Navigácia cestujúcich na novej autobusovej stanici sa postupne zlepšuje

Pri cestovaní z autobusovej stanice v nočných hodinách odporúčame prísť s miernym časovým predstihom.

Nová bratislavská autobusová stanica Nivy je v prevádzke už šesť mesiacov. Nachádza sa na prvom podzemnom poschodí veľkého nákupného centra Nivy. Po jej otvorení spočiatku pokrivkávala navigácia pre cestujúcich od zastávok MHD k samotnej autobusovej stanici. Po polroku sme sa preto pozreli, či sa tento problém podarilo vyriešiť.

Veľké označenie stanice nápisom Autobusová stanica, ktoré sme poznali v minulosti, sa v súčasnosti na Nivách nenachádza. O tom, že sa tu autobusová stanica nachádza, informujú panely v okolí budovy a tiež označenia nad vstupnými otočnými dverami. V samotnej budove sú trasy k autobusovej stanici vyznačené viacerými spôsobmi (napr. podstropnými smerovkami, nálepkami na podlahe, informačnými tabuľami pri výťahoch). Oproti prvým týždňom prevádzky pribudli niektoré orientačné prvky, no priestor na zlepšenie navigácie k autobusovej stanici a k zastávkam MHD ešte stále existuje.

Prístup k autobusovej stanici je možný od najbližších zastávok MHD Autobusová stanica a Košická. K dispozícii sú tri vchody, z ktorých dva najbližšie k zastávke Autobusová stanica na uliciach Mlynské nivy a Páričkova sú otvorené denne len v čase od 6:00 do 23:00. Tretí vchod nachádzajúci sa pri zastávke Košická pod Nivy Tower je otvorený nepretržite. To, z ktorej zastávky je najvýhodnejšia cesta k nástupištiam autobusov, závisí napr. od toho, v ktorej dennej dobe cestujúci prichádza, či ide priamo na nástupište, alebo potrebuje navštíviť aj pokladňu, prípadne ktorou linkou MHD a z ktorého smeru prichádza.

Po väčšinu dňa je najrýchlejší prístup na nástupištia autobusovej stanice spravidla od zastávky Autobusová stanica s využitím výťahov vo vstupnej hale (na ľavej strane pri vstupe z ulice Mlynské nivy, resp. na pravej strane pri vstupe od Páričkovej ulice) bez nutnosti dlhšieho prechádzania cez obchodnú časť. Pri cestovaní z východnej časti mesta (Trnávka, Dolné hony, Prievoz, Podunajské Biskupice, Ružinov) môže byť výhodné vystúpiť aj na zastávke Košická a ísť vchodom pri tejto zastávke. Naopak, ak cestujúci ide z výstupišťa autobusovej stanice k zastávke MHD, najbližšie je to východom pri zastávke Košická, či už s využitím schodiska, alebo výťahov. Nevýhodou tejto zastávky však je, že jej nástupištia sa nachádzajú na piatich rôznych uliciach a s výnimkou nástupišťa smerom do centra mesta je potrebné prechádzať cez viacero priechodov pre chodcov na veľkej križovatke. Pre neznalých cestujúcich tu môže nastať aj problém s orientáciou, keďže cesty k jednotlivým nástupištiam nie sú vyznačené.

V čase medzi 23:00 a 6:00 je najvhodnejšie vystúpiť na zastávke Košická, keďže v tomto čase je otvorený iba vchod pri tejto zastávke. Ak cestujúci prichádza linkami 21 40 88, ktoré majú konečnú, resp. zastavujú na zastávke Autobusová stanica pod budovou VÚB, je potrebné prejsť okolo budovy po ulici Mlynské nivy ku non-stop vchodu pri zastávke Košická. Navigácia k nepretržite otvorenému vchodu nie je zatiaľ úplne ideálna (na jednom mieste dokonca smeruje chodcov k bývalej náhradnej stanici) a v zhone môže chvíľu trvať kým sa cestujúci správne zorientuje. Odporúčame preto v nočných hodinách prísť na stanicu s miernym predstihom, aby mal cestujúci istotu, že stihne svoj autobus.

