Starý most dokončuje 400 pracovníkov

Petržalská električka a nový Starý most budú dokončené 15. decembra tohto roka.

Decembrový termín dokončenia výstavby električkovej trate zo Štúrovej ulice cez Starý most do Petržalky by už nemalo nič ohroziť. Uviedol to primátor hlavného mesta po kontrolnom dni dňa 2. decembra 2015. Podľa primátora mesta budú všetky riadne práce dokončené a vyfakturované do 15. decembra. Ak budú po tomto termíne prebiehať nejaké práce, malo by ísť len o opravovanie vád v rámci reklamácií.

Väčšina stavebných prác na stavbe električkovej trate a rekonštrukcii Starého mosta už bola vyfakturovaná, mestu zostáva zaplatiť poslednú faktúru vo výške približne 7,5 mil. €. Túto mesto zaplatí zo svojich zdrojov, následne ju v budúcom roku dostane preplatenú z EÚ. Ako uviedol primátor, dohodnutá zmluvná cena výstavby 70 mil. € s DPH by nemala byť prekročená. O prípadných ďalších nárokoch bude mesto ešte rokovať so zhotoviteľom, aj tieto by sa však mali vtesnať do uvedenej sumy.

V súčasnosti dokončuje nový Starý most podľa slov primátora 400 pracovníkov, ktorí pracujú non-stop. Práce na oboch brehoch Dunaja sú takmer ukončené, najviac práce ešte zostáva práve na Starom moste, kde sa betónuje mostovka a buduje sa koľajový zvršok, dokončujú sa lávky pre chodcov a cyklistov, a taktiež sa montuje osvetlenie a iluminácia mosta. Práce pokračujú aj na budovaní piliera č. 34, ktorý sa betónuje a obkladá kamenným obkladom.

Po ukončení výstavby bude prebiehať kolaudácia stavby, ktorá by mala trvať niekoľko mesiacov, keďže kolaudovať jednotlivé časti budú viaceré inštitúcie. Ako prví by sa na nový Starý most mali dostať chodci a cyklisti, neskôr aj električky. O termínoch sa primátor mesta vyjadrovať nechcel. Opäť však pripomenul, že išlo o "zbabraný projekt", ktorý zachránilo súčasné vedenie mesta. K tomu, čo by urobil pri jeho príprave inak, ak by bol na mieste svojho predchodcu, sa nevyjadril.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Miro #8:
Správnejšie sa treba opýtať: ...postaví ho 36 524 robotníkov za 1 deň? 🙂
To sa ideovo viac približuje momentálnym snahám 🙂
Reakcia na: LubomirM #13:
Ty toho tiež natrepeš, že?
Reakcia na: piggee #9:
Pan primator bol veduci financnej komisie. Neexistuje aby nevidel zmluvu nez bola podpisana... A napriek tomu povedal, ze ked ju drzal v rukach prekvapilo ho jej znenie... Pan primator v marci povedal, ze je nepripustne, ze zhotovitel si vzal v decembri 2014 3tyzdnovu dovolenku, zvalil to na byvale vedenie mesta a pritom on bol zvoleny 15.11.2014. Pan primator povedal, ze zrusi zmluvy na rekonstrukciu hlavnej stanice a sam potom odporucil, aby poslanci hlasovali proti zruseniu. Pan primator povedal, ze budu volby riaditelov mestskych podnikov transparentne a cca 2 tyzdne pred hlasovanim sme uz mali vysledne mena...

Pan primator toho narozprava, ale neverim mu uz ani nos medzi ocami.

Mesto este horko zaplace, ked sa nevzda svojich snov spojenych s revitalizaciou Filialky a projektov v oblasti zeleznic. Aby sme z tych Eurofondov, na ktore sa spolieha DPB este vobec nieco uvideli...
Reakcia na: Valec #10:
Áno mesačná fakturácia je bežná. Ale múdry objednávateľ si dá podľa veľkosti stavby 5 - 20 % zádržné, ktoré vyplatí až po kolaudácií.
Reakcia na: matus7532 #5:
Nie "zrazu". Nikdy neboli... Nechcem obhajovať Nesrovnala, ale poslanci sú v podstate laici. Nie je to ich zamestnanie, a plus mínus fungujú počas schôdzí zastupiteľstva, pričom sa rozhodujú v najlepšom prípade po preštudovaní materiálov, ktoré dostanú krátko pred samotnou schôdzou. Trochu viac sú niektorí z nich informovaní o témach, ktoré preberajú v komisiách, ktorých sú členmi. Neviem o tom, že by bol Nesrovnal v minulom období členom dopravnej komisie. Navyše ani primátor sám nemá šancu všetko detailne sledovať. On je štatutár a na čiastkové veci má jednotlivých zamestnancov magistrátu, resp. odborné útvary. Žiaľ v mnohých prípadoch "odborné" v úvodzovkách. Takže áno, zodpovednosť za meškanie projektu, ktoré vzniklo v minulom období, má jednoznačne bývalý primátor spolu s bývalým HDI.
Reakcia na: AAA #6:
Priebežná fakturácia je bežnou praxou pri takýchto projektoch. Hádam nečakáš, že si staviteľ zoberie 70 mil. úver aby to mal za čo postaviť... to by tie náklady riadne narástli.
Naviac, všetko čo sa vyfakturuje sa priebežne prepláca z EU peňazí, takže čím viac do konca roka stihnú vyfakturovať, tým lepšie.
Reakcia na: kvorka #7:
No co sa Ftacnika tyka, tak v podstate ano. Zastupitelstvo ziadalo niekolko mesiacov projekt a dokumentaciu a nebola im vydana (hlavne co sa tyka Sturovej, ktora uz bola rozkopana ale nikto nevedel ako bude vyzerat ). Az po volbach sa k nej dostalo nove vedenie a nasledne aj poslanci. Najdes dokonca aj v archivoch roznych medii clanky, ako im to Ftacnikove vedenie nechcelo vydat.
Keď jeden robotník postaví Starý most za 100 rokov, za koľko túto prácu urobí 400 robotníkov?
(parafráza na príklady zo Základnej školy)
Reakcia na: matus7532 #5:
veru, lebo zmluvy sa neschvaľujú v zastupiteľstvách, lebo poslanci k nim nemôžu robiť pripomienky, lebo len primátor sám a tajne všetko robí... ? ? ?
Naozaj úžasne napísaná zmluva, keď sa všetko fakturuje ešte pred kolaudáciou.
Reakcia na: juraj.k #3:
Zrazu niesú vedením mesta...
Ze 400 robotnikov? A preco tam neboli od zaciatku? Prace tam maju este strasne vela,faktury mozno maju,ale do 15 decembra mozu snivat ze to dokoncia. Nersrovnal by si uz mal konecne zrovnat,ze Potemkin,uz bol
Nesrovnal bol poslanec. Poslanci NIE SÚ súčasťou vedenia mesta. Mesto vedie primátor. ❗
Reakcia na: matus7532 #1:
Je, ale to sa predsa nahlas nehovorí. 🙂
" išlo o "zbabraný projekt", ktorý zachránilo súčasné vedenie mesta. " Neni náhodou ten nesrovnaný súčasťou predchádzajúceho vedenia mesta?