Na viacerých linkách boli zapracované ďalšie požiadavky obcí a cestujúcich.
V nedeľu 9. decembra 2018 vstupujú do platnosti aj nové cestovné poriadky regionálnych autobusov dopravcu Slovak Lines. Na základe požiadaviek obcí a cestujúcich bola na jednotlivých linkách zapracovaná ďalšia várka zmien. Nové cestovné poriadky je možné nájsť na stránkach IDS BK a Slovak Lines. Niektoré najvýznamnejšie zmeny:
- Autobusové linky, ktoré sú naviazané na železničných staniciach na vlaky, majú prispôsobené odchody a príchody novému grafikonu vlakovej dopravy.
- Nová linka 510 bude premávať medzi Bratislavou a Svätým Jurom, Kačačnicami.
- Na linke 520 pribudli nové priame spoje do Bratislavy z pezinských sídlisk Sever a Muškát a opačne.
- Medzi Bratislavou, Pezinkom a Modrou boli zavedené nové zrýchlené spoje na novej linke 535 a tiež v rámci linky 576. Zrýchlené spoje budú premávať ráno každých 15 minút do Bratislavy, popoludní každých 30 minút z Bratislavy.
- Nové spoje do/z Bratislavy sú zavedená aj na linke 566 z Bratislavy cez Pezinok do Dolian, ktorá ďalej pokračuje do Trnavy.
- Na linke 525 medzi Bratislavou a Chorvátskym Grobom pribudli spoje, ktoré budú počas špičiek premávať až do/zo Senca.
- Na linke 527 medzi Bratislavou a Slovenským Grobom pribudli spoje, ktoré pokračujú zo Slov. Grobu cez Grinavu na železničnú stanicu v Pezinku. Čierna Voda a Malý Raj tým získajú pravidelné spojenie zo žel. zastávkou v Grinave a Pezinkom.
- Na linke 645 Čataj - Senec - Bratislava a na linke 659 Veľké Úľany - Senec - Bratislava bola výraznejšie rozšírená premávka priamych spojov do/z Bratislavy.
- Na linkách 720 a 740 v smeroch Tomášov a Zlaté Klasy prišlo k navýšeniu počtu spojov počas špičiek pracovných dní.
- Na linke 737 boli v rannej špičke pridané spoje z Dunajskej Lužnej (Nové Košariská) a Rovinky do Bratislavy.
- Na linke 610 z Bratislavy do Zálesia a na linke 729 zo Senca do Novej Dedinky sa skracuje večerná premávka.
Ďalšie úpravy cestovných poriadkov regionálnych autobusov na základe požiadaviek od cestujúcich a samospráv sú avizované začiatkom budúceho roka.
PDM.8.99
Paradox je, že cestovanie pár minút cez upchatý Senec je neúnosné ale cestovanie cez prepchatú cestu pri Metre a o BA ani nehovoriac je už v poriadku. Problém je, že systém prestupov výmenou za navýšenie počtu spojení a zavedením jednotnej tarify je síce fajn, ale vlaky na to niesú kapacitne nadimenzované. Nákup 671 (Jánošík) s kapacitou dosahujúcou ledva za 4 klasické Bd(g)teer alebo staré B, či 951 (push-pull) s kapacitou o 55 miest viac ako má 671 by nebola zlá kúpa, keby sa tie jednotky v takomto počte sústredili v jednej prevádzke a primárne by kompletne zabezpečovali vozbu na ramenách tak, aby pokryli všetky Os a nie, že jazdia aj na Kúty, aj na Leopoldov, aj na NZ s pokračovaním na Štúrovo/KN a ešte aj TT-GA ... Hlavne sa malo nastaviť to aby tie Os kde už pred zavedením prestupov bolo v 671 s 307 miestami na sedenie už 400 ľudí cca a ešte sa uvažovalo s prípojovaním cca 4 autobusov za hodinu v spičke (Jelka, V. Uľany, Hrubý Šúr a Čataj) ktorých kapacita je 50 ľudí, čiže musím zákonite počítať s tým, že v Senci už k tomu čo vo vlaku mám mi pristúpi ešte 200 ľudí a potrebujem tak mať vo vlaku k cca 400 miest pre ľudí, ktorí už vo vlaku boli a ďalších 200, ktorí pribudnú. Toto je stav, ktorý je na Os BA-GA/SA/NZ. Pri týchto Os je nevyhnutné počítať s tým, že musia ísť 2x671. Na push-pull jednotky ostávajú potom iba krátke výkony BA-MA/PK/SC a cez víkendy aj na dlhšie spoje do Kútov, Leopoldova a NZ, keďže spriahať ich do dvojíc nie je možné, resp. sa neskúšalo. Z toho hľadiska bola kúpa 951 chyba a zbytočnosť úplná, ktorá bude iba na ťarchu skrz nespoľahlivosť reko 263 a následné náhrady 240kami, kedy musí HKV obchádzať súpravu. Neviete ozaj niekto, že ako 951 reagujú so 671?
V takomto stave výpravy a kapacity súprav máme od prvého skutočného IDS ešte ďaleko.