S otázkami na možné vylepšenie navigácie, prípadne na prehodnotenie otváracích hodín vstupov sme sa obrátili na prevádzkovateľa centra Nivy aj na bratislavský dopravný podnik. Za prevádzkovateľa centra Nivy nám vyjadrenie poskytla Beata Móriová z oddelenia Retail Marketingu HB Reavis. Veríme, že k zlepšeniu navigácie cestujúcich na autobusovú stanicu prispeje odstránenie starého nápisu Autobusová stanica na budove bývalej náhradnej autobusovej stanice, pracujeme rovnako tak na zmene lokalizácie v rámci Google máp. Pribudli aj navigačné prvky na vstupoch v časti karuselov a tiež v interiéri centra. V záujme udržania bezpečnosti, poriadku a čistoty autobusovej stanice v nočných hodinách, je po 23.00 otvorený iba vchod od Nivy Tower (zastávka MHD Košická). V nočných hodinách je podlažie autobusovej stanice bez problémov dostupné schodiskom aj výťahmi."

Dopravný podnik Bratislava poskytol vyjadrenie k možnostiam lepšej navigácie na zastávkach MHD. Dopravný podnik Bratislava (DPB) upraví schému okolia zastávky, ktorá sa nachádza v prístreškoch vo vitrínach, kde zvýrazní, ktorý vchod je otvorený nepretržite. Ohľadom ďalších možností navigácie bude kontaktovať majiteľa obchodného centra a autobusovej stanice, keďže pozemky nepatria DPB," uviedol Martin Chlebovec, hovorca DPB.

K prípadnej úprave názvov zastávok pri autobusovej stanici Martin Chlebovec uviedol: Vznikla neštandardná situácia, keď je väčšinu dňa najlepší prístup do autobusovej stanice zo zastávky Autobusová stanica, ale v noci tento prístup možný nie je. Keďže na názvy zastávok sa vzťahujú isté obmedzenia, najmä čo sa maximálneho počtu znakov týka, je značne problematické určiť taký názov, ktorý by vystihoval otváracie hodiny konkrétneho vstupu do autobusovej stanice. V súčasnosti je možná zmena názvu v štádiu diskusie."

Znázornenie polôh zastávok MHD a jedna z možných trás na nástupištia autobusovej stanice, resp. z výstupišťa stanice k zastávkam MHD:

