Vlakové spojenia do Rajky a Kvetoslavova sa majú rozšíriť

Verejnosť môže pripomienkovať nový vlakový grafikon pre obdobie 2023/2024.

Železnice SR zverejnili rámcový návrh nového grafikonu vlakovej dopravy pre obdobie 2023/2024, ktorý by mal vstúpiť do platnosti od 10. decembra 2023. Tento návrh grafikonu môže teraz pripomienkovať aj verejnosť. Pre vlakové linky zaradené do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji zbiera pripomienky spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava do 9. júla elektronickou formou e-mailom na adrese odp@bid.sk. Pripomienky je možné poslať aj Bratislavskému samosprávnemu kraju do 21. júla e-mailom na adresu Matus.Bukovcak@region-bsk.sk.

V rámcovom návrhu sú najvýznamnejšími zmenami posilnenie obsluhy na trati Bratislava - Rajka (na bratislavskom úseku ako linka S8), zlepšenie dopravnej obsluhy na linke S70 medzi Bratislavou a Kvetoslavovom, naopak zhoršenie premávky na linke S20 Bratislava - Kúty z dôvodu pripravovanej modernizácie trate.

Jednotlivé cestovné poriadky vo formáte PDF je možné pozrieť si na nasledujúcich odkazoch:

Stručný prehľad zmien na jednotlivých tratiach:

Do Rajky sa navrhuje premávka v celodennom dvojhodinovom intervale, pričom trasa časti vlakov linky S8 by bola predĺžená z Petržalky až po stanicu Bratislava-Nové Mesto. V Bratislave tak vznikne nové priame spojenie medzi Rusovcami, Petržalkou a Novým Mestom.

Na linke S70 Bratislava - Kvetoslavov sa uvažuje s rozšírenou premávkou vlakov v intervale 30-minút v pracovných dňoch z Bratislavy-Nového Mesta cca do 8:30 ráno, popoludní od 12:45 do 19:45, v smere z Kvetoslavova do Bratislavy do 9:50 ráno, popoludní od 13:50 do 20:20. Časť špičkových vlakov v návrhu je vedená predbežne po trase Bratislava-Nové Mesto - Kvetoslavov. Do Dunajskej Stredy by bol zachovaný celodenný hodinový interval osobných vlakov. Ďalej sa na trati navrhuje premávka vlakov REX v 2-hodinovom intervale, ktoré by zabezpečovali obsluhu úseku Dunajská Streda - Komárno a medzi Bratislavou a Dunajskou Stredou by stáli iba v Orechovej Potôni. Počas špičiek by medzi Dunajskou Stredou a Bratislavou premávali vložené vlaky REX, čím by sa ich interval znížil na 60 minút.

Grafikon na linke S20 Bratislava - Kúty by mal byť prispôsobený pripravovanej modernizácii železničnej trati. Obsluha v smere z Bratislavy do Kútov je tu plánovaná osobnými vlakmi v hodinovom intervale. Doterajšie špičkové vlaky v úseku Bratislava - Malacky by nemali premávať.  V smere do Bratislavy je navrhovaný značne nepravidelný interval vlakov.

Na linkách S50 S55 S60 S65 sa počíta s obsluhou v súčasnom rozsahu, v prípade dodatočných financií by mohli byť na linkách S50 a S60 vlaky vedené v 30-minútovom intervale aj v čase dopravného sedla.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Michalziak #12:
GYSÉV ale nie je až tak súkromný dopravca. Je to skôr prežitok spoločnosti z Rakúsko-Uhorska, kde majú momentálne svoje podiely oba štáty. Práve na spomínanej trati Rajka - Hegyshalom je GYSÉV aj správcom infraštruktúry.

Rozlišovanie dopravcov preto nie je až tak potrebné, na maďarskom území v pohode kúpiš lístok na GYSÉV aj cez appku MÁV, na rakúskom zase cez OBB.
Reakcia na: Jadran #8:
Ďakujem za opravu. Chcel by som dať do pozornosti, že dopravcom na vlaku Bratislava-Petržalka - Rajka je práve súkromný GYSEV a nie štátna MÁV-START. Ranný vlak do Györu ale spravuje štátna MÁV-START.

Ešte pred odchodom IC-čka, ktoré má pod palcom GYSEV tam chodí ešte jeden osobák od MÁV-START. S tým, že na Budapest-Kelenföld sú vytvorené pripoje na smery Pécs a Balaton. Podľa môjho názoru by veľmi pomohlo potiahnuť ten vlak do Petržalky a mohlo by sa cestovať skoro ráno pohodlnejšie a nemuselo by sa chodiť s prestupom na stanici Parndorf.

