Mesto v tomto roku opraví niekoľko autobusových zastávok

Lepšie cesty dostanú aj autobusy a trolejbusy.

Hlavné mesto SR Bratislava zverejnilo zoznam verejných priestorov, chodníkov a ciest, ktoré plánuje v tomto roku zrekonštruovať z príjmov získaných zo zvýšených daní z nehnuteľností a zo schválenej 10-miliónovej podpory vlády SR pre Bratislavu. Okrem opravy viacerých ciest, po ktorých premávajú aj autobusy a trolejbusy MHD, sa do zoznamu dostali aj projekty rekonštrukcie autobusových zastávok Zochova a Pod násypom (na križovatke Lamačskej cesty a Furmanskej ul.).

V rámci rekonštrukčných prác by uvedené zastávky mali dostať nové povrchy, nový mobiliár a tiež bude pri nich vysadená nová zeleň. V týchto dňoch na zastávke Zochova prebieha rekonštrukcia zastrešenia podchodu, čo však priamo nesúvisí so spomínanou rekonštrukciou zastávky. Už v závere minulého roka bol opravený vstup do podchodu na zastávke v smere do Petržalky, aktuálne prebiehajú práce pri východe smerom do centra mesta. Ako nás informoval hovorca hlavného mesta Peter Bubla, práce zahŕňajú výmenu skorodovaných častí rámov zastrešenia a výmenu plexiskiel za pevnejšie metakrylátové.

Popri oprave komunikácie a chodníkov na ulici Pri kríži v Dúbravke sa zrealizuje aj debarierizácia autobusových zastávok MHD v tomto úseku, vrátane vybudovania betónových povrchov zastávok.

Okrem spomínaných zastávok mesto plánuje z bežného rozpočtu zrekonštruovať aj zastávky Bosákova (v smere Farského) a Bradáčova v Petržalke. V týchto prípadoch pôjde tiež o debarierizáciu zastávok a zriadenie betónového povrchu vozovky v priestore zastávky.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Jadran #33:
Aby si nesmútil, vyjadrím sa. Nastupovanie z blata rozhodne nie je v poriadku, ale zas kasselský obrubník ani informačnú tabulu táto zastávka naozaj nepotrebuje.
Reakcia na: gejza #32:
Ako sú tieto zastávky vyťažené? Vždy ma fascinovali tie "tajomné" zastávky v priemyselných a okrajových častiach (napr. spomínaný Ketelec, Mierová kolónia, Vihorlatská, Žabí majer).
Reakcia na: asaus #28:
Ja sa veľmi čudujem, že sa tu ešte nevyjadril súdruh Valec a nevysvetlil nám, že keďže sa zastávka nenachádza na električkovej trati, takýto stav je absolútne v poriadku a zastávky mimo nosný dopravný systém nemajú čo mať civilizovanú nástupnú hranu.
Reakcia na: martinah #31:
je ešte zopár lahôdok - napríklad Ketelec, Jánske hony alebo Plniareň plynu
Reakcia na: asaus #28:
ty brdo, toto by s prehladom vyhralo prve miesto v sutazi o najviac zanedbanu zastavku
Reakcia na: asaus #28:
Nechcem byť hejter, ale toto je pravý obraz organizácie Bratislavy. Treba si uvedomiť, že Bratislava nekončí centrom mesta. Už tam len prasce chýbajú. 😃
Reakcia na: asaus #28:
To je nova generacia bio raw eco zastavok, ktore maju co najviac splynut s okolitym prostredim?
Zastávka čov vlcie hrdlo správca tejto zastávky ignoruje havarijný stav . Priložím fotografiu . Zastávka je pod nánosom hliny zarastená . Trosku prší a mame na celej ploche pre čakajúcich Rybníček
Reakcia na: Jadran #26:
Kráter operatívne patlali snáď ešte minulý týždeň. To tam stihol vzniknúť ďalší?
Bosákova prečo iba v jednom smere? Zastávka smerom na Prístavný most ešte nie je dostatočne zničená?

Úprimne som veril, že v Petržalke sa toho spraví viac - bez ohľadu na spomínanú Jantárovú, to som presvedčený že skôr bude tá cesta zavretá pre havarijný stav, než by s tým mali niečo aspoň provizórne urobiť.

Námestie hraničiarov minulý rok dostalo nové zastávky a k tomu pár metrov nového asfaltu v jednom pruhu, inak je tam stále tankodrom ako z učebnice. Momentálne už zase za svetelne riadenou križovatkou (ktorá je sama o sebe rozbitá) smerom od dostihovej dráhy rastie v pravom pruhu metrový kráter už asi týždeň.

