Presmerovanie liniek MHD počas bežeckého podujatia (9.9.2023 19:40 – 22:00)

Počas sobotného večerného behu bude obmedzená premávka MHD na nábreží a v centre mesta.

Pre konanie bežeckého podujatia v sobotu 9. septembra 2023 budú v čase cca medzi 19:40 a 22:00 neprejazdné niektoré trasy v centre mesta, čo si vyžiada aj odklony liniek MHD. Na obchádzkových trasách zastavia presmerované linky všetkých zastávkach na daných trasách.

  • Linka 1 bude počas uzavretia tunela a nábrežia premávať po zmenenej okružnej trase Hlavná stanica - Imricha Karvaša - Blumentál - Vazovova - Krížna - Americké nám. - Špitálska - Nám. SNP - Obchodná - Imricha Karvaša - Hlavná stanica.
    • Nebude obsluhovať svoje zastávky STU až Šafárikovo námestie v smere z Hlavnej stanice.
  • Linka 4 bude počas uzavretia nábrežia obojsmerne premávať medzi zastávkami Centrum a Kráľovské údolie cez Námestie SNP, Kapucínsku a tunel.
    • Nebude obsluhovať svoje zastávky Jesenského, Šafárikovo nám., Nám. Ľ. Štúra, Most SNP a Chatam Sófer.
  • Linka 9 bude počas uzavretia tunela obojsmerne premávať medzi zastávkami Kráľovské údolie a Poštová cez nábrežie, Šafárikovo nám./Jesenského a Námestie SNP.
    • Nebude obsluhovať svoju zastávku Kapucínska.
  • Linka 29 bude premávať po skrátenej trase z Devínskej Novej Vsi iba po Most SNP.
    • Nástupište a výstupište pod Mostom SNP bude spoločné s linkou 37 (G).
    • Nebude obsluhovať zastávky Nám. Ľ. Štúra, Šafárikovo námestie a Malá scéna.
    • Medzi Malou scénou a Mostom SNP bude možné obojsmerne cestovať presmerovanou linkou 70.
  • Linka 50 bude premávať v smere z Auparku na Kukučínovu medzi zastávkami OC Einsteinova a Malá scéna cez Krasovského, Jantárovú cestu, Bosákovu, Most Apollo, Landererovu, Olejkársku a Pribinovu.
    • V tomto smere nebude obsluhovať zastávky Most SNP, Nám. Ľ. Štúra a Šafárikovo nám.
    • Z Auparku pod Most SNP bude možné použiť linky 88 a 91 z hornej zastávky.
  • Linka 70 bude premávať obojsmerne medzi zastávkami Most SNP a Malá scéna obchádzkou cez Petržalku.
    • Nástupište pod Mostom SNP bude spoločné s linkou 37 (G).
    • V smere z Podunajských Biskupíc obslúži mimoriadne aj zastávku Malá scéna na Pribinovej (nástupište linky 29) ako náhradu za zastávku Šafárikovo nám.
    • Nebude obsluhovať svoje zastávky Šafárikovo nám. a Nám. Ľ. Štúra.
  • Linky 31 37 39 88 91 môžu byť krátkodobo pozdržané na nábreží počas prechodu bežcov.

Aktuálne informácie o začatí/skončení jednotlivých odklonov odporúčame sledovať na zastávkových tabuliach, alebo na online zastávkovej tabuli.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Vsetko je samozrejme inak, centrum mesta odstavene, do Dubravky udajne jazdi x4
Reakcia na: Viko #16:
Z pohladu bezca rozhodne nemam pocit, ze je tu pretlak pretekov a beha sa kazdy mesiac. Take vacsie ktore maju dopad na dopravu su iba 3: Devin-BA a maraton v aprili a Night run teraz, pricom kazdy z nich je niecim specificky.

Ten najvacsi, ktory ma byt pre Bratislavu charakteristicky a vyblokuje polku mesta je urcite maraton, ucast cca 11000 ludi.
Devin-BA je historicky najstarsi (od roku 1921) ucastni sa ho cca 6000 ludi a vela hobikov ho berie ako svoj prvy pretek. Dopad na MHD ma vpodstate len na L29.
A potom je tu uz iba tento NightRun, so super nocnou atmosferou a najnezabudnutelnejsia vec pre mna na nom bol prave beh cez tunel. Ucast 2500.
Okrem toho evidujem vyluky autobusov pocs ruzinovskej cyklistickej casovky a obcas nejake obmedzenia na L43 v lesoparku. Zabudol som na nieco?
Reakcia na: Bobinko #15:
A? Ako cestujúci nemám právo vyjadriť názor ako by niečo mohlo fungovať, aj keď som amatér?
Btw, zároveň som navrhol, že trvalá výhybka by asi bola lepšia. Ale ok, ľahšie si kopnúť…
Reakcia na: Adam3 #14:
Súhlas, treba hľadať kompromisy.
Podľa mňa obmedzenie toho najdôležitejšieho typu dopravy, na ktorého používanie chceme verejnosť naučiť nie je kompromis. Alebo sa potom netvárme, že zlí zlí autičkári v Autoslave, keď ich do tých aút silou mocou vyháňame.
Reakcia na: Adam3 #14:
Ja som ale tú kultovosť myslel inak: Polka mesta sa celý rok teší na MMM, Bostonský maratón alebo hoc aj Devín, lebo uvidia profíkov, bude sprievodný program a celkovo dobrá atmosféra.

