Prerušená premávka električiek a trolejbusov na Račianskom mýte (13.2.2020 18:35 – 20:35)

Premáva náhradná doprava X3.

Pre poruchu električky nepremávajú električky linky 3 na Račianskom mýte obojsmerne a tiež dojazdové spoje po ŽST Vinohrady. Obmedzená je aj premávka liniek 61 63 74 64 201 204 a 209 na Šancovej smerom k Trnavskému mýtu.

Trolejbusy nepremávajú už ani smerom k Hlavnej stanici. Autobusy premávajú po Šancovej s veľkými meškaniami.

Aktualizácia: Premávka trolejbusov na Šancovej bola obnovená v oboch smeroch, potrebné je počítať s nepravidelnou premávkou dotknutých liniek. Na Račianskej naďalej premáva náhradná autobusová doprava X3. Linka 3 premáva z Petržalky po Blumentál a cez Vazovovu, Krížnu a Špitálsku späť do Petržalky.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: birch #30:
Cize meskajuce 3 boli kedysi problem, ale ze dnes meskajuce 3 rozbiju planovane prestupy, tak to uz je ok. 😂
Reakcia na: birch #30:
mozme pomaly hovorit o pravidelnosti mimoriadnych vypadkov 🙂
zhodneme sa, ze sa nezhodneme
Reakcia na: martinah #29:
Spájaš ale dve rôzne veci - mimoriadnosti (výpadky) a pravidelnosť. Ja som hovoril o mimoriadnostiach.

Kedysi bola najmä v špičke meškajúca L3 (dve minúty boli úplne bežné) často dobiehaná načas idúcou L1 a potom 6 minút nič - a následne sa cestujúci z dvoch električiek tlačili do jednej 95ky. Teraz to tiež nie je ideálne, ale spoje jazdia pravidelnejšie, takže podľa mňa je naopak súčasnosť lepšia ako bola minulosť.
Reakcia na: birch #28:
asi tak

a su dve rozne veci - teoria a prax

beriem, ze 1link variant, ak je dobre nastaveny, moze byt prospesny vsetkym, ale zatial, co sa tyka petrzalky, sa spolahlivost oproti predoslemu trasovaniu znizila
stale hovorim, jedno je teoria a druhe prax, to su tie premenne, ktore vam ziadny planovac cesty nepovie, a co si vymenoval v poslednom odseku - prestupne miesta (vzdialenost, dostupnost, sirka nastupist, atd.), pocet vyluk, dispecing, informovanost,... - prax a tu zaziva bezny cestujuci, nie fanusik mhd
Reakcia na: david1 #27:
Keďže 'radiála' na stanicu je najkratšia a teda riziko prerušenia prevádzky je najmenšie, martinah by bola rada, aby električka z Petržalky šla tam.

Ak je cieľom iba minimalizácia rizika mimoriadnej situácie, je taký návrh správny.

Potom ešte existujú iné pohľady ako prepravné prúdy, (ne)pružnosť dispečingu, (ne)vhodné prestupné miesta, prevádzkové potreby, zabezpečenie informovanosti, frekvencia zmien trás, frekvencia spojov vs. priame trasy (jedno- vs. dvojlinkový variant) a ďalšie a tam záver môže byť (a podľa mňa aj je) iný.
Reakcia na: martinah #15:
Ty sem miešaš všetky zaznamenané nehody podľa štatistiky. Pri všetkých však nebola určite električka..
Od otvorenia Karlovky tam už bolo 6 nehôd s električkou na prejazdoch napr. ..
Na Račianskej a hlavne pri Figare je toho podstatne menej pre opatrné a "zvonivé" prejazdy..
Radosť tam bývať..
Podobne na Blumentáli a Radlinského ..
Reakcia na: Viko #25:
V Centre a v Petržalke máš skoro všade elektronické tabule no na Račku a Račianskej , Vajnorskej, Ružinovskej čakáš na zastávke bez infa počas mimoriadnosti..
Tak neviem kto je teda horšie na tom s informovanosťou..

Nemali by čakať až na modernizáciu radiál a montovať ich postupne všade..