Panónska medzi Auparkom a petržalskou stanicou opäť nič. Po tých dilatačkách v buspruhoch sa už pomaly nedá jazdiť, výjazdy/zjazdy z/na Rusovskú cestu naďalej krásne rozbité. Rampa smerom z mesta hore na Bratskú nič, pritom už mala byť minulý rok opravovaná. Zastávka Dvory smerom do mesta je kapitola sama o sebe.

Budatínska v celej dĺžke zvlnená, rozbitá.

Pajštúnska pri Skyboxe rozbitá, zastávka Tupolevova smer mesto ani nehovorím.
Reakcia na: Maremi #22:
Na strane do Petržalky ich už niekoľko chýbalo a čo si pamätám, tak ani tie ostatné veľmi nedržali a všelijako sa vlnili z tých líšt von.
Reakcia na: diky #15:
V tomto súhlasím, trojuholník o ktorom hovoríš, je veľmi nešťastne riešený, hlavne čo sa linky 30 týka, ktorá za jeden kilometer zastaví na štyroch zastávkach: Pod násypom, Kúpalisko Lamač, Segnáre, Pod násypom. Ide tu hlavne o to, že presne ako uvádzaš, rozmiestnenie zastávok v minulosti malo svoj zmysel, aj keď už vtedy nie šťastne riešený. Aktuálna zastávka Pod násypom bez prístreška tam je od nepamäti hlavne preto, lebo hneď za ňou bolo kedysi ovládanie a údržba osvetlenia Bratislavy, no tento pozemok už niekoľko rokov tomuto účelu neslúži, ešte pred pár rokmi tam parkovali oranžové Avie, Tatry a pod., čiže najviac tú zastávku aktuálne využívajú ľudia z okolitých domov a ubytovne. Zastávka ex. Lediny je potrebná pre linku 23, ktorá nezachádza na Segnáre. Ja osobne by som zrušil existujúcu zastávku Pod násypom - bez prístreška a zachoval len tú pri Furmanskej a na Hodonínskej pre 23,30,130 a kedysi 38, pretože ak idem 30 do mesta, nastúpim pri Furmanskej a keď z mesta, vystúpim Pod násypom na Hodonínskej. Pribudnutá zastávka Kúpalisko Lamač bohato postačuje aj pre dopyt pre zastávku Pod násypom bez prístrešku. Celé zázemie osvetlenia mesta bolo zrušené, ako parkovisko, prevádzkareň a vrátnica a k tomu aj priľahlá hala. Z toho dôvodu už nemá podľa mňa veľký význam túto zastávku držať, skôr by som sa zamyslel nad zastavovaním liniek na zastávke Pod násypom, ako tomu bolo pri spomínanej 110, keďže starý Lamač je relatívne husto obývaný a dostupnosť nie je už podľa môjho názoru postačujúca.
Reakcia na: Maremi #22:
Navyse boli aj esteticke.
Čo bolo zlé na Zochovej ? Však tie výplne neboli poškodené a asi nič iné am robiť nebudú.
Reakcia na: danlo #8:
To sa opravovalo už niekoľkokrát, tam je vyslovene stavebná porucha celého toho betónového systému. Treba to celé vybagrovať a vybetónovať a vydilatovať nanovo. Spolu so 45 stupňovým nájazdovým klinom.
Reakcia na: Peter6607 #16:
Nielen Karpatská, ale v tom istom smere aj Námestia Franza Liszta. Rovno pod stanicou a roky prehliadaná hanba 🙁
Reakcia na: Andy #9:
kym sa dokonci projekt ale hlavne kym to schvali KDI
Reakcia na: pressburger #10:
v buducnosti je v plane jazdny pruh smerom do centra zmenit na oddelenu cyklotrasu
Reakcia na: IBBI #13:
Súhlasím že pruh smer mesto môže pokojne zaniknúť na úkor zelene a prípadného oddeleného cyklochodníku. Ten problém s tou šírkou pruhu smerom k RM je spôsobený aj parkujucími autami, ktoré minimálne spätnými zrkadlami presahujú do toho pruhu (chodník je tak vo výsledku o šírke 0,nič) a bolo by tam vhodné zabetónovať tie oddeľovače jazdých pruhov aby bolo na prvý pohľad zrejmé kde už je električkové teleso. A áno IAD treba obmedzovať na úkor MHD len nejak sa nezväčšuje množstvo bus pruhov, resp. iné opatrenia.
A nové Solarisy si pekne vymlátia tlmiče na zastávke Karpatská 👍