Dopravný podnik začína s čiastočnou rekonštrukciou električkových zastávok na Račianskom mýte (10. – 29.8.2021)

Električková zastávka na Račianskom mýte bude čiastočne zmodernizovaná do začiatku septembra.

V utorok 10. augusta 2021 začne bratislavský dopravný podnik spolu s mestom s čiastočnou rekonštrukciou električkových zastávok na Račianskom mýte. Počas rekonštrukcie bude podľa postupu prác operatívne zmenená poloha označníkov zastávok (viď obrázky nižšie) a na zastávke bude môcť zastaviť v každom smere vždy len jedna električka. K úplným výlukám električiek v úseku Blumentál - Depo Krasňany príde len počas víkendov 21. – 22. augusta, 28. – 29. augusta a 4. - 5. septembra 2021, kedy bude v tomto úseku zavedená náhradná autobusová doprava linkou X3.

V rámci čiastočnej rekonštrukcie príde k rozšíreniu nástupných ostrovčekov, zvýšeniu nástupných hrán pre pohodlnejšie nastupovanie do električiek, aplikácii novej dlažby na povrch nástupíšť a tiež k doplneniu dlhodobo chýbajúcich prístreškov pre cestujúcich s lavičkami a LED osvetlením. Nové 8-metrové prístrešky DPB objednal od firmy mmcité.

Úpravy sa dotknú aj samotnej križovatky. Na takmer dvojnásobok bude zväčšený ostrovček pre peších v križovatke Račianske mýto v smere na Šancovú ulicu. Pre automobilovú dopravu bude obnovené pravé odbočenie zo Šancovej na Račiansku. Mesto tiež zabezpečí bezbariérové priechody pre chodcov v križovatke v smere od Radlinského po Račiansku ulicu, vymenená bude aj cestná svetelná signalizácia.

Jedna z najvyťaženejších križovatiek v Bratislave bola dlhodobo zanedbávaná a jej súčasný stav bol pre nás neakceptovateľný. Po preverení všetkých možností sme sa preto v spolupráci s Magistrátom Bratislavy pustili do okamžitej rekonštrukcie nástupíšť a ostrovčekov pre chodcov. Verím, že cestujúci ocenia bezpečne upravené zastávky a logicky vyriešené prvky verejného priestoru, vďaka ktorým križovatka zvládne aj väčší nápor cestujúcich, než doteraz,“ zdôraznil Martin Rybanský, predseda predstavenstva DPB, a. s.

Ako sme už informovali, v budúcnosti príde k celkovej prestavbe tejto električkovej zastávky aj s vybudovaním združenej zastávky električiek a autobusov v smere do Rače.

Račianske mýto je jedným z najfrekventovanejších prestupných uzlov verejnej dopravy na Slovensku. Obsluhuje ho 16 liniek DPB a 8 regionálnych liniek, čo v praxi znamená takmer 2300 spojov denne, v špičke takmer 200 spojov za hodinu. Denne sa cez Račianske mýto prepraví zhruba 15 000 cestujúcich v električkách, spolu 35 000 v linkách DPB,“ uzavrel Martin Chlebovec, hovorca bratislavského dopravného podniku.

Rozdelenie rekonštrukcie zastávok na etapy:

(C) DPB, a.s.
(C) DPB, a.s.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Minko #105:
nabral som ich tam ze clanok je o racianskom myte, nejak mi uz uslo vlakno ak bola rec o inom bode
Reakcia na: lupask #104:
kde si nabral 4 km? medzi odbočením na Skalickú cestu a začiatkom semafórového lesa na vinohradoch to je cca 550 metrov podľa google maps.
Reakcia na: Minko #102:
nevadi ze vinohrady su o 4 km dalej, ze?
Reakcia na: Minko #102:
"no ak sa pod toto podpíše niekto na dopravnom inšpektoráte, tak to by už nemal odovzdať len papier od vzdelania ale rovno aj OP."

Nuž, podľa niektorých návrhov/riešení by človek mohol nadobudnúť pocit, že určití ľudia na inšpektoráte budú môcť odovzdať len OP ....
Reakcia na: samkoh #97:
no ak sa pod toto podpíše niekto na dopravnom inšpektoráte, tak to by už nemal odovzdať len papier od vzdelania ale rovno aj OP. Račianska je na pokraji kolapsu vďaka semafórom už teraz. Ten kto to navrhol, evidentne nikdy neprechádzal vinohradmi.
Reakcia na: IBBI #91:
Nepoznam presne, co je na tych krizovatkach pod zemou, najma tam hrozi, ze sa natrafi na rozvody kanalizacie, ktora holt ma predpisany spad a preprojektovat, resp. trasovat ju inak nemusi byt mozne. To potom zastavi cely projekt.