Reakcia na: 810zssk #21:
Lenže to tvoje ak bohužiaľ stále neplatí. Dispečing je nepružný, výpadky sa riešia pomaly, o odklonoch sa človek na zastávkach ťažko dozvedá, NAD po Malú scénu nie je zo Šafka alebo Kamenného ako náhodne objaviť. Tým, že tie prerušenia dopravy prinášajú radikálne zhoršenie cestovania, dvojlinkový variant bol akousi "poistkou". Je od teba dosť cynické tvàriť sa, že je v poriadku túto poistku zrušiť, kým nemáme vyriešený problém, pre ktorý ju potrebujeme.
Reakcia na: birch #23:
chodievam aj inymi trasami vratane elektricky z/do petrzalky 🙂
a taktiez ma clovek prehlad od druhych, ktori danou trasou cestuju kazdodenne
o niektorych dpb ani neinformuje, a nebola zmienka ani na dispecerskom fore, najma ak ide o kratkodobe vypadky, lenze i to vsetko zvysuje nespolahlivost a fakt je, ze je ich vyssi pocet na tejto trase
Reakcia na: martinah #22:
Nie som si ale tiez isty, nakolko realnu situaciu poznas Ty, ak Tvoja bezna trasa do prace je zo Slnecnic do Kopcian.
Reakcia na: 810zssk #21:
obcas mam pocit, ze ste skor teoretickymi fanusikmi mhd nez realne cestujucimi, nic v zlom
Reakcia na: martinah #15:
Počet udalostí je irelevantný, ak sa darí vozidlá presmerovať včas na to, aby netrpela tá druhá radiála. Celá pointa toho "otáčania vozidiel" je zabezpečiť aby v Petržalke nebola prerušená doprava. Kým sa toto bude dariť dosahovať, tak človeku necestujúcemu do Rače môže byť jedno koľko MÚ sa tam deje.
Reakcia na: S499.1023 #19:
narozdiel od teba nemam potrebu urazat oponentov, asi mas smutny zivot 🙂
Reakcia na: martinah #12:
A zdá sa, že bývanie v Slnečniciach indikuje trubirohejterstvo taktiež automaticky.
Reakcia na: kecho #10:
Ty si echt trubirohejter.
Reakcia na: birch #16:
Malo to byť takto:

Je to tak, linka z Petržalky do Rače má väčší potenciál na nehodu ako linka z Petržalky na hlavnú stanicu*

Súčasné linkové vedenie ale umožňuje na L1 nasadiť aj kačice, ktoré tam ako-tak postačujú**.
Ak by L1 premávala do Petržalky a L3 z Rače na Nám. Ľ. Štúra, obe linky by museli mať kapacitné električky, čo znamená +6ks do výpravy, ktoré nemáme, resp. museli by sme ich zobrať z inej linky.

* Na druhú stranu, ak na krátkej linke vypadne pre poruchu vozidlo, je obmedzený percentuálne väčší počet spojov (ak nejazdí 1 vozidlo z 9, je to horšie ako keď nejazdí 1 z 22)
** V rannej špičke sa stáva aj to že nepostačujú, ale pokiaľ prídu rýchliky zo všetkých smerov, nestačí ani 29T.
Reakcia na: martinah #15:
Je to tak, linka z Petržalky do Rače má väčší potenciál na nehodu ako linka z Petržalky na hlavnú stanicu*

Súčasné linkové vedenie ale umožňuje na L1 nasadiť aj kačice, ktoré tam ako-tak postačujú**.
Ak by L1 premávala do Petržalky a L3 z Rače na Nám. Ľ. Štúra, obe linky by museli mať kapacitné električky, čo znamená +6ks do výpravy, ktoré nemáme, resp. museli by sme ich zobrať z inej linky.

* Ak na krátkej linke vypadne pre poruchu vozidlo, je obmedzený percentuálne väčší počet spojov (ak nejazdí 1 vozidlo z 9, je to horšie ako keď nejazdí 1 z 22)
** V rannej špičke sa stáva aj to že nepostačujú, ale pokiaľ prídu rýchliky zo všetkých smerov, nestačí ani 29T.
Reakcia na: 810zssk #13:
pretoze nenahradi, ty riesis otacanie vozidiel, ale ja pisem o pocte takychto (ne)mimoriadnych situacii a tym aj nespolahlivosti elektrickoveho spojenia z/do petrzalky, vzdy si to odnesie niekto kym dispecing zakroci a skomplikuje sa mu cestovanie = spolahlivejsia iad
podla policajnych statistik je racianska najnehodovejsim usekom v meste za rok 2019 = cisla neobabres a komplikuje to aj cestovanie s L3 = fakt
Reakcia na: david1 #5:
Od cca 19:50 až do obnovenia premávky el., a ešte aj krátko po, jazdili ako X3 4228, 4267, 2115, 2205, 2218, 1034, 4004, 3427, 3429, 2409 - teda chodilo to častejšie ako električky a až na jednu - dve výnimky to ani z mesta nechodilo narvané. Ale píšem iba čo som videl; od zavedenia NAD tú prvú polhodinu - hodinu to mohlo byť podstatne horšie.
Reakcia na: martinah #12:
Preco by nenahradil. Keby sa vcas otacali vozidla naspat, tak sa nanajvys predlzi interval o par minut. Problem nie je linkovanie.