Rekonštrukcia podchodu na Podvorniciach sa mestu nevydarila

Stav podchodu na zastávke pri OD Saratov je po niekoľkoročnej rekonštrukcii žalostný.

Od začiatku augusta tohto roka majú na zastávke Podvornice v Dúbravke konečnú tri autobusové linky (20, 23, 30), pre cestujúcich však táto zastávka nie je práve najvhodnejším prestupným uzlom. Medzi nástupišťami autobusov a električiek sa tu dá legálne prechádzať iba cez podchod, keďže úrovňové priechody pre chodcov sa pri tejto zastávke nenachádzajú. Podchod sa hlavné mesto v uplynulých rokoch pokúsilo zrekonštruovať, no požadovaný výsledok sa nedostavil. Rekonštrukciu zastrešovala mestská organizácia Generálny investor Bratislavy. Zhotoviteľovi sa zrejme nepodarilo odstrániť zatekanie vody z povrchu do podchodu, čo spôsobuje výrazné problémy. Práve zatekanie do podchodu bolo jedným z dôvodov, pre ktoré sa musela prepracovať projektová dokumentácia.

V týchto dňoch je podchod opäť staveniskom. Iba niekoľko mesiacov od položenia novej dlažby prebieha v podchode rekonštrukcia tejto dlažby. Rekonštrukciu si však pýtajú aj ďalšie súčasti opraveného podchodu. Kovové prvky napadla korózia, poškodená je omietka v podchode a voda spôsobuje problémy aj výťahom, ktoré predstavujú jedinú bezbariérovú možnosť presunu medzi nástupišťami. Výťah z električkovej zastávky smerom z centra je pre poškodenie vodou už niekoľko mesiacov mimo prevádzky. Niet preto divu, že veľká časť cestujúcich zrekonštruovaný podchod obchádza a volí rýchlejší presun po povrchu cez cestu a koľajisko.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: titomi #21:
So všetkým súhlasím, až na slovíčko žiaľ - jazdiť v meste predpisovo by mal byť default, nie nejaká výnimka, na ktorú ma musí upozorniť tabuľa.
Reakcia na: si #20:
Síce off-topic, ale predsa. Netreba zatracovať riadené svetelné križovatky len pre to, lebo na SVK ich neviem správne technicky realizovať, naprogramovať a udržiavať - alebo investujeme len do "základného" modelu. Nie som na túto tému odborník, avšak pár rokov som bol v zahraničí a musím povedať, že tam to fungovalo podľa mňa výborne. Bola červená, spomalil som, a kým som došiel, tak naskočila zelená. Zastať by som musel, ak by som šiel príliš rýchlo. Žiaľ, nikde nebolo napísané, že tá križovatka je takto riešená, takže to chvíľu trvalo, kým som na to prišiel. Ale potom to už bola paráda.
Reakcia na: titomi #19:
"@tbus - verím, že si už počul o senzoroch. Keby bolo keby, tak by boli na križovatkách, a dobre naprogramované, aby dynamicky (čo je zautomatizovaný proces, ktorý su popísal) riadili križovatku, nie podľa prednastavených parametrov. Nie aby som v noci na prázdnej križovatke musel čakať na to, kedy "konečne" nastane interval zo zelenou pre môj smer. A to vrátane preferencie MHD dopravy. To je ale iná story."

nuz, na inom sidlisku som sa s takto riadenou krizovatkou (realizovanou/zmenenou tento rok - 2023) stretol, a v praxi sa oproti stavu ked tam bol pevny cyklus zmenilo k "lepsiemu" to, ze kym pri tom povodnom pevnom cykle ak si ho poznal si vedel uz dopredu predvidat kedy cca budes mat volno a tomu prisposobit rychlost gulania sa ku krizovatke, tak teraz musis vzdy prist az na hranu krizovatky a zastavit (ak nemas nahodou to stastie ze volno v tvojom smere stihlo vyvolat uz ine tam cakajuce vozidlo, ale aj tak musis najprv rychlo dobehnut to cakajuce vozidlo a potom spomalit tak aby si don nenabural ale pritom stihol prejst skor ako to znova hodi cervenu)....
takze kym sice v tom najhorsom pripade z minulosti si mozno cakal o kusok dlhsie, ale obvykle si vedel pri troche predvidavosti prejst v mozno polovici pripadov bez zastavenia, tak teraz plynulost prejazdu znacne utrpela a ked sa chceme uz hrat na zelenych tak si iste vies zratat co to znamena v podobe spotrebovanej energie (a teda dopade na vyprodukovane znecistenie)
PS: minimalne vozidla elektrickej trakcie maju aj v sucasnosti sposob ako si vyvolat preferenciu na krizovatkach kde to je nainstalovane....
Relevantné dáta nemám, takže neviem povedať, nakoľko by úrovňový priechod spomalil premávku. Zakaždým, keď som tam bol, išlo viac ľudí cez podchod ako sa ich snažilo prejsť po ceste. Neďaleko je úrovňový priechod, a teda čakať na zelenú, keď široko ďaleko žiadne auto nie je, je odveci. Chápem, že to nie je chyba prechodu, ale programovania svetelnej signalizácie. Na podchod nič také ale netreba.

@tbus - verím, že si už počul o senzoroch. Keby bolo keby, tak by boli na križovatkách, a dobre naprogramované, aby dynamicky (čo je zautomatizovaný proces, ktorý su popísal) riadili križovatku, nie podľa prednastavených parametrov. Nie aby som v noci na prázdnej križovatke musel čakať na to, kedy "konečne" nastane interval zo zelenou pre môj smer. A to vrátane preferencie MHD dopravy. To je ale iná story.

