Zastavenie premávky linky 901 - ZRUŠENÉ

DPB dňa 8. júna 2018 oznámil, že premávka linky 901 bude pokračovať.

Od 11. júna 2018 nebude premávať cezhraničná linka 901 do rakúskeho Hainburgu. Dopravný podnik Bratislava zastavuje jej premávku z dôvodu vypršania platnosti povolenia na jej prevádzku.

Opätovné obnovenie premávky linky 901 bude možné po získaní súhlasu rakúskych a slovenských úradov na jej prevádzku.

Cestujúci na uvedenej trase môžu využiť služby dopravcu Slovak Lines Express a jeho linky Bratislava - Hainburg a Bratislava - Viedeň.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: johnnyjanko #27:
Neočakávaš hádam práve od gejzu nejaký open mind?
Reakcia na: johnnyjanko #27:
Mimochodom, slovensky Wien Ticket je dodnes lacnejsi ako niektore (kratsie) vnutrostatne relacie na danych tratiach.
Reakcia na: gejza #17:
Toto je ukážkové malomeštiacke myslenie. Čo je za mojím plotom, to ma nezaujíma. Mojou úlohou je starať sa o vlastný dvor, a na všetko, čo je za plotom, seriem.

Nikto nie je sám sa svete a cez ten tvoj dvor behajú aj iní. Viedeň bola po Nežnej revolúcii totálne zaplavená smradľavými autami východoeurópanov (väčšinou z BA), ktorí sa chceli pozrieť na západ. Vieš ako zareagovala viedenská radnica, Dolné Rakúsko a celý štát? Nestrkali hlavu do piesku (však to sú cudzinci, to nás nezaujíma), ale zaviedli konkrétne opatrenia, cenovo výhodné lístky na vlak. Ich cena sa postupne zvyšovala, ale hlavne zo začiatku po revolúcii, keď ekonomické rozdiely medzi nami a Rakúskom boli priepastné, sme mohli kupovať lístky do Viedne za výrazne nižšiu cenu než by zaplatil Rakúšan z Marcheggu alebo Brucku.

Toto je podobné. Dochádzajúci z Rakúska a Maďarska sú skrátka súčasťou tohto mesta. Ich dopravu nemusí riešiť jedine Bratislava, mal by sa do toho zapojiť aj kraj a aj rakúske, prípadne maďarské územné celky. Ale iniciatíva by mala ísť v prvom rade z bratislavského magistrátu. Ak Bratislava strčí hlavu do piesku, nikto iný to urgovať nebude. Nečakaj, že sa dá dokopy starosta Rajky a starosta Kittsee a vymyslia nejakú dopravnú stratégiu na obsluhu Bratislavy.
Reakcia na: TomJ #25:
Viac ako dopravcom sa treba zaoberat objednavatelom.
Reakcia na: gejza #21:
Nikto netvrdí, že tam má jazdiť DPB. Ale v čom sa líši obyvateľ DS od obyvateľa Hainburgu (okrem toho, že sa jedná o iný štát)? Ako tu už bolo napísané, prekonať hranicu autom dnes nie je žiaden problém, no pre tých, čo auto nemajú je prekonanie hraníc stále dosť problematické. Ak teda chceme, aby bolo v meste čo najmenej áut, treba riešiť aj verejnú dopravu ľudí spoza hraníc štátu.
Reakcia na: gejza #17:
1. Nepovedal som ze Bratislava, povedal som ze je na mieste riesit kto by to vlastne objednaval. Vidim tu skor priestor pre zupu, kedze ide o primestsku dopravu (aj ked mimo jej uzemia) v pripadnej spolupraci s prislusnymi samospravami v Rakusku/Madarsku.

2. Je strategickym zaujmom aj mesta Bratislava aby existovala kvalitna verejna doprava v celej jej aglomeracii a tym padom sa znizoval pocet aut v meste.
Reakcia na: Mike #22:
ďakujem
Reakcia na: gejza #16:
Nie, to je iný.
Reakcia na: Janik11 #20:
zabezpečuje DPB a.s. doparvu pre ľudí z Dunajskej Stredy alebo Senice, ktorí pracujú v Bratislave ? ... to nie je o hraniciach, to je o právomociach a objeme disponibilných zdrojov
Reakcia na: gejza #19:
Toto asi nikdy nepochopím.

Prečo by sa mala autorita starať (najprv) o vlastných. Má sa starať o všetkých. Červených, zelených, za Dunajom, pred Dunajom.

Nechápem, čo je na tom zlé, keď niekto chce bývať vo Wolfstahli a pracovať v BA. Veď vzdialenosť do centra je menšia ako z DNV. To odrežeme DNV, veď nech sa tí ľudia presťahujú bližšie k centru?