To, že aj menej známe behy majú svojich fanúšikov je mi sympatické, ale ktorý z tých iks behov za rok má byť ten jeden pre Bratislavu charakteristický? Ten by potom mal dostať privilégium vyblokovať hoc aj pol mesta. Lebo dôležité je trafiť mieru. Ak sú výluky každú chvíľu, ľudí to akurát otravuje. Aj pre bežcov, keď sa bude cez rovnaké miesta bežať každý mesiac, čo je na tom zaujímavé? Cítil by som sa ako na ovále, akurát namiesto zdravého povrchu mám pod nohami asfalt.
Reakcia na: Adam3 #14:
A hlavne si treba uvedomiť, že TV treba prestrihnúť a tým pádom ostane znovu jednokoľajka, cez dočasné výhybky je výrazne znížená rýchlosť, umiestnenie nemôže byť v oblúku a svahu, atď.

O dočasných výhybkách skutočne môže drístať iba amatér.
Reakcia na: keks #12:
Ved ale ja s tym suhlasim, pozri si co som pisal prispevok dozadu. A ako vidnu tu na videu https://youtu.be/xO_Ra7Sb3w4?si=dHyNQWpaVsHwDRo3&t=49 elektricky na Safko mohli premavat a rovnako aj busy po jednej strane cesty. Docasne vyhybky pri tuneli su ale zas kravina, jedna vec je, ze polprofil by bezcom nestacil ani v tuneli ani na Kapucinskej (zaber 1:04 na videu) a druha, ze namontovat a tie vyhybky (a hlavne troleje) by zabralo pred vylukou viac casu ako trva samotna vyluka (odkedy tadiel prebehne prvy a posledny bezec uplynie podla mna cca 20 minut).

Ten koniec prispevku bol reakciou na "jednak nič z toho nezíska kultový status v nešportovej verejnosti." kde som chcel poukazat na to, ze kopec ludi ma z toho zazitok aj z pozicie divaka. Samozrejme, ze idealne by bolo nikomu nezneprijemnovat zivot, ale sme v meste a treba hladat kompromisy. Sice pojdu obojsmerne mozno 3-4 spoje L9 cez nabrezie ale urcite v nich nebude tolko tisic ludi kolko sposobi tu vyluku a pobezi tunelom.
Reakcia na: keks #12:
Ale bola aj počas korunovačného sprievodu výluka – linka 9 bola presmerovaná...

https://imhd.sk/ba/doc/sk/22665/Krátkodobé-obmedzenie-premávky-MHD-v-centre-mesta
Reakcia na: Adam3 #11:
Keď sa chce všetko sa dá, bežci by mohli bežať od Eurovei k Šafku po celej šírke cesty. Verím, že za ten čas by sa vedeli skonsolidovať na toľko, aby sa zmestili iba na jednu stranu cesty - tj na opačnej strane by mohli na striedačku jedným a druhým smerom premávať autobusy a taktiež by mohli premávať električky.
Pred a za tunelom by mohli byť namontované dočasné výhybky (ktoré by tam pre prípad nejakých prác v tuneli mohli byť aj permanentne), aby ostala zachovaná premávka električiek po jednej koľaji.
Električka by od bežcov bola oddelená prenosným plotom.
Za tunelom by už premávka bola riešená normálne.
Takto by vedeli aspoň električky - (vraj) nosný systém premávať len s minimálnymi zdržaniami.

