Počas voľných dní bude opäť premávať turistický cyklovláčik do Plaveckého Podhradia (3.7. – 19.9.2021)

Cykloturistický vláčik Záhoráčik bude premávať aj počas tohto leta.

Počas voľných dní od 3. júla do 19. septembra 2021 bude v prevádzke sezónna turistická vlaková linka z Bratislavy cez Zohor a Sološnicu do Plaveckého Podhradia. Vlak Záhoráčik bude premávať počas víkendov a sviatkov trikrát denne a v špeciálnom vagóne bude poskytovať aj miesto pre prepravu 20 bicyklov.

Cestujúci si môže zvoliť, či bude Záhoráčikom cestovať za tarifu Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK), alebo za tarifu Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (IDS BK), t.j. možné je použiť všetky relevantné lístky IDS BK. Zaradenie jednotlivých staníc do tarifných zón je možné nájsť v schéme zón IDS BK (pri výpočte počtu precestovaných zón treba zahrnúť aj zónu 215, ktorou vlak prechádza medzi zastávkami Devínske Jazero a Zohor). Za bicykel je však potrebné zaplatiť podľa tarify ZSSK, keďže dovozný lístok IDS BK nie je možné v regionálnych vlakoch použiť na prepravu bicykla. Jednosmerný lístok pre bicykel stojí 1,50 € (dostupný aj vo forme SMS lístka zaslaním písmena X na číslo 2255), celodenný stojí 2,50 €.

  • Odchody vlaku z Bratislavy do Plaveckého Podhradia: 8:21, 12:21, 16:21 (cestovný čas 82 minút)
  • Odchody vlaku z Plaveckého Podhradia do Bratislavy: 10:10, 14:10, 18:10 (cestovný čas 85 minút)

Medzi Zohorom a Plaveckým Podhradím zastaví aj na staniciach Lozorno, Jablonové, Pernek pri Zohore, Kuchyňa, Rohožník a Sološnica, ktoré sú tiež peknými východiskovými bodmi pre turistov.

Kompletný cestovný poriadok je možné nájsť na stránke ŽSR (trať 110+112). Pre jednoduchšie plánovanie cesty sme na stránkach imhd.sk pripravili aj zastávkový cestovný poriadok, pričom spoje bude možné vyhľadať aj cez Plánovač cesty.

Prevádzku vlaku si objednalo Ministerstvo dopravy a výstavby SR u Železničnej spoločnosti Slovensko. Keďže pravidelná osobná doprava na železničnej trati Zohor - Plavecké Podhradie bola zastavená v roku 2003, sezónny cyklovlak poskytuje jedinečnú príležitosť odviezť sa po tejto trati na Záhorí.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #41:
Asi im vsetky vozne zobrali na komarnansku trat. 🙂
Alebo maju rozum.
Tak pre porovnanie:
https://www.tatry.sk/presovsky-kraj-zavadza-letny-turisticky-spoj-pod-tatrami-premavat-bude-z-popradu-na-strbske-pleso/
"Prešovský samosprávny kraj zavádza od štvrtka 15. júla letný turistický spoj pod Tatrami. Autobusy budú premávať na trase Poprad – Svit – Tatranská Štrba – Štrbské Pleso každý deň od pondelka do nedele každú hodinu."
Reakcia na: 810zssk #39:
V takom prípade O. K., mea culpa.

To by bolo výlučne z hľadiska využívania v každom prípade zaujímavé.
Či by ľudia radšej brali vlak, ktorý "je vidieť" alebo dvojnásobne často jazdiaci bus.
Reakcia na: Matej M #37:
Lenže ja nenavrhujem menej priamé spojenie, alebo prestupy navyše, ale autobus na totožnej trase. Takže namiesto vlaku z BA do Podhradia o 8:21, 16:21 a 20:21 by išiel napr. bus (s cykloprívesom) z BA do Podhradia o 8:21, 10:21, 12:21, 14:21, 16:21, 18:21 a 20:21. Ak platí koeficient v príspevku #16, stále by išlo o viac ako polovičnú cenu za podstatne lepšiu obsluhu (a ušetrené peniaze by sa dali využiť napr. na pridanie spojov aj z iných častí Záhoria či BSK, takže by ponuka práveže bola "priamejšia").
Reakcia na: ceres #35:
Jazdí nakoniec dvojbageta (na úkor nulovej rezervy), aby nebolo nutné obiehanie v Podhradí.
Reakcia na: 810zssk #12:
Za štandardných okolností môžem plne súhlasiť - doladený sieťový taktový systém s rôznymi variáciami kapacity spojov v konečnom dôsledku môže ponúknuť slušnú ponuku.