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: IBBI #51:
Asi zaplatili len polovicu uctu za elektrinu. 😃
Reakcia na: FFF13 #49:
Zvasty. Ani ta jedna z 2 tabul co je na Hodzovom nefunguje a sustavne svieti len polovica! Tiez problem s elektrikou? Proste sa sere na to.
Reakcia na: Maremi #48:
Mesto by na to asi potrebovalo samostatný projekt, takže by to asi nebolo také jednoduché, tiež neviem, aká je zmluva, a či by potom nezostali náklady za tabule na pleciach mesta, čo by určite nebolo dobré, aj keby to nebola nejaká likvidačná suma. V súčasnosti asi nezostáva nič iné ako to, aby mesto urgovalo HBR nech tie tabule osadí (výhovorka s covidom im už snáď neprejde).
Reakcia na: Maremi #48:
Na Hodžovom je vraj dlhodobo problém s tým, že to tam nemáš kde zapojiť do el. siete
Reakcia na: Urbanway 2423 #47:
A to mesto nemoze osadit svojpomocne a potom im poslat fakturu ? 3 tabule by uz mesto asi nezruinovalo aj keby to hbr nezatiahol. Detto hodzovo smer zoska.
Reakcia na: zeman #46:
Chyba je na strane HBR, ktorý ich nejako zabudol osadiť...
Najväčšou hanbou je, že na zastávkach MHD v okolí autobusovej stanice nie sú osadené informačné panely s odchodmi spojov z jednotlivých zastávok. Vie niekto prečo ich pri rekonštrukcii ulice neosadili?
Reakcia na: Martin Fundárek #42:
Ale samozrejme, ja nemám vôbec nič proti tomu, aby bola stanica nejako spojená s nákupným centrom, ale som názoru, že by svojou významnosťou mali byť na jednej úrovni a že by budova mala byť postanevá tak, aby cestujúci nemal najmenší problém sa na stanicu dostať. Už len keby do podlahy zabudovali svietiace šípky a piktogramy autobusu, tak by to celý ten projekt posunulo ďalej.
Čo sa ale týka porovnania s Florencom, tu nesúhlasím. Florenc je výrazne staršie riešenie a čo sa týka nového návrhu, ktorý by sa tam mal realizovať, bude pravdepodobne oveľa lepší než naše Nivy.
Zároveň si myslím, že zvýšenie kvality života nám prinesie, ak budeme vždy porovnávať len s lepšími riešeniami, nie hľadať nejaké horšie, aby to naše nevyzeralo "až tak zle"
Reakcia na: Martin Fundárek #42:
Ved tu aj islo o to, postavit dalsie nakupne centrum.
Stanica je len nuteny doplnok, ktory ceruzkarom pokazil jedno poschodie. Ale ked Arriva bude koncit na Zlatych/Patronke a pod na kraji mesta (ked uz mame slavnu IDS a prestupy, tak naco vsetko tahat na stanicu), tak aj stanica ako taka strati na atraktivite a ostane tam cisto obchodak v style Polusu.
ono ani nie je problém, že je autobusová stanica "v obchoďáku" alebo v podzemí, základným problémom ktorý tu ja vidím, je, že nie je z danej budovy dostatočne poznať, že okrem obchoďáku tam máš aj autobusovú stanicu. Niečo ako nahulváta povedané legendárny vlak-bus-shopping, kedy je každému jasné, že táto budova nie je len obchoďákom. Toto na Nivách jednoznačne chýba veľké a jasné označenie, že tu v tomto obchoďáku máš aj autobusovú stanicu.
Reakcia na: keks #40:
Súhlasím aj nesúhlasím. Súhlasím s tým, že to nie je v prvom rade stanica, že sú tam autobusy takpovediac "v PODnájme" (v PODzemí). Ale že by to bola až taká chyba... Pražská Florenc je v prvom rade stanica, ale oproti výtvoru HB Reavis je to des a hrôza.
Asi ťažko čakať od majiteľov takýchto pozemkov, že sa nepokúsia z nich vyťažiť viac, než môže dať autobusová stanica. Bratislava nie je jediná s podobným riešením - napríklad v Českých Budějoviciach je aut.st. na streche obchoďáku. A to, že si cestujúci majú možnosť kadečo kúpiť, či posedieť, sa mi ako chyba nezdá. Ja síce obchoďák na stanici nepotrebujem, stačili by mi toalety, čakáreň a nejaká slušná občerstvovňa, ale nepochybujem, že mnohým ten obchoďák vyhovuje. Ak napríklad niekto má pevný pracovný čas a končí tak, že príde na stanicu 15.30, ale bus mu ide 16.10, tak takéto vybavenie ocení. Problém je, že aj tí, ktorí obchoďák nepotrebujú, sú nútení cezeň prechádzať - alebo v noci ho obchádzať. Tu proste prevládol ekonomický záujem majiteľa nad záujmami cestujúcich.
Reakcia na: keks #40:
S tvojou vetou sa dokonale stotožňujem.👍
Reakcia na: Martin Fundárek #39:
Celá tá stanica je podľa mňa chyba, lebo to nie je v prvom rade stanica.
Reakcia na: henko151 #32:
Hlavný vchod z Košickej nie je až taká veľká chyba. Dnes už veľké množstvo ľudí cestuje buď s PCL, alebo s lístkami kúpenými cez net alebo mobil, takže ku kasám potrebuje ísť len minimum ľudí. Chybou je, že zo západnej strany nie je možné dostať sa na nástupište inak než výťahom a že nie sú západné vchody otvorené 24x7.
Reakcia na: IBBI #18:
Eskalátor na druhom konci je - lenže priamo z prízemia na parkovisko. To, že to nie sú dva eskalátory z P na -1 a z -1 na -2, ale len jeden durch, je azda najväčšia chyba tejto stavby,
Reakcia na: henko151 #32:
Chcel by som vidieť autobusového pendlera TT-BA. Autobusom sa to za 28 minút nestíha z AS na AS ani po diaľnici, najmä ak v špičke s vysokou pravdepodobnosťou chytíš zápchu už pod trnavskou stanicou. 40 minút po započítaní prestupu na 40-tku pre tých, ktorí naozaj potrebujú ísť ku bratislavskej AS to cca. pri ideálnej premávke vyrovná, ale na tejto trase má vlak nesporné výhody.
Reakcia na: Ike #35:
pohoda, neries. spokojny zakaznik je na prvom mieste.
Reakcia na: eMDi #34:
Vôbec nerozumiem, prečo si za toto dostal mínusky.
V noci, alebo ked prsi, vykladam zakaznikov na taxi miestach v podzemi (co mnohi ani netusia, ze tam tie miesta su pre taxiky). suchou nohou a velmi rychlo sa dostanu na nastupiste.
1. Mesto Bratislava a BSK by mali nekompromisne žiadať otvorenie vchodu zo strany VÚB (pri zastávke MHD Autobusová stanica) v režime 24/7. Splniť túto požiadavku by malo byť úplné minimum zo strany developera, keď už postavil stanicu, ktorá mala byť na mieste tej starej, na inom mieste.

2. Developer sa asi hanbí napísať na svoju budovu nápis "Autobusová stanica".

A potom sa ešte ozvú "odborníci" s argumentom, že všetci majú byť radi, že sa aspoň niečo postavilo. OK, ale takto sa to nerobí...