Hlavné mesto plánuje obstarať 100 nových prístreškov na zastávky MHD

Ich výstavba a údržba sa má zaplatiť z reklamy umiestnenej na prístreškoch.

Magistrát hlavného mesta v súčasnosti realizuje prípravné trhové konzultácie s cieľom prípravy obstarania stovky nových zastávkových prístreškov. Podobne ako doteraz, aj nové prístrešky mesto by chcelo mesto obstarať formou koncesnej zmluvy, na základe ktorej by úspešný uchádzač prístrešky vybudoval a udržiaval z príjmov z reklamy umiestňovanej na vybudovaných prístreškoch, takže by to nemalo dopad na rozpočet mesta. Po uplynutí koncesnej lehoty majú prístrešky prejsť do vlastníctva mesta. Úspešným uchádzačom sa má stať ten, kto ponúkne najkratšiu koncesnú lehotu.

Mesto tvrdí, že prístrešky s reklamnými panelmi zapadajú do plánov na reguláciu reklamných stavieb, ktoré majú byť zapracované v rámci zmien územného plánu. "Reklamné plochy umiestnené na prístreškoch považuje verejný obstarávateľ za relatívne málo intruzívne vzhľadom ku kvalite verejného priestoru, naopak presvetľujú priestor prístrešku a zastávky MHD," uvádza magistrát v podkladoch k obstarávaniu. Medzi požiadavkami na osadenie reklamy je, aby reklamné panely neboli umiestňované na príjazdovú bočnú stranu prístrešku, teda aby neobmedzovali výhľad cestujúceho na prichádzajúce vozidlo a naopak. Nepočíta sa ani s možnosťou oblepenia prístrešku reklamou.

Nové prístrešky majú byť osadené na zastávkach, kde doteraz prístrešky nie sú, ale taktiež v niektorých prípadoch aj ako náhrada za staršie prístrešky. Dĺžka nových prístreškov má byť od 4 do 12 metrov v závislosti od frekvencie cestujúcich na zastávkach. Predbežný zoznam zastávok, ktoré by mohli dostať nové prístrešky je k dispozícii na profile obstarávateľa.

V súčasnosti má mesto zmluvu na zriaďovanie a udržiavanie prístreškov na zastávkach MHD so spoločnosťou J.C. Decaux Slovakia, ktorá sa o časť zastávkových prístreškov a iného mobiliáru v meste stará už tri desaťročia. Zmluva bola uzatvorená do roku 2028. Ďalšie reklamné prístrešky sa zriaďujú na základe zmluvných vzťahov dopravného podniku s reklamnou firmou.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: yellowcaptcha #22:
Nie je to v nedohľadne, veď na to bola aj eurofondová výzva a mala sa to spracovať projektová dokumentácia.
a čo tak úplne "primitívnu" konštrukciu za použitia železa a skla ktorá by prestrešila celé električkové Račko v jednom? t.j. električky s trolejami by boli tiež pod strechou? To len na Margo toho, aby sa to tam vošlo. keďže klasický prístrešok by tam bol dosť ohubu resp. možno ani nevošiel (nepoznám presne rozmery)
Reakcia na: yellowcaptcha #22:
Vplyv zaťaženia vetrom na plachtu a na troleje je značne odlišný, takže súčasné stĺpy by pravdepodobne nebolo možné využiť a musela by sa navrhnúť nová konštrukcia.
Reakcia na: yellowcaptcha #22:
tam okrem prekrytia zvrchu by chcelo spravit aj prekrytie od cesty, vzdy ked idem okolo a je mokro lutujem tych co stoja na zastavke....
Reakcia na: BT78 #21:
Na zastávke električiek na Račku by som si dokázal predstaviť prekrytie plachtami uchytenými o stĺpy verejného osvetlenia na krajoch cesty.

Samozrejme, to nieje prístrešok a teda plachty chránia horšie hlavne pred vetrom, ale kým sa konečne zrekonštruuje tá zastávka a rozšíria nástupištia tak by to ako dočasné riešenie bolo myslím dostačujúce. A ani po rekonštrukcii by podľa mňa nebolo na zahodenie, keby nástupištia električiek boli celé prekryté zvrchu.