Z tebou vymenovanych suhlasim s Patronkou. Je tam dost vela miesta napr. aj na nadzemne vetvy, t.j. hlavne odbocenia od "podzemneho / nadzemneho smeru" na pozemny a budovy su odtial podstatne dalej, co uz vobec neplati pre take Racianske alebo Trnavske myto. Obzvlast na tom Racku je velmi vysoka pravdepodobnost, ze nejake zapustanie nebude mozne. Na Trnavskom myte je zasa podchod.

Ale ako som uz napisal, problem s tymito krizovatkami sa da vyriesit severnou tangentou, ktoru X politikov odmietlo alebo nechalo zapadnut prachom. Znacne by to odlahcilo prave obidve myta, kde by bolo mozne naopak dopravu konecne ukludnit. Neviem, ci by chcel niekto aktualne byvat v byte s oknami k Sancovej, lebo to by bol asi nejaky ropak. Cela myslienka vedenia hlavneho mestskeho okruhu cez mesto a po Sancovej je postavena na hlavu. ST by urcite nebola lacna, pretoze by slo s najvacsou pravdepodobnostou o dvojrurovy tunel na uzemi mesta, ale oproti komplikovanemu zapustaniu krizovatiek v meste (a konzervacii nevyhovujuceho stavu vedenia hlavneho tahu pomedzi bytovky), co by si okrem ineho vyziadalo aj hlbsie zapustenie podchodu na Trnavskom myte, by to nemuselo byt az tak drahe.

Patronka je prirodzenym vyustenim ST, preto tam, podobne ako na krizovatkach Racianska x Jarosova, Bajkalska x Jarosova x Vajnorska a Bajkalska x Trnavska cesta ma zmysel navrhovat mimourovnove riesenie. Na tej trase by zaroven mal byt ten mestsky okruh. Vsetko od tej hranice smerom do centra ukludnene, zuzene, zamerane primarne na alternativne formy dopravy.
Reakcia na: hlasnik3 #94:
K tomu tvojmu vypoctu len tolko, ze nesmies zabudnut, ze tie auta sa najskor musia dostat na rad uz na Radlinskeho. Navyse celkom chapem snahu obmedzit tuto trasu, kedze ide radialnym smerom priamo cez centrum. Tiez nezabudaj, ze tych 6 aut brzdi elektricku, v ktorej sedi / stoji radovo viacej ludi. Pokial viem, nie je sanca, aby na jeden cyklus presli dve elektricky. Ak sa druhy pruh zrusi, bude to mozne. Samozrejme, druha vec je, ze zastavku by bolo nacim predlzit, aby mohli dve za sebou aj zastavit a tu ten projekt mal byt lepsie spracovany.

Takze, ak je tu niekto arogantny, si to ty aj s tvojim autocentrickym pristupom.

Spravnou pripomienkou by mohlo byt, ze k danej trase neexistuje alternativa, ale len naoko. Nikto predsa nikomu nebrani vyuzivat ine formy dopravy a cestu tym uvolnit pre tych, ktori auto skutocne potrebuju (nie si to len myslia).
Ale ak by sme chceli dalej vyplakavat, co tu stale predvadzas, obrovskou chybou mesta je, ze sa nezaoberalo a nezaobera projektom severnej tangenty, ktora by dala slus takymto jalovym diskusiam a pomohla by dost aj MHD. Samozrejme, tu by uz musela byt vola aj na urovni statu, resp. politikov a tym sa debata posuva do uplne inej roviny, kam pokracovat nemienim.

Aktualne, ak mas prirastenu ruku k volantu a na smrt ta desi myslienka jedneho pruhu cez Racko, co ti brani najst si alternativnu trasu? Neviem, odkial a kam dochadzas, ale stale mozes vyuzit Jaskovy rad + Pioniersku a potom niektoru z kolmych ulic na pripojenie sa na Raciansku (ak nechces cakat na Cabelkovej krizovatke, ci kolone, ktoru vytvara, mimochodom, chodia aj cez Prazsku a zo Sancovej na Jeleniu a Dobsinskeho, odtial na Karpatsku a Pioniersku), pripadne to mozes skusit cez Trnavske myto a Kukucinovu (odbocis bud na Skultetyho alebo Kutuzovovu), pricom zapcha na Kukucinke vyzera podstatne horsie, ako to naozaj je. Dalsie moznosti su Riazanska a Odborarska / Nobelova. Z tychto by som odporucal radsej prvu moznost, tam sa caka prakticky na jeden semafor a potom je to az k Racianskej relativna pohoda. Ta druha moznost byva horsia, lebo mnohi maju Nobelovu ako ciel, parkuju tam, neskor je priecestie a vlak tam vie vyrobit slusnu kolonu, no a k tomu staci par aut odbocujucich na Raciansku dolava a je vymalovane.
Navyse, ak ides z juznejsich smerov, mozes vyuzit Legionarsku a na Racku sa pripojit zo smeru, ktory sa nezmenil a nezmeni. Iba, ak by si chcel hned odbocit do laveho pruhu obiehat ostatnych, co tiez o mnohom vypoveda. Dalsou alternativou je Nam. 1. maja -> Nam. Slobody (okolo CVTI) -> Zilinska -> Karpatska a dalej uz vies. Pripadne este Dostojevskeho rad -> Mlynske Nivy -> Bajkalska -> Jarosova -> Racianska.