Mimochodom, akékoľvek podujatie zvyčajne býva dobrým zážitkom pre zúčastnených /divákov. Otázka je, či je pri tom nutné ostatným znepríjemňovať život...
Napríklad aj počas korunovačných dní prechádzal (dlhý a pomalý) korunovačný sprievod od hradu do mesta, no výluka MHD kvôli tomu nebola.
Reakcia na: Viko #9:
Bezi sa 10km takze potrebujes vytvorit vcelku dlhy okruh a to cisto po chodnikoch nedas. Nehovoriac o tom, ze ked sa na start postavi 3000 ludi tak to zial nemoze ist po 2metrovom chodniku. Napriek tomu je okruh vytvoreny v ramci moznosti dost dobre. Posledne 4km kde uz bezci budu roztahani a nepojdu masovo vedla seba sa bezi prave po chodnikoch cez komplet Sad Janka Krala a obojsmerne Stary most. Tiez sa vo velkej miere vyuzivaju ulice v historickom centre mesta kde nejazdi MHD. No pre uvodne kilometre potrebujes zial siroku cestu a to teda logicky vychadza na nabrezie. Pre Maraton po starte bola aj komplet Ruzinovska uzka...
A este prekvapivo z toho maju dost aj divaci po trati z nesportovej verejnosti, odporucam sa ist pozriet aka je pri tej trati bubnovacka, povzbudzovanie, atmosfera...
Ja som si bol tento beh neoficialne odbehnut minuly rok (napojil som sa od 2. kilometra lebo som nestihal start 🙂 ). Na jednej strane z pohladu bezca musim uznat, ze mestske behy ci uz tento, maraton alebo Devin-BA do mesta jednoznacne patria, zucastnia sa ich tisice ludi ci uz ako bezci alebo povzbudzovaci a rozhodne sa neda nieco take zorganizovat za mestom na hradzi ako tu niektori zvyknu navrhovat.
No na druhej strane ani mna netesia rozsahy vyluk ktore kvoli nim nastavaju a ako ich DPB komunikuje. Pobezi sa po ceste na nabrezi, premavky elektriciek L4 smer ZP sa to takmer nemuselo dotknut (okrem pozdrzania ked prebehne peleton od Euroveii cez Safko na nabrezie). Nasledne sa pobezi cez tunel, ale to by mala byt tiez vyluka na 15-20 minut a nie ako to z clanku vyzera, ze na 2.5 hodiny.
No a do toho mesto pocas roka povoluje rozne vyluky kvoli plesom a inym kravinam kde sa zucastnia oproti tomuto jednotky ludi a ostatnych potom nasiera takato vyluka o to viac.
Reakcia na: isokarhu #7:
Mestský beh sa dá bežať aj po pešej zóne, nábrežnej promenáde, hrádzi alebo dajme tomu Sade Janka Kráľa. Naozaj nie je kvôli nemu potrebné obmedzovať MHD.
A vôbec, keby ten beh bol jeden ročne, bol by som ochotný tolerovať obmedzenie pre symbolickú udalosť so zriedkavou periodicitou. Ale keď tu sú všelijaké mestské behy, maratóny, nightruny takmer každý mesiac, tak je to jednak celkom otravné pre výlukou dotknutých, jednak nič z toho nezíska kultový status v nešportovej verejnosti.
Reakcia na: isokarhu #7:
Futbalové zápasy sú všade vo svete, sú vítaným spestrením a podporujú život v meste. Ja osobne sa teším, pred štadiónom ich bude povzbudzovať kopa ľudí (tak, ako každý raz), do centra to pritiahne veľa ľudí (má byť príjemné počasie).

Pokojne si organizujte/zúčastňujte sa akýchkoľvek masových športových akcií. Ale ak tieto akcie viackrát za rok zasiahnu do nosného dopravného systému, sú na úrovni futbalového derby, ktoré väčšina nezúčastnených nadšene nevíta.
Mestské behy sú všade vo svet, sú vítaným spestrením a podporujú život v meste. Ja osobne sa teším, po ceste nás bude povzbudzovať kopa ľudí (tak ako každý rok), do centra to pritiahne veľa ľudí (má byť príjemné počasie).
Reakcia na: Ike #3:
Tento citát by už mal byť automaticky písaný ku každej takejto výluke nejakým botom alebo automatom, pretože je to už do očí bijúce, ako sa to relatívne často opakuje a je to úplne všetko v poriadku. Nuž, aj vďaka nábrežiu a týmto veciam si človek formuje iný názor. 🙂
4.2.1.8 Minimalizácia počtu výluk a ich lepšie plánovanie
Ročne zažije MHD viac ako sto výluk, ktoré viac či menej komplikujú cestovanie. Každá takáto komplikácia môže cestujúceho odradiť od ďalšieho využitia MHD, najmä ak z dôvodu zmeny v MHD nestihne svoj plánovaný program či nadväzný spoj.

Dôvody na výluky môžu byť rôzne - od pravidelnej údržby cez rekonštrukcie a výstavby nových tratí alebo zastávok až po podujatia a demonštrácie. Dlhodobo je príliš veľa výluk spôsobených bezbrehým povoľovaním akcií na električkových tratiach, hoci magistrát si musí byť vedomý, že električky sú nosným dopravným systémom a ich výluky možno prirovnať k (nepredstaviteľným) výlukám metra v iných metropolách. Bratislava má pritom dostatok priestorov, kde by bolo možné podujatia usporiadať aj bez obmedzenia MHD. Takisto viaceré stavebné činnosti je možné vykonávať aj v nočných hodinách a bez nutných výluk. Už dnes sa mnohé činnosti vykonávajú v noci, ale stále existuje priestor na lepšie využívanie času, počas ktorého vozidlá nejazdia.
Choďte do riti, bežci!