Zaujímalo by ma, či sú tam nejaké dôvody kvôli ktorým by to nebolo možné spraviť, alebo jedoducho stále iba čakáme na rekonštrukciu a rozšírenie nástupíšť ktoré sa zdajú byť v nedohľadne...
Ja by som bol rád keby sa konečne postavili (a nie tie najmenšie) prístrešky v prvom rade na Račianskom Mýte a na Riazanskej, je mi to nepochopiteľné, ako v tak frekventovanej oblasti električky nie je vôbec prístrešok a stovky ľudí denne (ak nie tisíce?) tam na jeseň/ v zime čakajú v daždi, v snežení, v silnom vetre a mraze. Je to humus!
Reakcia na: Dispecer #19:
Otazkou zostava, ktore pristresky maju aj normalne osvetlenie a ktore sa spoliehaju na svetlo z tej reklamy. Ak ide o ten druhy pripad, samozrejme, tam by bolo treba osvetlenie vyriesit nanovo a to uz by zasa bol mordor.

Napajanie sa da opatchovat tak, ze sa nadpoji a potiahne v skrytych listach na druhu stranu. Tam by som to este ako taky velky problem nevidel. Trochu rozvrtat chodnik, umiestnit don krabicu, potiahnut v zlabe kabel k prvej "nohe" pristresku a odtial popod vyplne na druhu stranu, zboku zvislo a potom popod strechu do stredu, kde by sa osadilo svietidlo. Znie to pracne, ale partia troch ludi ma toto na jednu sichtu aj s piatimi fajciarskymi a dvoma obedmi. Horsie je, ze z hladiska bezpecnosti treba zastavku prelozit, miesto prace ohranicit, stos papierov okolo celej akcie, skratka tanecky.

Tam, kde to uz je blbo, to asi blbo aj ostane. Su dolezitejsie veci, ktore treba riesit.
Reakcia na: lostrail #17:
A nevyžiadala by si táto "prestavba" preložku elektrického napojenia?
Reakcia na: kecho #13:
Ako uz napisali predchodcovia. Preto napr. v Karlovke mesto rekonstruuje Karlovesku, ale Liscak zostava polepeny ako je. Mestska cast zrekonstruovala niektore chodniky, schodiska a priestory na samotnom sidlisku (mimo hlavnych komunikacii), lebo toto patri jej. Ale pravda je, ze je to strasne fragmentovane a cim skor sa cely ten byrokraticky aparat a co komu patri zjednodusi, tym lepsie pre mesto.
Reakcia na: Dezerter #15:
Ako chces take nieco obhajit ekonomicky? Pokial viem, pri tych pristreskoch to nie je "sak to len" presrobuju. Neviem, ci by sa nemusel vymenit pristresok cely, takze asi je na mieste pockat, kym dozije. Ine by bolo pritlacit (ak to zmluvy umoznuju), aby sa take reklamy aspon odstranili (vybrali) a bolo by vidno cez ten otvor ;-P. Pravda, asi by museli vybrat aj podsvietenie.
Reakcia na: kecho #13:
nie vsetky, zalezi od toho komu patri cesta
A čo existujúce prístrešky JCD, kde je reklama umiestena zo strany, z ktorej prichádza vozidlo? Tie mesto neplánuje prerobiť resp. premiestniť reklamu na opačnú stranu?
Reakcia na: kecho #13:
Pri chodníkoch platí to isté ako pri komunikáciách, keď patri komunikácia Magistrátu aj chodník patrí Magistrátu, príklad z Dubravky reko chodníkov Alexyho, Pri Kríži, aktuálne Saratovska v réžii Magistrátu
Reakcia na: lostrail #12:
A nerekonstruuju si chodniky nahodou samotne mestske casti?
Reakcia na: Pajo #4:
"Teoretik", za ktoreho sa zatial robia asi najkvalitnejsie rekonstrukcie ulic (OK, netvrdim, ze vsade jednotne alebo ze by to neslo este lepsie, ale porovnaj s predchodcami, ktori sa zmohli nanajvys na vyasfaltovanie cesty), za ktoreho sa schvalila parkovacia politika (opat, netvrdim, ze v najlepsom zneni a ze nemeska implementacia, ale predtym sa pani poslanci ani len dohodnut nevedeli), za ktoreho dochadza k revitalizacii zelene na uzemi mesta, ktora v takom rozsahu nikdy neprebehla (treba mu samozrejme vytknut asi dve miesta, kde zelen ubudla, co tam po tych desiatkach, kde sa vysadzaju nove stromy), za ktoreho konecne svita na casy, kedy sa do vozoveho parku MHD nakupia kvalitne vozy (napr. letiskove busy Solaris, cosakoro aj parcialy od tej istej firmy), zrejme aj prvy trojclankovy trolejbus, zjednoti dizajn zastavok na nieco, co nekrici "komunizmus" na kazdeho turistu, za ktoreho sa mozno stihne skulturnit Kamenne namestie (bodaj by), vybudovat park oddychu v Karlovke (dufam), za ktoreho sa podarilo pretlacit zeleny povrch zastavok DKR (v povodnom projekte bol v priestore zastavok navrhnuty betonovy povrch) a ine.