X rokov tu ľudia nechceli hranice, a teraz, keď ich možno definitívne zrušíť, ich znovu začnime budovať...
Reakcia na: si #18:
z čisto pragmatického hľadiska je pre mňa primárne sa postarať o vlastných a starostlivosť o cudzioncov beriem ako sekundárnu záležitosť

... samozrejme si uvedomujem negatívne efekty, ktoré takíto emigranti pôsobia - odliv príjmov generovaných trvalým pobytom a zároveň zníženie komfortu z dôvodu ich permanentného presúvania sa ...
Reakcia na: gejza #17:
emigracia tych ludi je hlavne z ekonomickych dovodov, este nedavno boli hned za hranicami nehnutelnosti vyrazne lacnejsie ako v BA a okoli... (aj ked v pripade rakuska moze byt druhou motivaciou aj o kus lepsie fungujuci stat)
a mozes si sice povedat ze sa o tych ludi starat nechces, ale ti ti potom na oplatku budu plnit cesty autami (pretoze ked im nedas inu moznost), mozes im stazit nasledne parkovanie (ale niekde to auto nechat budu musiet) a je otazne do akej miery ta bude bavit si robit navzajom zle (v extreme, mozes dat na hranice barikady a vojakov a povedat ze neprejdu...), v kazdom pripade to ale nepovazujem za rozumny postup....
Reakcia na: 810zssk #12:
"Z mojho pohladu je ziaduce aby pre verejnu dopravu statna hranica nepredstavovala "stenu" za ktoru sa nejde - prihranicne regiony Rakuska a Madarska su prirodzenou sucastou bratislavskej aglomeracie. Ak tam nepojde verejna doprava, vytvarame obrovsku skupinu ludi odkazanu na auta - a tie auta potom v meste musime nejak pobrat."


.... emigrácia týchto ľudí je dobrovoľná, neviem, prečo by sa Bratislava mala starať o de facto cudzincov .... tiež trávim dosť času v Bruseli, ale rozhodne netlačím na zavedenie linky Trnavské mýto - Schaerbeek
Reakcia na: Mike #7:
myslíš hlavnú hrdinku rozprávky "Soľ nad zlato " ? ? ? ?
Reakcia na: ratataj #14:
Krátkych vozov je tu momentálne dosť. Bol by problém vybaviť, aby zopár SORov NB 12 malo povolenie jazdiť príhraničnú dopravu?
Ak by aj DPB ukončil prevádzku tejto linky, bolo by to v pohode, pokiaľ by SL posilnil svoje spoje. Hlavne teraz v lete, keď tam ľudia cestujú aj v nedeľu kvôli kúpalisku, no SL v nedeľu prevádzkuje len linku BA - Viedeň.
len ci to s tym nepredlzenim licnecie nebude aj tak, ze sa na to kaslalo, lebo jednak je aj tak malo vodicov a hrozi nebude mat kto, a tiez nebude mat cim. tie B 10.5 uz maju co to za sebou a nebudu tu vecne.
Reakcia na: 810zssk #12:
Ono ak je 901 ziskova, tak potom neni o com, a kludne nech jazdi aj nadalej (mozno aj castejsie v spickach a cez vikend?) 🙂
Reakcia na: henko151 #10:
Ako sa to vezme. Vytazenost kolise, ale v zasade je tam dost spojov ktore su pomerne plne a 901ka vraj je v miernom zisku. Z mojho pohladu je ziaduce aby pre verejnu dopravu statna hranica nepredstavovala "stenu" za ktoru sa nejde - prihranicne regiony Rakuska a Madarska su prirodzenou sucastou bratislavskej aglomeracie. Ak tam nepojde verejna doprava, vytvarame obrovsku skupinu ludi odkazanu na auta - a tie auta potom v meste musime nejak pobrat. Otazne je kto to ma objednavat, lebo drzat to cisto na komercnej baze podla mna nie je vhodne (rovnako ako pri vnutrostatnej doprave) - ked sa toto doriesi, tak treba koncepcne vyriesit aj ponuku spojov (ja este vidim priestor na rozsirovanie prihranicnej dopravy minimalne pridanim linky v trase Bratislava - Berg - Kittsee a predlzenie linky z Rajky striedavo do Bezenye/Dunakiliti, pripadne az Mosonmagyarovaru).

Integracia do IDS BK je nieco co by samozrejme malo nasledovat, ale najprv sa to musi preklopit do rezimu dopravy vo verejnom zaujme.
Reakcia na: henko151 #10:
EDIT: Preklep, myslel som 901
A je tá 801 potrebná? Jazdí to v skoro identických časoch so SL a vo väčšine je to tak že do Hainburgu ide väčšina ľudí so SL a naspäť zase mám pocit že väčšia časť s DPB. Keby to malo aspoň nejaký preklad tak by to bolo v poriadku, ale takto nevidím zmysel v dvoch autobusoch ktoré idú za sebou o 5-10min a jeden je vždy poloprázdny.
AD2.: Mohli by to rovno nejak zaintergrovať do IDS BK.