Vymenoval som minimalne dve moznosti, ktore v smere do Race byvaju menej upchate a rychlejsie, ako je dnes Radlinskeho, ked tadial prejde hoci aj 10 sebeckych vodicov navyse, teda pri plne funkcnom lavom pruhu.
Reakcia na: samkoh #97:
Určite najskôr pri "modernizácii" tak o 15 rokov..
Reakcia na: samkoh #97:
snad to nejakeho srandistu nenapadne, na celodenne zneprijemnovanie situacie stacia uz aj tie pri novostavbach v krasnanoch....
Reakcia na: Minko #87:
vraj sa mali všetky priecestia na Račianskej radiále "zosveteľňovať", tak sa pýtam, či dojde rad aj na toto.
Reakcia na: Andy #93:
Tých áut v ľavom pruhu samozrejme prešlo viac. Po rozbehnutí kolóny sa tam preraďovali plynulo ďalšie , kedže smer Rača bol rýchlejší..
Ako sa to spomalí je vidieť už teraz počas reko a to sú prázdniny.
Reakcia na: hlasnik3 #94:
Len to treba poupravit do reality. Z tych 10 aut chodi 5 na Sancovu a iba 5 pokracuje na Raciansku.
Teda spravny vypocet by mal byt 11 aut v aktualnom stave a 10 po novom. Teda priepustnost sa realne znizi o 9%.
Reakcia na: lostrail #89:
"Uuuuu, 6 aut zachrani Racko pred kolapsom! Myslim, ze dalsia debata je zbytocna. Okrem toho, o akom dodatocnom pruhu na Legionarskej, z ktoreho sa este da odbocit vpravo vlastne hovoris? A nie, v skutocnosti je smutne, ze kvoli 6 autam sa dviha vlna vyplakavania autickarov, ake kolapsy tu idu nastat. Hotova dopravna Hirosima."

Typicke, arogancia namiesto argumentov...

Skusil si sa aspon na sekundu zamysliet nad otazkou, kolko aut stihne prejst jednym pruhom pocas tej kratkej doby co svieti zelena? Zjavne nie, tak ti to prezradim: priblizne 10.

Takze trocha matematiky: cyklus Racianskeho myta je 100 sekund, za hodinu je to 36 cyklov.

Ak prejde v jednom cykle 10+6=16 aut, za hodinu to je 576 aut. Ak prejde iba 10, bude to iba 360 aut. Priepustnost sa znizi o 216 aut za hodinu, takmer o 40%. A ak sa v tom jednom pruhu nieco stane, nebude moznost to problemove miesto obist.

Z opacneho smeru (z Racianskej) je lavy pruh vytvoreny v dlzke 60 m, takze sa tam zmesti 12 aut, co je viac, nez dokaze prejst na jednu zelenu. Priepustnost z tohto smeru sa teda znizi zo 720 na 360 aut za hodinu, co je pokles o 50 %.

Nazvat toto "dobre vymyslenym projektom" je fakt silna kava.