Podstata je ta, že podchod bol zrekonštruovaný veľmi biedne. Zodpovedná osoba na magistráte by mala žiadať nápravu od dodávateľa prác, a hlavne (!!) to ísť kontrolovať aj priebežne, aj po deklarovanom skončení prác. Tak, ako sa to pri stavených činnostiach má robiť.
Reakcia na: stanod #6:
Kruhové objazdy sa robia AJ kvôli bezpečnosti, pretože všetky autá musia výrazne spomaliť, takže v tomto má Titomi pravdu (kto neverí, nech si o tom niečo prečíta). Ale inak samozrejme podchod na takejto ulici a na takejto električkovej trati je nezmysel. Mimoúrovňový prístup k električkovej trati uprostred cesty má zmysel napr. na trati z Brna do Modříc, ale rozhodne nie v Dúbravke.
Reakcia na: Bobinko #8:
No veľa ich tam je ale tak namiesto tohto https://goo.gl/maps/L8x8nMy8ZdjyCFZ3A "novo" vybudovaného riadeného prechodu (používaného len zriedkavo a už vôbec tam nik nečaká na zelenú ak tam náhodou aj niekto príde) sa mohol dať radšej pri rekonštrukcii pri OD Saratov /Podvornice/ namiesto podchodu.
Reakcia na: titomi #3:
Posielat chodcov do podchodu je nieco ako by teba v aute iducom z vedlajsej niekto nutil pred krizovatkou z auta vystupit a ist stlacit tlacidlo na semafore, aby si dostal zelenu a obhajoval by to predsa tvojou bezpecnostou. Tiez by si radsej sedel v aute a radsej strpel "nebezpecnu" krizovatku bez semaforov.
Reakcia na: titomi #2:
Klasika od tohto vedenia :buď vec nebude, alebo riadne mešká, alebo nie je kvalitné urobená. Ale marketingovo sú to predsa Topky. Alebo tupky?
Reakcia na: upravovač fotiek #13:
Aj pivnice na sídlisku boli deklarované ako protiletecké kryty v manuáloch CO. Na normálne nemali dosť peňazí a stavebných kapacít ani komunisti. Pre seba mali samozrejme nachystané lepšie.
Reakcia na: fero_dubravka #12:
Protiletecké kryty? Tie plytké "diery", do ktorých zateká a nemajú ani dvere na vstupoch? To je dobrý vtip, ten "protiletecký kryt".
Reakcia na: TomJ #11:
Tie podchody v Dúbravke boli IMHO pôdvodne myslené ako protiletecké kryty. Ten pri Dome kultúry je síce postavený, ale vchody doňho okrem jedného ani nepostavili.
Reakcia na: Dezerter #4:
Podchody majú zmysel na frekventovaných cestných ťahoch, kde by neriadený priechod bol naozaj nebezpečný a riadený by mal negatívny dopad na plynulosť cestnej premávky (napríklad Zochova, Patrónka, EUBA). Ale na Dúbravskej radiále nie je taká veľká frekvencia dopravy, aby sa tam nedalo bezpečne prejsť aj úrovňovo. Na takýchto miestach je podchod zbytočný, lebo väčšina ľudí ho ignoruje.
nielen tento podchod, ale už aj zastávky 9 rokov od rekonštrukcie sa celkom začínajú rozpadávať v celej Dúbravke...a na Záluhách tie betónové obrubníky už po 3 rokoch
Odporúčam prečítať si strany 160 a 171 Plánu Bratislava. Je 5 rokov po jeho spísaní. Mesto rieši dlažbu, marketing, mení asfalt kdekade, osadzuje prístrešky na Račianskej radiále a pod. OK. To je všetko pekné a chvályhodné. Ale že nevedeli za tých 5 rokov spraviť sprostý priechod pre chodcov na tejto zastávke?!
Reakcia na: 810zssk #1:
Muselo by to už byť s CDS. A tých semaforov je tam už aj tak priveľa.
Reakcia na: 810zssk #1:
V prahe nejaké už aj zasypavali a súhlasím že toto je budúcnosť. Ale tak dúfam že u nás by ten priechod nebol riadený 6 svetelnými križovatkami, kde chodec čaká 10 minút (Ehm rozhlas)
Reakcia na: titomi #3:
Kruhové objazdy sa budujú skôr pre plynulosť dopravy.
Ja keby som sa chcel legálne vyhnúť podchodu a chcel by som ísť do OD z električky zo zlatých pieskoch. Tak by som išiel až na zastávku Pri kríži, a tam by som išiel na zastávku autobusov smer Podvornice
Reakcia na: titomi #3:
Súhlasím tiež. Podchody sú oveľa bezpečnejšie pre chodcov, keďže sa na cestách nevedia správať a skáču pod auta alebo električky hlava-nehlava. Pre vozíčkarov alebo kočíky má byť vybudovaný do podchodu buď výťah, eskalátor alebo plošina. A áno, eskalátor je možné použiť aj pre ľudí na vozíku. Stále lepšie ako pravidelne nefunkčný výťah bez inej možnosti.
Reakcia na: 810zssk #1:
Napríklad mne - mimoúrovňový prechod je bezpečnejší, ako úrovňový. Asi nie zo srandy sa preferujú kruhové objazdy a mimoúrovňové križovania na cestných komunikáciách namiesto X alebo T križovatiek.