Električka na Pribinovej sa stala súčasťou územného plánu hlavného mesta

Mestské zastupiteľstvo schválilo zmeny a doplnky územného plánu, vrátane vedenia električkovej trate Košická - Pribinova.

Mestské zastupiteľstvo na svojom októbrovom zasadnutí schválilo zmeny a doplnky územného plánu hlavného mesta, ktoré zahŕňajú aj návrh novej električkovej trate Košická - Pribinova. V rámci diskusie pri schvaľovaní týchto zmien ÚP viacerí poslanci ostro vystúpili proti navrhovanému vedeniu električkovej trate popri budove SND a navrhovali doplnenie alternatívneho vedenia električkovej trate po ulici Mlynské nivy. Argumentovali najmä obavami o nevydanie súhlasu vlastníka pozemkov (štát) na výstavbu trate popred SND, obavami z hluku, vibrácií, znehodnotenia verejného priestoru a zrážania chodcov električkami. Primátor prítomných uistil, že električka sa bude realizovať, len ak odborná komisia príde k záveru, že je technicky realizovateľná tak, aby negatívne neovplyvnila prevádzku SND.

Za predkladaný návrh zmien a doplnkov územného plánu napokon hlasovalo 30 poslancov, proti nebol nikto a 6 poslanci sa zdržali hlasovania. Návrh na doplnenie alternatívnej trasy električky cez Mlynské nivy nebol schválený.

Mesto naďalej zastáva názor, že vedenie električkovej trate spájajúcej Petržalskú a Ružinovskú radiálu po Pribinovej ulici je najvhodnejšie riešenie z technického hľadiska i z hľadiska dopravného s ohľadom na obsluhu nového bratislavského centra. Zvyšných šesť štúdiou preverovaných variantov vedenia trate je podľa magistrátu nerealizovateľných z dôvodu zásadných technických prekážok, pozemkových vzťahov a negatívnych dopadov na dopravu.

 

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Jezo #17:
Tak som si spomenul, ako sme pred rokmi boli na koncerte v Redute a práve keď orchester hral pianissimo, tak po Mostovej prehrmela električka. Neviem, či je to už teraz lepšie, ale vtedy som mal pocit, že som priamo na ulici.
Pre plánovanú električkovú trať pred novou budovou SND v Bratislave dá magistrát odmerať hluk a vibrácie priestorov divadla.
https://dennikn.sk/minuta/2676199
Chcel by som upozornit, ze toto nie je v poriadku:

"...proti nebol nikto a 6 poslanci sa zdržali hlasovania."

Odporucam bud napisat "6 poslancov sa zdrzalo" alebo cislovku napisat normalne slovom "siesti".
Reakcia na: kecho #14:
minule link na Denník N, teraz na Nový čas ....
Reakcia na: S499.1023 #12:
Ja som v živote nevidel žiadny seriózny materiál, v ktorom by mal dĺžeň nad u.
Reakcia na: Martin Fundárek #11:
Už som aj čítal názory, že bol Chalúpka, nie Chalupka, takže k tomuto postoj nezaujímam.
Reakcia na: S499.1023 #8:
Keď už rajtujeme na pravopise, tak Chalupkova.
Reakcia na: ufo #7:
No, neviem. Vo väčšine miest jazdia električky v pešej zóne tiež iba 20km/h, ale aj tak neboli prázdne. Ten úsek na Pribinovej zase nie je až taký dlhý, aby sa tá pomalá jazda nedala vydržať, nehovoriac o tom, že tam bude aj zastávka, kvôli ktorej by aj tak museli električky spomaliť.
Reakcia na: S499.1023 #8:
Moja chyba...ďakujem za opravu.
Reakcia na: ufo #7:
Na chalúpky som sa prýtal preto, lebo zmieňuješ zónu Chalúpková (aká - Chalúpková, čia - Chalúpkova).
Reakcia na: S499.1023 #6:
Chalúpky tam nebudú, ale prečítaj si napr. knihu Neplánovaná Bratislava. Električka na Pribinovej super zapadá do celého urbanistického plánovania Bratislavy.
Keď myslíš, že všetky trate cez mesto s obmedzeniami rýchlosti na 20 km/h (Obchodná, Kamenné nám., Eurovea) znamenajú nosný systém MHD, tak OK. Toto mesto stále robí všetko pre IAD a mne to len vyhovuje.🙂
Reakcia na: ufo #4:
Kde tam budú aké chalúpky?
Hej, na Obchodnej nestíhajú sanitky (aj čierne) odvážať tých, čo ich vyvrátilo zo superpomalej jazdy, rovnako ako v x ďalších mestách, kde jazdia električky po peších zónach.
Mne to pripada ako keby divadlo ani nezilo v tomto meste a v zivote nepoculo co nase elektricky robia v ostrych oblukoch na trati. A tych si tam vypytali asi 4 ci kolko
Reakcia na: kecho #3:
Nebude nikoho zrážať, ale pekne si podhodil výsledok, že bude ďalšia superpomalá trať s 20 km/h a Landererova bude diaľnica v strede zóny Chalúpková a všetci obyvatelia budú motivovaní ísť IAD.😁
“zrážania chodcov električkami”
Veru, na Obchodnej nestihaju odvazat mrtvych a ranenych, ktorych nahana ta zuriva elektricka po celej sirke ulice, len aby si zgustla na ich zrazeni. 🙂
Mohli este pridat nejaky dalsi vesely argument - napriklad, ze Skodovka/VW nebude mat miesto na parkovanie aut a podobne. 🙂
Reakcia na: Osky #1:
Kávičku vyvráti.
To zas bude plaču aktivistov... 😛 😁