Leto osvieži historická hudobná električka (30.7. – 20.8.2016)

Historická električka bude jazdiť aj do Petržalky.

Počas druhej polovice letných prázdnin bude od 30. júla do 20. augusta 2016 každú sobotu popoludní a podvečer v uliciach mesta jazdiť historická obojsmerná električka BMEŽ #18. Električka bude vybavená reprodukovanou alebo živou hudobnou produkciou a tiež zábavným programom pre deti. Pri svojich jazdách využije aj novú trať cez Starý most do Petržalky po zastávku Jungmannova.

Premávať bude po trase Jesenského - Štúrova - Starý most - Petržalka - Starý most - Štúrova - Nám. SNP - Kapucínska - tunel - Most SNP - Jesenského a zastaví na všetkých zastávkach na uvedenej trase.

Odchody historickej električky v dňoch 30.7., 6.8., 13.8. a 20.8. z Jesenského (oproti historickej budove SND) budú od 15:55 do 19:55 každú hodinu a cestujúcich bude električka prepravovať bezplatne. Jeden okruh jej potrvá približne 40 minút.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #22:
Myslel som si že sa bavíme o obojsmerných vozoch. Ak chceš niečo jednosmerné, tak potom toto: http://www.trolleyville.com/tv/times/july2011/images/LAMTA3072-6-11.gif
Pôvodné úzkorozchovné podvozky B-1 sa dajú upraviť z 1067 na 1000 mm (v Káhire jazidli na tisícke). To by zlomka roztrhlo, keby to malo po BA jazdiť s pôvodnými PCC podvozkami.
Reakcia na: Jergus1 #19:
Dvojstovák ani Studénka (51 - 65), resp. Škodovák (66 - 75) nevyrieši nízku kapacitu. Navyše Dvojstovák by mal byť zrekonštruovaný do stavu s lýrovým zberačom, takže by do Petržalky z rovnakého dôvodu ako GANZ 104 nemohol.

Ak chceme niečo kapacitnejšie obojsmerné, čo nebude potrebovať na obrat viac ako 5 minút (od zastavenia vo výstupisko po odchod z nástupiska), tak jedine repliku K5, ktorá by ako prestavba K2 ešte možno šla schváliť, alebo nejaký ojazdený obojsmerný Düwag. Pri ňom je však riziko že bude problém ho schváliť do premávky.

Ideálne by bolo niečo takéto:
https://de.wikipedia.org/wiki/Datei:OEG_Gt8_112_in_Mannheim_100_3271.jpg (samozrejme upravené do pôvodného stavu a iba dvojčlánkové)
alebo
https://de.wikipedia.org/wiki/Datei:Sch%C3%B6neiche_Gelenktriebwagen_GT6_6xGLTWZR_Nr._47_%28ex_Heidelberg_237%29_von_DUEWAG_in_Friedrichshagen_%286895313679%29.jpg

Lenže to sú všetko šotoviny....
Reakcia na: Mike #7:
Musel som ti dat +, ak to funguje v Prahe, neviem prečo by nemohlo aj v BA.
Pri "rozširení príspevkov" by snáď bola možnosť odkúpiť aj obojsmerný bratislavský historický vozeň studénka" dvojstovák" #23 z tecnického muzea v Brne, keď sa tam tak onáhlene, nerozmyslene ocitol. Pokiaľ viem, dopravnbý podnik to mal pôvodne v pláne. Je sumutne tiež, že sa nezachoval ani jeden voz Tatra Studénka, z rady #51 - 75, ktore boli až do roku 1972 obojsmerné.
Navyše mám obavy, že ani #31 by kapacitne nepostačovala.

