Na Karloveskej ulici opäť so zmenami

Práce na modernizácii električkovej trate sú v sklze, termín dokončenia by to však ohroziť nemalo.

Modernizácia Karloveskej električkovej radiály má za sebou prvý mesiac prác. Do 19. júla mali byť podľa harmonogramu prác zrekonštruované priecestia Kuklovská a Segnerova a uzávera Karloveskej ulice pri podchode Borská bola plánovaná do 20. júla. V plánovanom termíne sa podarilo sprejazdniť iba priecestie Kuklovská, stav prác na zvyšných dvoch miestach nedáva sľubné vyhliadky na skoré ukončenie týchto akcií. Zaujímali sme sa preto, či magistrát eviduje nejaké oneskorenie prác na stavbe.

"Po odkopaní koľajového spodku došlo k menšiemu sklzu z dôvodu nájdení nových inžinierskych sietí v trati, ktorých správcovia nie sú známi. Hl. mesto v spolupráci s dodávateľom hľadá spôsob, ako tento sklz eliminovať. V každom prípade uvedené by nemalo mať vplyv na plánovaný termín ukončenia prvej etapy rekonštrukcie," uviedol hovorca mesta Peter Bubla. Kedy bude hotové priecestie Segnerova a obnovená premávka pri podchode Borská hovorca mesta neuviedol.

Po sprejazdnení zrekonštruovaného priecestia Kuklovská sa dňa 19. júla sa zároveň začalo rekonštruovať susedné priecestie pod Púpavovou ulicou a uzatvorená bola ďalšia časť Karloveskej ulice v úseku Dolné Krčace - Kuklovská. Cestná doprava je tak vedená po Karloveskej ulici smerom do centra v protismere už od zastávky Dolné Krčace až po Suchohradskú, s možnosťou odbočenia na Kuklovskú a Levársku na priecestí Kuklovská. Rovnako je možné odbočenie z Kuklovskej na Karloveskú v oboch smeroch cez zrekonštruované priecestie. Na linkách X5 a 35 po týchto zmenách neprišlo k zmene obsluhy zastávok, linka 35 však už opäť bude využívať priecestie Kuklovská.

Po úvodných prácach spojených so zvýšenou prašnosťou pri odvoze starého štrku z koľajového spodku sú aktuálne realizované ešte prašnejšie práce na stabilizácii zemnej pláne. Podľa magistrátu mesta sa tejto prašnosti nedalo zabrániť. "Prašnosť je z dôvodu technologického postupu, kedy mechanizmy premiešavajú podložie s vápnom, prípadne cementom. Táto úprava je nevyhnutná pre zvýšenie únosnosti podložia, aby v budúcnosti nedochádzalo k sadnutiu trate, čím by došlo k jej poškodeniu. Mrzí nás to, ale iný technologický postup v tomto prípade nebol možný. Ak pôjde všetko podľa plánu, tieto práce by mali do pár dní skončiť," vysvetlil hovorca hlavného mesta.

Prehľad aktuálnych prác na Karloveskej radiále:

  • Obratisko Karlova Ves - aktuálne prebiehajú práce na rozširovaní plochy obratiska. Realizovaná bola pilótová stena, ktorá má stabilizovať zárez po odkopaní časti svahu. Po uzavretí komunikácie by mali byť v najbližšom čase zrekonštruované aj priecestia na vjazdoch/výjazdoch do/z obratiska.
  • Električková trať - prebiehajú práce na koľajovom spodku, stabilizácia zemnej pláne (aktuálne úsek Nad lúčkami - Jurigovo nám.), realizácia drenážneho potrubia pod koľajový spodok (aktuálne úsek Kuklovská - Borská). Začalo sa s rekonštrukciou priecestia pod Púpavovou ul., práce na novom priecestí Segnerova sú prerušené z dôvodu realizácie káblovodu a káblových šácht v tomto úseku. Ako posledná zo starých zastávok bola v uplynulých dňoch odstránená zastávka Jurigovo nám., ktorá už nebude obnovená. Odstraňujú sa pôvodné schodiská k zastávkam Karlova Ves a Jurigovo námestie. Rekonštruujú sa traťové rozvádzače pozdĺž trate, pôvodné železné skrine rozvádzačov boli nahradené plastovými skriňami.
  • Podchod Borská - prebieha rekonštrukcia schodísk a vnútra podchodu, z vonkajšej časti prebieha sanácia konštrukcie a izolácie podchodu.
  • Cestná signalizácia a verejné osvetlenie - realizujú sa práce na budovaní základov nových stožiarov verejného osvetlenia a cestnej dopravnej signalizácie, realizujú sa výkopy pre káble k novým stožiarom. Najmä pri priechodoch pre chodcov je potrebné zvýšiť opatrnosť pri prechádzaní vzhľadom na výkopy na okrajoch chodníkov. Pri Segnerovej sa pripravuje preložka verejného osvetlenia v súvislosti s rozšírením cestnej komunikácie smerom do Dúbravky.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: SuchSoft #2:
To je úplne normálna situácia na každej väčšej stavbe. V minulosti, keď neboli digitálne mapy, jednoducho nebolo v ľudských silách zachytiť a koordinovať všetko. Navyše, napr. po vojne sa káble a rozvody zakopávali bezhlavo kade tade, proste nebol čas to riešiť a je dosť možné, že občas aj za socíku - najmä keď vidím, ako sa vtedy majetkovo stavby "vysporiadavali". Takže ak si nevymýšľajú a tento dôvod je pravdivý, nič zvláštne na tom nevidím.
Reakcia na: SuchSoft #2:
stačí tieto "neznáme" inžinierske siete prerušiť, prípadne odstrániť a veľmi rýchlo sa ukáže ich "majiteľ" ....
Ako sa môže stať, že sa nájdu pod traťou "neznáme" inžinierske siete?!!!
Ahá, som na Slovensku. A navyše v Bratislave. 😥