Električková trať na Vajanského nábreží a Štúrovej sa pripravuje na otvorenie

Pred spustením premávky električiek prebrúsil koľajnice brúsiaci vozeň Schörling.

O niekoľko dní, pravdepodobne v treťom júnovom týždni, opäť začnú premávať električky cez Vajanského nábrežie a Štúrovu ulicu. Naposledy po tomto úseku električkovej trate prešli električky v pravidelnej premávke v noci z 19. na 20. januára 2014, kedy sa začala rekonštrukcia Štúrovej ulice v súvislosti s výstavbou električkovej trate do Petržalky. Počas výstavby novej električkovej trate na Štúrovej ulici bola zároveň v roku 2015 zrekonštruovaná aj električková trať na Vajanského nábreží v úseku Nám. Ľ. Štúra - Šafárikovo námestie.

V rámci príprav na spustenie premávky bol dňa 8. júna 2016 brúsiacou električkou Schörling #8431 prebrúsený úsek električkovej trate od Nám. Ľ. Štúra cez Šafárikovo námestie až po križovatku Jesenského - Štúrova. Po mnohých rokoch tak opäť tento brúsiaci vozeň, ktorý bol v uplynulom roku zrekonštruovaný, našiel využitie.

Trasy električiek po spustení premávky cez Vajanského nábrežie a Štúrovu sú znázornené v schéme električkových tratí. Ako informoval dopravný podnik ešte v decembri minulého roka, zmeny by mali byť nasledovné:

  • linka 1 bude premávať po trase Hlavná stanica - Radlinského - Obchodná - Nám. SNP - Jesenského - Nám. Ľ. Štúra - Šafárikovo nám. - Štúrova - Nám. SNP - Obchodná - Radlinského - Hlavná stanica.
  • linka 4 bude premávať v smere na Zlaté piesky cez Šafárikovo nám. a Štúrovu.
  • linka 6 bude premávať po trase Karlova Ves - Most SNP  - Vajanského nábr. - Šafárikovo nám. - Štúrova - Jesenského - Nám. Ľ. Štúra - Most SNP - Karlova Ves.
  • linka 7 bude premávať po trase Rača - ŽST Vinohrady - Račianska - Blumentál - Americké nám. - Špitálska - Nám. SNP - Obchodná - Blumentál - Račianska - ŽST Vinohrady - Rača. Premávka v úseku ŽST Vinohrady - Rača bude len v rannej špičke.

Tento stav potrvá do spustenia premávky liniek 1 a 3 do Petržalky, ku ktorému by malo prísť pravdepodobne na prelome júna a júla tohto roku. O týchto zmenách ešte budeme informovať.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ámos #18:
Ty máš nejaké nutkanie púšťať sa do diskusíí o veciach, ktorým nerozumieš, čo?
Také moderné brúsiace vozidlo brúsi rýchlosťou 30 km/h, aby sa mohlo pohybovať v bežnej premávke a nezdržiavať vozidlá na linke. A keďže brúsenie NIE JE príležitostná činnosť ako si myslí DPB a zrejme aj Ty, tak je využité prakticky nepretržite. Ono má totiž režim brúsenia udržiavací, kedy sa môže brúsiť aj denne a hĺbkový na odstránenie väčších defektov.
Reakcia na: kecho #21:
Keď si to tak zoberieme, tak aj Šafárikovo námestie je zastávka pre Ružinov, keďže od jeho hranice je to do Ružinova tak 50-100 metrov ?
Reakcia na: Valec #17:
Ak si pamätáš, kedysi podľa Dunča celá Petržalka cestovala na Hlavnú stanicu. Tak teraz zase celý Ružinov bude cestovať na Šafko... ?
Reakcia na: Jojan #13:
Brúsi sa pre lepší kontakt kolesa s koľajnicou, takisto aj pre menšie opotrebenie samotnej koľajnice a v neposlednom rade kvôli zníženiu hluku. Nové koľajnice sa úplne bežne brúsia na železnici a v každej lepšej električkovej prevádzke.
Reakcia na: luky133 #12:
take brusiace vozidlo bruci rychlostou? povedzme cca 5km/hod.

