V pondelok zrejme nepôjde až takmer tretina regionálnych autobusových spojov (od 15.11.2021)

Plánovač cesty na imhd.sk vyhľadá na pondelok iba vopred oznámené nezrušené spoje.

Bratislavský samosprávny kraj v nedeľu 14. novembra 2021 podvečer informoval, že z dôvodu nedostatku vodičov nový dopravca Arriva Mobility Solutions od pondelka 15. novembra nevypraví v najhoršom prípade až 30 % autobusových spojov. Pôvodne Bratislavská integrovaná doprava informovala o maximálne piatich percentách nevypravených spojov v prvých týždňoch.

Najviac výpadkov spojov sa očakáva v regiónoch Pezinok a Senec. Aktualizované cestovné poriadky vo formáte pdf je možné nájsť na stránke dopravcu. Zrušených bolo cca 36 % spojov.

V regionálnych cestovných poriadkoch na stránkach imhd.sk platí pre pondelok stĺpec "15.11.2021" (iba v prípadoch, ak je z danej zastávky obmedzená premávka). Zrušené spoje na utorok budú do cestovných poriadkov doplnené v priebehu pondelka. Plánovač cesty bol aktualizovaný pondelkovú premávku (nevyhľadáva spoje zrušené pre tento deň).

Aktualizácia: Podľa najnovších informácií neboli v pondelok vypravené aj ďalšie spoje nad rámec oznámených výpadkov. Potrebné je počítať aj s meškaním vypravených spojov. Prichádzajú tiež informácie o obmedzenej funkčnosti tarifného systému v autobusoch.

Cestujúci môžu aktuálne informácie o premávke regionálnych autobusov získať na infolinkách IDS BK +421 948 102 102 a Arriva +421 915 733 733.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #249:
Ja byť BSK, tak som extra motivovaný tie komplikácie riešiť vzhľadom na to, ako nápomocné boli SL voči kraju po prehratej súťaži...
Reakcia na: richardhudec #248:
Otázka je či SL verí že má nejakú konkurenciu. Ono je naozaj problém prevádzkovať regiobusy do centra bez ASMN.

Firma dáva veľkým zákazníkom taký deal aby čo najviac zarobila. To môže byť zľava, ak má firma veľkú konkurenciu, ale v iných prípadoch nemá zmysel podliezať cenu, pretože zákazník nemá kam odísť.

O čo sa SL zrejme pokúša je trafiť čo najvyššiu cenu ktorá ešte nebude tak vysoká aby sa BSK oplatilo riešiť komplikácie spojené s odchodom z AS. Či sa im to podarilo uvidíme v najbližších mesiacoch.
Reakcia na: 810zssk #219:
Možno preto, prečo každá normálna spoločnosť uzatvára s veľkými zákazníkmi zvyčajne výhodnejšiu zmluvu - aby sa na nás nevykašľali. Niekde na SL stránke som čítal, že denne chodí na AS 1100 spojov, predpokladám, že takých 500 môže byť regionálnych. Ak zvýšim cenu a nedám nejakú množstevnú zľavu najväčšiemu zákazníkovi, tak ten najväčší zákazník sa mi na službu vybodne a začne točiť čo najviac autobusov inde. Obzvlášť keď si zoberiem to, že regionálna doprava generuje veľkú časť potenciálnych návštevníkov nákupného centra a keď variabilné náklady sú pri autobusovej stanici zanedbateľné.
Reakcia na: N/A #199:
úprimne - ak si priemerne príčetný laik (za takého sa považujem aj ja) pospája informácie z iných otvorených zdrojov a prečíta diskusie pod článkami, tak nemá dôvod považovať tento článok za klamstvo či fabuláciu 🤔
Reakcia na: Andy #241:
Podľa mňa je ale značný rozdiel medzi nákupom flotily raz za xy rokov a opakovaným vjazdom.

Keďže pri konštrukcii CP sa ráta, že sa vozidlo na tú stanicu bude pravidelne vracať počas dlhšieho obdobia, nemá z môjho pohľadu zmysel naceniť vjazd tak, akoby to bola jednorazová akcia osamoteného prevádzkovateľa, ale cena už z podstaty bude rátať s nejakou množstevnosťou. Takže priestor na vyjednávanie je skôr v tom, či tu množstevnosť nastavili na jednu diaľkovú linku dvakrát týždenne, alebo 30 prímestských liniek 10x denne; nie v tom, že pozrite, my sme verný zákazník.
Reakcia na: Miro #244:
Ach bože. Ospravedlňujem sa 🙂
Reakcia na: 810zssk #242:
Andy píše, že by naštvali voličov, nie vodičov. 😅
Reakcia na: johnnyjanko #81:
Máš pravdu, je to v Zákonníku práce a volá sa to "prechod práv a povinností".
----- Právna úprava prechodu práv a povinností z pracovnoprávnych vzťahov sa do zákonníka práce („ZP“) dostala v dôsledku transponovania Smernice Rady 2001/23/ES o aproximácii zákonov členských štátov týkajúcich sa zachovania práv zamestnancov pri prevodoch podnikov, závodov alebo častí podnikov alebo závodov („Smernica“).
Základná zákonná úprava je uvedená v § 28 ods. 1 ZP a znie: „ak sa prevádza hospodárska jednotka, ktorou je na účely tohto zákona, zamestnávateľ alebo časť zamestnávateľa alebo ak sa prevádza úloha alebo činnosť zamestnávateľa alebo ich časť k inému zamestnávateľovi, prechádzajú práva a povinnosti z pracovnoprávnych vzťahov voči prevedeným zamestnancom na preberajúceho zamestnávateľa“.

