Obmedzenie premávky na linkách S70R70 (1. – 18.10.2023)

Na trati medzi Bratislavou a Kvetoslavovom bude dočasne premávať menej vlakov.

Od 1. októbra 2023 zavádza Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) nový cestovný poriadok na trati Bratislava - Dunajská Streda - Komárno, ktorý prináša dočasnú redukciu vlakov počas špičiek pracovných dní. Obmedzenie sa dotkne regionálnych liniek S70 a R70 v rámci IDS BK nasledovne:

  • Linka S70 (Bratislava - Kvetoslavov) bude premávať celotýždenne v intervale 60 minút,
    • počas rannej špičky bude interval v smere do Bratislavy skrátený na 30 minút,
    • v popoludňajšej špičke bude interval v smere z Bratislavy skrátený na 30 minút.
  • Linka R70 nebude premávať.

Všetky vlaky linky S70 budú zastavovať v Rovinke.

Od 23. októbra bude zároveň potrebné na linke S70 počítať s výlukou vlakov v úseku Bratislava - Podunajské Biskupice z dôvodu výstavby novej železničnej zastávky Vrakuňa.

Na linke S70 budú od októbra z dôvodu ukončenia prenájmu rakúskych súprav premávať klasické vlakové súpravy s kapacitou 252 miest na sedenie a tiež aj moderné jednotky radu 861 s kapacitou 177 miest na sedenie.

Od 10. decembra 2023 bude na tejto trati jazdiť nový dopravca Leo Express podľa nového cestovného poriadku. Z tohto dôvodu prešlo 25 rušňovodičov od ZSSK na zácvik k novému dopravcovi. Na linke S70 ich dovtedy nahradí 16 rušňovodičov z východného Slovenska.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Inak nejak sa zabudlo napísať, že sa skrátila špička pracovných dní, tj. sa zrušili spoje:
Ráno vlaky s príchodom 8:25 a 9:25 na BA hlst.
Poobede vlaky z odchodom 14:33, 17:33, 18:33 z BA hlst.
Spolu s výlukou Veľký Meder - Komárno to je už teraz dosť zlé, a tá výluka Podunajské B. - Nové Mesto, to bude príšerné...
Reakcia na: Dispecer #21:
Vraj 25 rušnovodičov prechádza k Leo Expressu a už idú na zacvik.. čiže výluka na východe zachránila prevádzku do decembra..
Reakcia na: 3pa3ck3 #17:
To by snáď šlo riešiť cez Kittsee. Nejaký posledný vlak z Viedne a prvý z Petržalky nahradiť Šutlom, či?
Reakcia na: Viko #20:
Navyše si takto ZSSK vykryje krátkodobý personálny "nadstav" vzhľadom aktuálnu výluku vlakov v okolí stanice Strážske.
Reakcia na: 3pa3ck3 #19:
Teoreticky by mohla jazdiť privesená na niečom, na čo majú papiere. Akurát, že keď 25 rušnovodičov sa už školí pre LEO a náhrada je 16 rušňovodičov z Humenného, tak si proste nemá kto sadnúť za pult.
A nebude pointa aj v tom, že nie sú k dispozícii rušnovodiči s papiermi na rakúsku súpravu? Humenčania si priviezli svoje 861 a predpokladám, že spraviť si poznanie trate trvá kratšie ako výcvik na nový typ HDV
Reakcia na: S499.1023 #13:
V NZ by údržbu zabezpečiť nevedeli?
Reakcia na: 810zssk #15:
9. 10.-14. 11. bude výluka Marchegg - Schonfeld Lasse, takže na Rexoch by sa do Viedne nedostali
Reakcia na: upravovač fotiek #14:
Nič také som nikde netvrdil. Ale servisuje sa to tam. Opakujem, ak už je súprava v BA, do Viedne sa dostane bez problémov a "zadarmo".
Reakcia na: S499.1023 #13:
Toto riešenie očividne ZSSK nepreferuje. 60 km do Viedne je úplne irelevantných, keďže to tam ide na normálnych REXoch, nie ako Sv, čiže ten 60 km náklad je tak či tak. Problémom je to vozenie Sv KN-NZ-BA.
Reakcia na: 810zssk #12:
A ty si myslíš, že vo Viedni to dostane lepšiu údržbu? HAHAHA. Denne sa v tom vozím. A obzvlášť zábavný je Bmpz-s 094, jeden z desiatich, ktoré vznikli z reštaurákov (má isté odlišnosti oproti zvyšným). Nikdy sa neteším, keď vidím že mi prichádza (pri správnom uhle je už z diaľky poznať).
Reakcia na: 810zssk #12:
Však cez Komárno a NZ. Do Viedne je to ešte 60 km.
Reakcia na: S499.1023 #10:
A na Východné to dostaneš ako? Keď už to je na Východnom, tak to rovno môže ísť až do Viedne.
Reakcia na: S499.1023 #10:
Bmpz-l sú "vložené", Bmpz-s sú "riadiace". Sú to staré šerble, ktoré už dožívajú. Senzor v umývadle zvykne byť pokazený a ak funguje, tak voda tečie až po dlhých sekundách, počas ktorých to väčšina ľudí vzdá. Voda nazbrojená je, lebo spláchnuť záchod, teda dieru do koľajiska, je možné. Často nefungujú dvere, čo predlžuje staničenie, ktoré je aj tak už dlhé. Jedinou výhodou, ak to tak môžem nazvať, sú normálne spúšťacie okná. Aj sedadlá sú pohodlné, lepšie ako v mladších, nízkopodlažných jednotkách.
Reakcia na: 810zssk #8:
"Dohodli sa" na predčasnom ukončení zmluvy 😁. Inak 2016 by im odservisovali aj u nás v DS a zázraky techniky Bpmz-k, či ako sa to volá, by snáď zvládlo aj Východné.
Tak som si včera spomenul na neustále výluky na tejto trati, na TEŽ-ke, na zubačka a na nekonečnú mantru ZSSK "preprava bicyklov a invalidov v NAD nie je povolená". Začala totiž asi mesačná výluka na našej neporovnateľne bezvýznamnejšej trati 210 (Praha - Vrané nad Vltavou - Čerčany. Všetky spoje NAD sú nízkopodlažné a niektoré umožňujú aj prepravu bicyklov (majú cyklonosič na zadnom čele). A v autobuse som si spomenul na všetkých SOR-haterov, keď som si vypočul diskusiu s vodičom, ktorý práve krútil kolieskom a vodičom, ktorý sa niekym režijne presúval, na tému "Ja som tak rád, že aspoň mám tú SOR-ku (BN12), minule som mal Crossway a to bolo peklo".
Reakcia na: TomJ #7:
Sú to vozne a rušne ÖBB, takže sa servisujú u nich.
Reakcia na: 810zssk #4:
A prečo ich potrebovali voziť do Rakúska? To im nevedeli spraviť základnú údržbu tu?
Reakcia na: 810zssk #4:
Práveže aj prepad disponibilných rušňovodičov o tretinu podľa mňa dosť zavážil.