Cize nasu siet 40km x 2 dokaze prebrusit za ? Kolko dni v roku, bude vozidlo za mega stat vo vozovni?
Kolko takychto odstavenych technoloickych vozidiel DPB potrebuje?
Reakcia na: merice #14:
"Safko by mohlo mat spojenie aj s Ruzinovom. To trosku absentuje"

A L50 alebo L78 z Malej Scény do Ružinova nejdú? Či bude na Šafku nejaký generátor Ružinovčanov?
Prestaňte blúzniť. Brúsiaci vozeň koncepcie Schörlinga nie je schopný obrúsiť koľajnice, na ktorých sú už dávno hlboké vlnky a nerovnosti. Schörling je určený na pravidelné brúsenie udržiavaných tratí. Ak by teraz napríklad začal aspoň raz týždenne jazdiť po Štúrovej do Petržalky a späť, tak by to význam malo. Samozrejme, že sieť rozsahu bratislavskej mala mať normálne brúsiace vozidlo, napríklad Windhoff.
Reakcia na: merice #14:
Posledný odstavec správy by nedokázal na túto otázku odpovedať?
Vie sa uz nahodou aj linkovanie po spusteni trate do Petrzalky? Teda vlastne ako pojde L8. Ci sa meni L50 o ktorej sa tiez suskalo. Lebo si myslim ze Safko by mohlo mat spojenie aj s Ruzinovom. To trosku absentuje. A osobne si tiez myslim ze L1 mohla ist z Obchodnej cez Tunel k mostu SNP a cez Mostovu a Jesenskeho na Sturovu a do Petrzalky. V smere na stanicu klasicky zo Sturovej na Obchodnu. L8 z Obchodnej na Jesenskeho a Nam.L.Stura a cez Safko spät na Obchodnu a do Ruzinova...
Ja sa opýtam takto: Čo je dôvodom brúsenia na novej trati? Vlnky ešte nemôžu byť, koľajnice majú správny tvar. Je to z dôvodu odstránenia sajrajtu (olejové fľaky a podobné smetia od áut, ktoré tam za dlhý čas zašpinili hlavy) a zdrsnenia koľaje? Alebo je to z dôvodu lepšej vodivosti dlho nepoužívaných hrdzavých hláv? Čosi si spomínam, že v minulosti jazdil pred otvorením batériový vozeň, ktorý musel nový úsek prejsť x krát po sebe, aby koľajnice sedeli a zrejme asi tým utvoril aj lesklú stopu, aby bol dobrý, vodivý kontakt koleso - koľajnica a nedošlo k uviaznutiu vozidla z dôvodu prerušenia prúdu.
Tak iba sa pýtam...
Reakcia na: pharel #9:
Nie je to až taká lacná záležitosť. Brúsne vozidlo nie je natoľko bežné, napr. cena nového, ktoré trate brúsilo pár rokov dozadu v Bratislave je niečo okolo 1 000 000 €, cena prenájmu by teda nebola nízka a myslím si, že by sa viac oplatilo zakúpenie takéhoto vozidla priamo do vozového parku aby sa vykonávalo pravidelné brúsenie a nie len raz do roka napr. keď sme mali na nové čistiace vozidlo určite by sa našli časom peniaze aj na nové brúsne vozidlo.
Reakcia na: ross #10:
Ešteže tam je naliaty asfalt - aspoň nemuseli aj trhať paradajky. ?
Reakcia na: Red-Hawko #6:
No ja nic, len aka je ucinnost takehoto brusenia? Inak myslel som, ze ten Schorling je zrestaurovany len "naoko" a brusit uz nedokaze, no ten stary pan ma prekvapil. ? Inak podlamna len chceli obrusit tu hrdzu co sa tam za ten cas vytvorila.
Reakcia na: SPSD20 #8:
Minule tu niekto daval do komentov taky brusiaci rychlovozen, co ide normalnou rychlostou po trati metra v niektorom meste aby neobmedzoval premavku. Ale ja stale hovorim, ze urcite prenajatie si akehokolvek dobreho brusiaceho vozna nemoze byt az tak nakladne 🙂
By som celkom rád videl detail koľajnice pred, a po brúsení 🙂
Reakcia na: ross #2:
Čo je na tom zlé?
Však to je perfektné keď vedia využiť čo majú, a nemusia kupovať nový voz za milióny...

Či, zle hovorím?
Reakcia na: ross #2:
Aspoň ma aj reálne využitie (keďže ľudí voziť nemôže) a tým pádom aj opodstatnenie nákladov na jeho existenciu. Inak len ťažko odôvodniť použitie financií na rekonštrukciu vozidla ktoré nemá 364 dni v roku využiti. V Ostrave napr. využívajú historické električky na tlačenie sneznych pluhov.
Reakcia na: ross #2:
Veď predsa historické centrum historičákom. ? A aj fotky predsa treba porobiť... 😉