Netvrdim, ze ide o spasu mesta, ma dost nedotiahnutych veci, na TT cez Mlynsku dolinu kasle, s Petrzalskou elektrickou to ma tiez nahnute, BUS pruhy zostali kdesi zaseknute, ale ked to porovnam s jeho predchodcami, je minimalne jednooky medzi slepymi. Vyhanat ho z uradu po 4 rokoch by bola myslim chyba. 4 roky su na rozmrdane mesto neskutocne malo.
Reakcia na: Pajo #4:
Vallove skutky síce zaostávajú za jeho PR schopnosťami (to by sa dalo povedať o každom politikovi), ale tu sa ho musím zastať. V oblasti dopravy sa možno nestihlo a nestihne všetko, čo sľuboval, ale žiadne škody nenapáchal. Na to tu boli iní experti pred ním.
Mne sa zdajú tie prístrešky na Karloveskej lepšie ako JCD. A určite lepšie ako v Dúbravke na zástvkach elín. Tie sú veľmi široké a pritom krátke.
Hm, nech mi niekto vysvetli, na co je pristresok na Janotovej v smere hore na DD... Neviem ci som tam za zivot videl nastupovat viac ako 10 ludi dokopy...
Reakcia na: FFF13 #5:
Samozrejme, hrdzavý, hnilý, počarbaný a olepený slovšport je lepší, lebo nemá reklamu...
Reakcia na: kecho #6:
Toto je celkom dobrý postreh. Aj keby sa tam dali iba nejaké polovičné bočnice (ktoré reálne bránia čakajúcich pred vetrom a dažďom z boku minimálne), tak tam môže zostať koľko, prinajlepšom tak meter chodníka na vyhýbanie sa? Na stále dosť frekventovanej zastávke...

Slovšroty nech idú na smetisko dejín (ja si rozhodne nebudem pohonkávať na tom aké super svetové boli a stále sú), a nech ich nahradí niečo ako je na Záhumeniciach ale určite by nemali mať bočnice na podobne úzkych nástupištiach zastávok aby tvorili nové bariéry v pohybe.

Sokolská nemá navrhovanú dĺžku ani či s alebo bez bočníc ale to je tiež zastávka kde by nikoho nemalo napadnúť ich dávať.

Tam by bola najlepším riešením iba nejaká zavesená strieška, nie prístrešok s plnou zadnou stenou, ktorá bude mať za sebou desiatky centimetrov nevyužiteľného priestoru a ukrajovať zo šírky chodníka.

Keby aj boli rozšírené chodníky pred postavením prístreškov (ako zatiaľ nenasvečuje nič tomu, že budú), stále budú pomerne úzke...