Cestovalo by sa tak oveľa pohodlnejšie ráno nielen do Budapešti, ale aj do Györu, Komáromu, Tatabányi a do iných častí v južnom Maďarsku. Pokladám to dokonca za omnoho lepšiu alternatívu EN Metropol, ktorý chodí ráno pre mňa osobne neskoro a naopak má veľmi skorý odchod večer. Tam by bolo potrebné vložiť ešte aspoň jeden pár vlakov. Ale nebudem už zachádzať do konkrétnych detailov. Predsalen sa tento príspevok venuje cezhraničnej regionálnej doprave, a nie tej diaľkovej. Ale to je môj taký skromný názor.
Reakcia na: samkoh #10:
Najskor iba chybajuce znacky. Kazdy rok im ich par v tom navrhu vypadne.
podľa návrhu bude S20 premávať skoro bez obmedzenia aj na štedrý večer a Silvestra až do polnoci, zato S50 skončí 17:39 z TT/18:36 z BA. To kto vymyslel?
Reakcia na: Jadran #7:
Északi, déli 🙂.
Reakcia na: 810zssk #6:
Pozrel som sa bližšie na to, čo opisuje Michalziak, prvý osobný vlak z Rajky ide o 5:10 priamo až do Győru s príchodom 6:11, z Győru potom ide IC o 6:21 do Pešti, len teda, hlavným problémom tohto spojenia je, že začína až v Rajke, nie v Bratislave, čiže človek môže prinajlepšom vystúpiť z prvej 91-ky o 4:34 na Čunovských jazerách a prejsť sa ku vlaku do Rajky...
Reakcia na: Michalziak #3:
východná - keleti
západná - nyugati
Reakcia na: Michalziak #3:
Ak sa nemýlim, dnes sú tie vlaky do Hegyeshalomu načasované na tamojší "rozjazd" a pasujú aj k Os aj rj smer Győr, nie? Aspoň v opačnom smere to tak je.
Reakcia na: petoo #1:
Inak hej. Ešte tak pred rokom som nechápal, prečo musí osobák odchádzať 10 minút pred príchodom EC, tak som vždy smerom do Kostolišta čakal v Kútoch 50 minút ráno. Očividne napriek mojim prosbám túto hrôzu zachovávajú, ešte šťastie, že to bola iba dočasná brigáda...
Reakcia na: Michalziak #3:
Patrilo by sa. Dnes sa do Mošoňu človek dostane poriadne iba autom. V regióne ako Bratislava by regionálna doprava mala samozrejme byť aj o malom cezhraničnom styku. Týmito bariérami si vo veľkom uberáme z rozvoja turizmu.
Cestujem pravidelne na rôzne trasy mimo Slovenska, hlavne do Maďarska, Rakúska, Nemecka a pod. Celkovo ma iba zaujíma to prečo sa ZSSK nedohodne s GYSEV alebo MÁV-START a nepotiahne Hegyeshalomské strely až do Györu a budú ich ľudia omnoho viac využívať?

Ďalšia vec je tá, že niekedy využívam vlaky, ktoré idú na juh Maďarska. Tie mi nepôjdu z Budapeštianskej východnej (Nyugati), ale najlepšie zo stanice Kelenföld s dobrým prestupom. Ak cestujem pred 05:00, stíham prvý osobák do Budapešti. Celkovo by to bolo veľmi dobré urobiť tak, aby prvý osobák smer Hegyeshalom/Györ išiel okolo 05:00 s tým, že by sa stíhal prvý osobný vlak a nemuselo by sa chodiť obchádzkou cez Parndorf alebo čakať na EN Metropol z Hlavnej stanice. Práve včera sa mi stalo to, že vlak medzi Parndorfom a Hegyeshalomom bol odrieknutý a musel som hodinu čakať na druhý. Preto mi to dobre padlo ako prípad, čo možno zmeniť.

Ospravedlňujem, ak som debatu od regionálnej dopravy premiestnil na medzinárodnú, ale podľa mňa cestovanie práve cez Hegyeshalom má aspoň pre mňa lepší význam a celkovo by som aj tomuto venoval viac pozornosti.
Reakcia na: petoo #1:
Tie odchody EC-metropolitanov sú len čisto orientačné. Chodievam nimi a skoro nikdy nejdú načas.
Ako tak pozerám tie návrhy tak na Záhorí sa niekto poriadne vybláznil a to hlavne čo sa týka prípojov v Kútoch zo Senice/Skalice smer Bratislava to je fakt lahôdka väčšinou to vychádza na krásnych 47 minút pričom samotná cesta z vyššie spomínaných miest do Kútov trvá necelú polhodinku a to sa fakt vyplatí...

v prílohe prikladám aj tabulku s príchodmi a odchodmi z Kútov