Bývam na Račianskej a poznám situáciu na tom mieste celkom dobre.. Ja si osobne myslím, že sa nestane nič, reálne tých áut tým ľavým pruhom prechádzalo v priemere menej než 6 ako píše si, často tam bola električka a neprešlo žiadne auto, navyše pravý pruh bol trochu spomaľovaný odbočujúcimi na Šancovú. Ak tam aj bude väčšia zápcha, časť áut sa naučí jazdiť inými cestami, možností je tam viacero, ja som cez Radlinského autom jazdil pomerne dosť, ale tú ulicu nejak nutne nepotrebujem využívať. Každopádne, super, že tam bude smerom von z mesta len jeden pruh a širšia zastávka, lebo tadiaľ niektorí blázni jazdili tesne vedľa zábradlia ako utrhnutí z reťaze a na zastávke to bolo fakt nepríjemné.
Dnes dohadzovali do blaťákov kamenivo v úseku Garda - Vinohrady.
Hádam to aj podbijú počas výluk.
Racko, Trnavske, pripadne Patronka su krizovatky, kde sa situacia do buducna bude LEN zhorsovat. Poprosim jeden priklad, preco by sa mala zlepsovat, pripadne ostat rovnako na houby ako je. Aut bude len pribudat - BUDE!
Tymto krizovatkam by pomohli v jednom smere podjazdy, kadial by sa jeden prud pustal plynule a vyrazne by sa odlahcil povrch. Na Racku a hlavne Trnavskom neviem ci to je este realizovatelne, ale na Patronke je. Ta krizovatka je tak aj projektovana s pripravou na podjazd. Avsak tym by automaticky zanikli autobusove zastavky pre smer Lamacska - mesto.
Reakcia na: lostrail #89:
"Uuuuu, 6 aut zachrani Racko pred kolapsom! Myslim, ze dalsia debata je zbytocna. Okrem toho, o akom dodatocnom pruhu na Legionarskej, z ktoreho sa este da odbocit vpravo vlastne hovoris? A nie, v skutocnosti je smutne, ze kvoli 6 autam sa dviha vlna vyplakavania autickarov, ake kolapsy tu idu nastat. Hotova dopravna Hirosima."

hrubym odhadom, nech jeden krizovatkovy cyklus trva cca 120 sekund (2 minuty), to znamena ze za hodinu je tych cyklov 30; ak v kazdom cykle tych aut je 6, znamena to 180 aut/hodina....
krizovatka je aj v povodnom rezime uzkym hrdlom, a tak v spickovom case po zmene budu za nou v sore pribudat (akumulovat sa) auta zvysenou rychlostou o tych 180 aut/hod....
a nemyslim si ze cesty v BA su nadimenzovane tak, ze sa tych 180 aut/hod len tak zazracne vstrebe dakde inde.....
Reakcia na: hlasnik3 #84:
OK, tak bude odbocenie od Sancovej, ktore ale nebude svetelne riadene, cize odbocujuci budu musiet cakat, kym prejde hlavny smer, na ktory ale museli cakat aj po starom, cize nevidim nejaku zasadnu zmenu. Gro aut od Radlinskeho aj od Legionarskej pokracovalo v pravom pruhu.

"Ja som ale pisal o tom, ze ak sa na troch z piatich vstupnych smerov do celej krizovatky uberie jeden pruh, nemozno cakat nic ine ako kolaps dopravy."

V prvom rade stale nechapem, ako mozes tocit o piatich vstupoch do krizovatky (zo vsetkych smerov) a tvrdit, ze jeden pruh, ktory sa tyka smerov troch, sposobi kolaps (prepytujem, svetelnej) krizovatky. To je nejaka divna fyzika.
A kedze to tu stale verklikujes, tak by bolo mozno dobre podlozit to aj nejakymi realnymi cislami, analyzami alebo odkazom na zdroj, kde je toto patricne spracovane, lebo inak to nie je nic viac, len nazor.

"Na Radlinskeho aj na Legionarskej boli dodatocne pruhy vybudovane s dlzkou 30 m, co je priestor pre 6 vozidiel."

Uuuuu, 6 aut zachrani Racko pred kolapsom! Myslim, ze dalsia debata je zbytocna. Okrem toho, o akom dodatocnom pruhu na Legionarskej, z ktoreho sa este da odbocit vpravo vlastne hovoris? A nie, v skutocnosti je smutne, ze kvoli 6 autam sa dviha vlna vyplakavania autickarov, ake kolapsy tu idu nastat. Hotova dopravna Hirosima.
Keby navyse bola pravdiva ta veta o skusenostiach, ktoru v zasade mozeme jednoducho preformulovat na "vzdy sa to tak robilo" (a vsetci vieme, ako vnimame tuto formulku), tak by nikdy nemohli vzniknut BUS pruhy na Karadzicovej, Zahradnickej a Stefanikovej, nove cyklotrasy, zmena v radeni pruhov na Patronke a dalsie pozitivne veci, ktore sa dlhe roky vobec nedali a zrazu to slo.
Prave naopak, stve ma, ze Vallo nema gule stat si za svojim, dobru vec (zrusene odbocenie) ide vratit do povodneho stavu a dobre vymysleny projekt v pohode skripluje na este nebezpecnejsieho mackopsa len preto, ze autickari frflu. Ale tam priznavam, ze tych veci je viac a stal sa z neho viac populista, ako clovek, co meni veci k lepsiemu.
Reakcia na: samkoh #86:
s vacsou pravdepodobnostou budes pustat chodca zo zastavky na tom konci kde nie je semafor (v smere von z mesta) ako ze tam chytis cervenu....
Reakcia na: samkoh #86:
Račinaska-Skalická a semafor? k čomu by to bolo dobré? zarúbať Račiansku ešte viac ako je?