatky
Reakcia na: 3pa3ck3 #43:
Čo sa týka CSS, tak by to aj šlo, len by musela 31 pustiť 3 z Rače s čím by mohol byť problém. Možno by to ale šlo vyriešiť tak, že električka v smere z Rače by dostala voľno až o nejakých 10 sekúnd neskôr ako smer z Radlinského.
Reakcia na: Urbanway 2423 #41:
Povolenie "otáčania" z Radlinského na Mýtnu na Račianskom Mýte nevidím ako realizovateľné
Reakcia na: Urbanway 2423 #41:
Nie je možné mať v každej ulici MHD! Je to o ochote chodiť pešo, ako som už písal.