Zmeny v cestovných poriadkoch regionálnych autobusov (od 1.5.2022)

Od nedele budú mať niektoré regionálne autobusové linky upravené cestovné poriadky.

Od 1. mája 2022 sa menia cestovné poriadky niektorých regionálnych autobusových liniek v Integrovanom dopravnom systéme v Bratislavskom kraji. Prevažne ide o menšie posuny odchodov spojov a pridanie/zrušenie niektorých spojov na základe požiadaviek cestujúcich a z dôvodu optimálnejšieho prispôsobenia ponuky spojení dopytu po preprave. Zavedená bude aj nová školská linka 515.

Prehľad zmien:

  • Linka 205 nebude zachádzať na zastávky Plavecký Štvrtok, Žel. stanica a Malacky, ZŠ J. Dérera (spoj 6:42 z Bratislavy). Rušia sa spoje 6:12 a 12:42 z Bratislavy a menia sa časy odchodov ráno z Malaciek.
  • Linka 209 bude mať nový ranný spoj z Bratislavy do Rohožníka (6:37) a popoludňajšia špička z Bratislavy začne už o 13:17. Menia sa časy odchodov niektorých ranných spojov z Rohožníka do Bratislavy.
  • Linka 259 bude mať prvý ranný spoj z Kuchyne posunutý na 4:54.
  • Linka 260 bude mať nový popoludňajší pár spojov o 13:07 z Malaciek a 13:31 z Gajár v dňoch školského vyučovania.
  • Linka 265 bude mať prvý ranný spoj z Malých Levárov posunutý na 4:11.
  • Linka 289 bude mať nový ranný spoj o 7:31 z Rohožníka do Malaciek.
  • Nová školská linka 515 pôjde z Chorvátskeho Grobu cez Raču k ZŠ Hubeného v Krasňanoch.
    • Do cca 25.5.2022 bude z dôvodu rekonštrukcie križovatky v Rači premávať zmenenou trasou, na ktorej nebude obsluhovať zastávku Detvianska.
  • Linka 529 bude mať posunutý popoludňajší školský spoj z Viničného do Pezinka z 13:36 na 13:31.
  • Linka 540 bude mať nový školský spoj zo zastávky Modra, Štúrova smer Pezinok, Žel. stanica o 13:17.
  • Linka 545 bude mať posunutý ranný spoj z Dolian do Pezinka zo 6:25 na 6:20. Pôjde aj nový spoj o 6:54 zo Šenkvíc do Vištuku. Obe zmeny zlepšia nadväznosť k vlakom v Šenkviciach.
  • Linka 555 bude mať posunutý ranný spoj z Trnavy do Dolian zo 6:24 na 6:19.
  • Linka 565 bude mať posunutý popoludňajší spoj z Budmeríc do Cífera z 14:47 na 15:02 a ranný spoj z Cífera zo 6:45 na 6:42.
  • Linka 610 bude mať celotýždenne zrušený posledný večerný pár spojov z Malinova o 22:38 a z Bratislavy o 23:37.
  • Linka 630 bude mať vedený nový posledný večerný spoj o 23:37 z Bratislavy do Senca.
  • Linka 632 bude mať zrušený posledný večerný spoj o 23:45 (celotýždenne) z Bratislavy do Senca a bude mať premenovanú zastávku Veľký Biel, Železničná na Veľký Biel, Bratislavská.
  • Linka 645 bude mať posunutý prvý ranný spoj zo Senca z 5:12 na 5:27.
  • Linka 657 bude mať posunutý prvý ranný spoj zo Senca z 4:37 na 4:52.
  • Linka 649 bude mať posunutý spoj zo Zlatých Klasov v robotný deň z 5:24 na 5:18 a víkendový spoj z 5:58 na 5:53.
  • Linka 715 bude mať nový pár spojov počas školského vyučovania o 6:15 z Bratislavy a 6:47 z Dunajske Lužnej.
  • Linka 727 bude mať zrušený ranný spoj o 4:31 zo Šamorína do Bratislavy.
  • Linka 737 bude mať posunutý ranný spoj zo Šamorína do Bratislavy z 4:43 na 4:33.
  • Linka 729 bude mať premenovanú zastávku Veľký Biel, Železničná na Veľký Biel, Bratislavská.
  • Nočná linka 299 nebude zachádzať do Marianky pre nezáujem cestujúcich.
  • Nočná linka 799 nebude obsluhovať zastávku Šamorín, MsKS.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Urbanway 2423 #26:
Skôr keď tak 740 po korzo.
Reakcia na: Joyki #25:
A nemohla by do Zálesia zachádzať posledná 630, pretože to vynechanie Zálesia je fakt zlé.
Reakcia na: spejsikx #22:
630 pôjde po Moyzesovej, odtiaľ sa dá ísť peši aj na koniec Ivanky. O spoj prichádza len Zálesie.
Evidentne chceli eliminovať duplicity spojov 610 / 632 presne v ten istý čas, obeťou je Zálesie.
Za to neraz premávajú úplne súbežné spoje s vlakom - napr. každú hodinu z Pezinka do Bratislavy celý voľný deň, pričom autobus robí od Modry ešte aj navoz ľudí k vlaku do BA a pokračuje tiež ďalej do BA, príchody majú v ten istý moment na Vinohrady.
Reakcia na: spejsikx #22:
To je samozrejme prúser tiež, ale nijak to neneguje ten druhý problém.
Reakcia na: Solaris2 #20:
Ak to do tých ďalších obcí využíva 8 ľudí, tak jeden do Marianky je primeraný. Predpokladám ale že cieľom nie je prevádzkovať spoj pre 8 ľudí a ráta sa s tým že dopyt bude stúpať, čo by pre Marianku platilo rovnako ako pre tie zvyšné obce.
Klasicka imhd debata toto o uplnej blbosti. Riesite tu, ze Marianka pride o 2 nocne spoje tyzdenne lebo nou vacsinou nikto nejde do Marianky? Standardne sa k tomu musi vyjadrit kazdy v debate, len na zaklade svojich dojmov.