Tu v BSK sa prevádza činnosť zamestnávatela (SL, činnosť verejnej osobnej prímestskej dopravy na území BSK) k inému zamestnávateľovi (Arriva, činnosť osobnej prímestskej dopravy na území BSK). Podľa toho mala možnosť Arriva s týmto riešením počítať (ale asi by nedosiahla najnižšiu ponúkanú cenu) a rokovať aj za účasti predsedov odborových organizácií o tomto prechode práv a povinností. Tie spočívajú v úplnom prevzatí mzdových a ďalších sociálnych záležitostí vodičov v plnom rozsahu do novej organizácie.

To, že ide o "prechod prevádzky", potvrdila aj Arriva aj na svojej FB stránke"Arriva na Slovensku".
Reakcia na: Andy #241:
Nemyslím si že by nezachadzanie na Nivy vodičom vadilo, pre nich je to menej roboty.

Ale súhlasím, ako píšeš HBR vie (alebo si myslí) že kraj nemá alternatívu, preto ústretový nebude. Ale už prví objednávatelia z ASMN odchádzajú.
K tej diskusii o zľavách.. Myslím, že BSK teraz pri tom prúseri s Arrivou určite nespraví to, že by prestalo služby AS využívať, lebo ak by autobusy zastavovali vonku na ulici, tak by voličov naštvali ešte viac. HBR si toto zrejme uvedomuje a nemá dôvod teda dávať BSK výraznú zľavu z využívania AS.

Fleetová zľava na autá sa nedáva preto, lebo je to zvyk, alebo preto, lebo to niekto cíti ako správne, ale preto, lebo pri väčšom množstve áut mu záleží, aby si zákazník nekúpil tie autá u konkurencie, ktorá mu tú zľavu s najväčšou pravdepodobnosťou dá. A tento prvok v prípade BSK a HBR chýba, autobusová stanica je len jedna, a v okolí nie je alternatíva, ktorá by poskytovala podobný komfort. Zastavovanie autobusov na ulici namiesto AS by bolo ľuďmi vnímané ako zníženie kvality, hoci to reálne môže mať veľa ľudí lepšie z hľadiska prestupu atď..
Reakcia na: Ike #239:
BSK by to predpokladám akceptoval, ale to je na nič keď im to SL neponúkne.
Reakcia na: 810zssk #237:
Samozrejme. Chcel som Ti len povedať, že keď si ideš kúpiť jednu Kiu Ceed ako fyzická osoba, tak Ti dajú len paušálnu zľavu. Keď si objednáš na firmu 20x Kiu Ceed, tak logicky dostaneš fleetovú zľavu, resp. minimálne si ju pýtaš. Podobne je to s vjazdom na Nivy. Človek by to očakával. A BSK to asi takto tiež akceptoval, pretože na to tiež treba dvoch.
Reakcia na: 810zssk #234:
Arriva vyprávjá, že vypravia 😉
Reakcia na: Ike #236:
Samozrejme že ako partner rokovať môže. Ale na dohodu treba dvoch. Teda obviňovať BSK z toho že niečo nevyjednal mi príde odveci.
Reakcia na: 810zssk #232:
Teoreticky z pozície zmluvných strán. BSK mohol argumentovať, že prevádzkou výrazne zvýši AS tržby a trvá na množstvovej zľave, inak nebude nič. Na druhej strane, nevieme, či výsledná cena už nie je výsledok vyjednávania.
Reakcia na: Pajo #226:
Som nevedel, že ak je niečo vo verejnom záujme, tak to majú všetci automaticky poskytnúť zadarmo. Ty chodíš pracovať pre mesto/kraj zadarmo vo verejnom záujme? Vodiči tiež majú robiť zadarmo, alebo s výraznou zľavou, keď ide o verejný záujem? V čom sa odlišuje platba vodičovi od platby za vstup do súkromného areálu (neriešim či je cena v poriadku, alebo nie)?
Reakcia na: Minko #229:
Priznali ho v nedeľu o desiatej večer. Sorryjako, ale keď v piatok na konci dňa nemáš vodičov na viac ako tretinu spojov tak ti musí byť jasné že pondelok nevypravíš na 95% ako avizovali a vytrvalo tvrdili.
Reakcia na: 810zssk #231:
Ďakujem, to dáva zmysel
Reakcia na: Pajo #226:
Vyjednať z akej pozície?
Reakcia na: Ike #224:
Poplatky za AS sú osobitná zložka nad rámec ponukovej ceny, práve pre to že nad ňou má kontrolu objednávateľ (rozhodnutím kam bude autobus jazdiť), nie dopravca.