Čo mi chýba je možnosť dobrovoľných príspevkov na rozširovanie vozového parku historických električiek. Jazdy by ostali zadarmo, ale vo vozidle by mala byť informácia čo ďalej podnik chce, koľko na to potrebuje a ako môžu bežní ľudia pomôcť. Prípadne nejaká kasička na vhadzovanie príspevkov a určite link na stránku, kde by boli informácie. Nejde o to že by sa vyzbierala nejaká veľká čiastka, ale o informovanie že niečo také je. Ja viem, som naivný v tomto....
Reakcia na: fanatikmhd #16:
Nie, #31 je jednosmerný vozeň, vzadu nemá ani regulač, viď foto:
https://imhd.sk/ba/media/gn/00058229/Zadna-plosina-v-historickej-elektricke-BMEZ-31.jpg
Škoda že nemá interiér v stave pri ukončení premávky. Rozdiel bol vo farbe koženky na sedadlách a bielom nátere "plafónu". Ale toto sú kozmetické detaily ktoré sa môžu odstrániť kedykoľvek, ideálne v budúcnosti, pri nejakej väčšej oprave (ktorú skôr či neskôr potrebovať bude).
Reakcia na: zlomok #11:
31 nie je to iste co SGP z pociatku existencie? Teda obojsmerna replika s fungujucou iba jednou stranou?
Reakcia na: zlomok #4:
Aha... som nevedel. Dík za opravu. Človek sa učí celý život...
Reakcia na: S499.1023 #13:
Súhlasím.
Reakcia na: zlomok #12:
A to prečo? Jazdila v Bratislave niekedy K5 alebo aký dôvod by pre toto mal byť? Bola možnosť získať z Würzburgu poloobojsmerný Düwag vo veľmi peknom stave zadarmo, vtedajšie vedenie ED to odmietlo so zdôvodnením "zlomok by robil problémy". Historická hodnota takéhoto Düwagu by v Bratislave bola oveľa vyššia ako nejaká replika K5.
Reakcia na: fanatikmhd #10:
Ak už chceš niečo obojsmerné, tak ponúkni DPB 150 tisíc aby 8133 prestaval na repliku K5ky: https://cs.wikipedia.org/wiki/Tatra_K5
Reakcia na: fanatikmhd #10:
#31 je jednosmerný vozeň, zodpovedá až na detaily stavu pri ukončení premávky v roku 1974.
#104 je obojsmerný vozeň, ale aby mohol zmeniť smer jazdy, tak potrebuje aj "pretiahnuť" lýrový zberať na opačnú strnu. To v Petržalke nemôže, lebo trolejové vedenie s niečim takým nepočítali. Ísť lýrou napred (tlačiť ju) by ju mohlo vážne poškodiť.
Takže o.i. sa veterány začnú točiť? 104 a 31 su ako na tom s obojsmernosťou?
Heh, inak to je celkom nezvyklé po dlhom čase vidieť otočený veterán (špinka na jednom čumáku zrazu bude na každej druhej jazde 😃 ) 🙂 Fakt, zatiaľ tá trať do Pe má viac šotodôvodov než dopravný výžnam 😃 jazdy historičáku a jeho otáčanie, T3 pred šturcom, 1435mm T3 v BA.... 🙂 čo daľej? T6A5 PX? 😃
Reakcia na: Mike #7:
Problém je v tom, ako vidím na fotkách, že kapela zaberie celý salón a diváci môžu byť len na plošinách. Inak super nápad.
Reakcia na: piggee #6:
Heh 😃 tomu vravim business plan 😃
Reakcia na: piggee #6:
Keby bol poplatok aspoň by to nebolo také preplnené, ako to išlo v sobotu. A keby sa prevádzka historických vozidiel zinštitucionalizovala, tak vyzbierané peniaze by sa mohli použiť na ďalšiu prevádzku/údržbu týchto vozidiel...
Bolo to super. Viem si to kludne predstavit kazdu nedelu, pocas celeho leta aj za nejaky poplatok, svojich zakaznikov by si to urcite naslo.
Reakcia na: zlomok #4:
Ale aj tak to muselo byť fajn, cestujúci (aspoň drvivá väčšina) určite videli prvýkrát v živote obrat obojsmernej historickej električky. Nezdokumentoval to niekto? Je to predsa len iné, ako u 30T, napríklad už len zatvorenie dverí na jednej strane a otvorenie na druhej...
Reakcia na: Jojan #3:
Vlek SGP #135 je obojsmerný. Pôvodne bol postavaný ako jednosmerná replika, chýbali aj mechanizmy na dverách v jednej strane (dvere boli pevne zatvorené) a vzadu mal pražskú hlavu. Dnes je už plnohodnotne obojsmerný, s funkčnými dverami na oboch stranách a spriahadlami Compact na oboch čelách. Dôvod prečo nejazdí do Petržalky je jednoduchý. Obeh vleku by trval príliš dlho. Samotný vozeň #18 potreboval včera na obrat 5 minút od zastavenia na výstupisku po odjazd z nástupiska. Obeh vleku by pridal minimálne 2 minúty, možno aj 3.