V tomto konkrétnom prípade ale nesúhlasím. Rekreačná doprava, ktorá nie je tak elastická na konkrétne umiestnenie časových polôh spojov, predstavuje skupinové cestovanie (bicykle, rodiny s deťmi), kde prestupy sú výrazným diskomfortom. Preto čo najpriamejšie spojenia nie sú rozhodne na škodu - vozidiel je v tom čase dostatok a predpokladám, že to zvládne aj kapacita dráhy. V neposlednom rade je tu aj bahn-effekt.

Príkladom nech bude JMK.
V lete 2014 bola nepretržitá výluka v úseku Valtice - Mikulov. Hoci celková kapacita cykloprívesov na NAD bola skoro rovná vlakom a ponuka cyklospojov viac ako dvojnásobná (!!!), ich využívanie sa prepadlo o 65%. Využívanie vlakových spojov v podobe NAD o 35%.
Reakcia na: ceres #35:
To by ma zaujímalo, čo bude ministerstvo nakoniec platiť - či objednanú bagetu, prisľúbený šukafón alebo dodanú dvaapolbagetu?
Reakcia na: Trammat #34:
Včera som na stanici videl dokonca dvojbagetový sendvič s cykloprívesovou náplňou, ak to nebol očný klam naprieč perónmi...
Reakcia na: Viliam22 #33:
Dnes išla 813 (bageta) + cyklopríves Dd.
Vie niekto napísať aké je zloženie súpravy?
Reakcia na: 810zssk #13:
pozor, cyklovlak si objednáva ministerstvo a nie kraj
Ozaj, tuší niekto, či bude ešte niekedy premávať turistický cyklobus od BSK? To bol síce dobrý nápad, ale realizácia bola silno nedomyslená. Pre cestujúcich bez bicyklov nemá zvláštna neintegrovaná linka s riedkym CP žiadny význam (ja som sa ním previezol raz, a jediný človek bez bicykla bol vodič), a pre cyklistov by bol zase oveľa lepší (integrovaný!) cyklobus, ktorý by párkrát denne spojil pezinskú železničnú stanicu so Zochovou chatou...
Reakcia na: andrejandrej #6:
Ako už napísali viacerí, v tomto prípade je aj cesta cieľom. To sa nedá merať len rýchlosťou. Párkrát som sa týmto previezol s deťmi a veľmi sa im to páčilo. Napr. aj to, že vlak skoro po celej trati 112 plaší stáda srniek.
Reakcia na: Max #2:
Súhlasím, že hustejší interval by bol pre turistov omnoho lepší (nie všetky spoje by sa nutne museli vracať až do BA, prestup v Zohore je postačujúci), ale sťažovať sa na to, že vlak odchádza 8:21 a nie o hodinu skôr a neskôr... to mi príde ako hľadanie problémov tam, kde žiadne nie sú. Ja si naopak myslím, že 8:21 je úplne vhodný čas na výlet do Malých Karpát.
Reakcia na: Trammat #27:
To je tiež zvláštne - Móricko valí Dunihlavy, tie by mali nahradzovať bagety a tie zasa šukafóny. Miesto toho sa vyťahujú šukafóny z cintorínov.
Reakcia na: birch #25:
Tento rok bude zrejme namiesto bagety jazdiť iba motorka 812 a príves, takže do motoru sa toho narozdiel od bagety moc nevmestí. Mala by jazdiť bageta, ale momentálne ich je mierny nedostatok naprieč Slovenskom.
Reakcia na: Miro #18:
Ako už bolo spomenuté nižšie, v súčasnosti nie, no od novej zmluvy veľmi pravdepodobne áno.
Reakcia na: Valec #21:
Ak bude na záhoráčiku rovnaká súprava ako po minulé roky, tak do toho cyklovozňa sa reálne zmestí niekoľko desiatok bicyklov, však nutne nemusia byť v stojanoch. A k tomu ďalšie do motorových jednotiek.
Aj v ešuse v oddieli s troma hákmi sme mali 10 bicyklov.
Reakcia na: Valec #21:
Ako hovorím, neobávam sa celkovej kapacity za deň ako skôr toho že cestujúci sa nedostane na "ten svoj" spoj.
Reakcia na: Urbanway 2423 #22:
Bicykle sa prepravujú len v nízkopodlažných vozidlách, kde je na to vytvorený dostatočný bezpečný priestor.