Oproti tomu velke Zalesie a s nim aj vacsina Ivanky pri Dunaji prichadzaju bez zdovodnenia o posledny vecerny spoj na linke 610 23:37, cize posledny pojde 22:37, co je horsia situacia nez 10 rokov dozadu. (S vynimkou piatka a soboty s nocakom 798).

A plati to kazdy jeden den, 7 dni v tyzdni. To si ale ziaden expert v diskusii nevsimol.
Reakcia na: Solaris2 #20:
Keď už veľmi treba ušetriť vzkm, tak dalo by sa to urobiť, tak že Marianka by bola iba na výstup, a autobus by tam zatočil len na požiadanie. Obslúžili by sme tým Marianku, ktorá je doslova pár metrov od konca Bratislavy. Zároveň, ak by nikto necestoval, tak by sme ušetrili tých cca 5 km, 1,25l litra nafty, teda zhruba nejaké cez 2€ pri jednom spoji (pri dnešných cenách PHM), resp. 6,9€ pri vysúťaženej sume 1,3939€.
810zssk: "Tá 299 má akú logiku" - čísla na 299 v Marianke sú asi takéto: 0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,1,0,0,0,0,0,0,1,0,0,1. Z analýzy obsadenosti vyplýva, že vyše 98% cestujúcich pokračuje ďalej. Takú logiku to má 🙂

si: "dopyt sa obvykle vygeneruje naskor po 1-2 rokoch pravidelneho premavania..." - tak to je zaujímavé, keďže ďalej za Mariankou ten spoj využíva do Stupavy, Lozorna, Plaveckého Štvrtka a do Malaciek priemerne cca 8 ľudí. Akurát som si nevšimol, že by už prešiel 1-2 roky od jej zavedenia 🙂

Vidím, že sa tu zase stretli samí odborníci a teoretici 👍
Reakcia na: Urbanway 2423 #17:
Prosím, inverzné čísla fakt nie, hrozne zle sa to číta na diaľku.
Reakcia na: Urbanway 2423 #17:
Crosswaye majú všetky svetlomodré neviem z akého dôvodu (práve som videl 640 na 8735), ale sorky majú všetky bezfarebné, okrem záhoráckych nosných, kde naozaj 245 je fialová a 269 modrá.
Reakcia na: Joyki #15:
Ja som zatiaľ videl, že všetky linky (vrátane záhoráckych) boli svetlomodré. Farebné pozadie čísel som zatiaľ nevidel na žiadnom voze, snáď to už bude fungovať na tých najnovších Crosswayoch. Inak, nemali by mať nočné regionálne linky inverzné čísla, pretože v súčasnosti majú rovnaké čísla ako denné linky?
Reakcia na: toldo #13:
Huh nenapadlo ma žeby 2 rôzne parky mohli mať rovnaké názvy… Ale Kubo ma pravdu myslel som ten pri Lozorne kde je rovnomenná zastávka.
Inak zaujímavé, že okrem zahorackych liniek nie sú čísla na transparentoch farebné.
V interiéri prestavili aspoň čísla liniek z licenčných 010x.
Reakcia na: Kubo03 #12:
nie len. kludne mohol kolega napisat, ktory p3 park mysli
Reakcia na: toldo #11:
P3 Logistic park je pri Lozorne
Mna by zaujimalo, kedy vylepsia dopravu do P3 Logistic Park (a pridaju druhu zastavku hlbsie v priemyselnom parku). Potreboval som tam ist raz na meeting zrovna ked som mal auto v servise a z Bratislavy autobus 7:16, 8:56 a potom az 13:56. A opat to tam rozsiruju (podla fotiek na Google je tam dost parkovacich miest, ktore by sa mohli pretavit do cestujucich, ked uz sa chceme hrat na efektivno-ekologicke (pri)mesto 🙂 )
Reakcia na: Cancer #7:
presne
Reakcia na: Cancer #7:
Neznamená tých 8 minút potrebu ďalšieho vodiča?