Zavedenie obsluhy lokality Strmé vŕšky linkou 37 (od 2.9.2014)

Vybrané spoje linky 37 budú predĺžené na Strmé vŕšky.

Od 2. septembra 2014 bude zavedená obsluha lokality Strmé vŕšky v Záhorskej Bystrici predĺženými spojmi linky 37.

Vybrané spoje pôjdu z doterajšej konečnej zastávky Záhorská Bystrica cez ul. Čsl. tankistov, Bratislavskú a Pri Vápenickom potoku na konečnú Strmé vŕšky (niekdajšie obratisko SOU energetické). Na predĺženej trase zastavia na zastávkach Záhorská, Krče, Pri Vápenickom potoku (na ul. Pri Váp. potoku za okružnou križovatkou), Pri kaplnke (na ul. Pri Váp. potoku pri dome 38) a Strmé vŕšky.

Pri jazde zo Strmých vŕškov pôjdu autobusy cez ul. Pri Vápenickom potoku, Bratislavskú, Tatranskú, Gbelskú a Čsl. tankistov a od zastávky Záhorská Bystrica pokračujú po stálej trase linky 37 do mesta. Na trase zastavia na zastávkach Strmé vŕšky, Pri kaplnke (za križkovatkou s ul. Ota Holúska), Pri Vápenickom potoku (na ul. Pri Váp. potoku za okružnou križovatkou), Krče, MiÚ Záh. Bystrica a Záhorská.

Cestujúcim na zastávkach v Záhorskej Bystrici odporúčame venovať zvýšenú pozornosť smerovým tabuliam na vozidlách, pretože časť trasy (zastávky Záhorská Bystrica, Záhorská a Krče) pri jazde na Strmé vŕšky je spoločná s riadnou trasou v smere k Mostu SNP.

Poznámka: Pôvodný názov zastávky Ota Holúska bol 3.9.2014 zmenený na názov Pri kaplnke.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Anna56 #38:
Presne tak aj tie zastavky su take hlavne ta strmy vrsok. Kludne mohol stat autobus oproti vyjazdu zo strmych vrskov. Ta zachadzka je tiez divna a to s tym ze dnes (4.9.) Bola nehoda v Lamaci a meskanie by aj bez zachadzky bolo velke. Ale ako hovorim aj za malo sa dakuje a snad o 10 rokov pribudne aj dalsi spoj 😃
Inak to rekordne rychle premenovanie zastavky Ota Holuska je zas dobre na co? Niekomu vadilo ze tam su prilis normalne nazvy zastavok?
Reakcia na: Anna56 #38:
Hned dva dovody preco sa to neda tak ako navrhujes najdes v tejto diskusii nizsie.
Je veľmi nepraktické, keď spoj 37 s ( na Strmé vŕšky) z mesta ide najprv na konečnú do Záhorskej Bystrice a potom sa otočí a ide cez Krče na Strmé vŕšky. Časovo to robí cca 12 min. Tiež ráno, keď sa človek ponáhľa do práce, tak musí ísť zo Strmých vŕškov najprv na konečnú do Záhorskej a potom do mesta. Predtým bola 37 pod Mostom SNP za 20 min, teraz zo Strmých vŕškov je tam za 30 min. Bývam na vŕškoch, preto vítam, že tam chodí bus, ale neviem, prečo to nemohli urobiť tak ako spoj 30, ktorý zachádza do starého Lamača, žeby zachádzala 37s od Markízy cez kruhový objazd na Strmé vŕšky a potom šla na konečnú do Záhorskej. Naspäť tiež vybrané spoje by išli po zastávke Krče na Strmé vŕšky a pokračovali by do mesta. Nehovorím už o intervaloch, hodili by sa hustejšie. Ale keď spoj 37 musí obsiahnuť cestujúcich od Krematória cez TV Markíza, Záhorskú Bystricu - navyše aj Marianku + tam prestupujú ľudia na Krčoch na medzimestské spoje do Stupavy a ďalej, hodili by sa už teraz hustejšie intervaly a väčší autobus. Je to tam niekedy príšerné.
Reakcia na: 810zssk #36:
? to je ako ten jeden český riaditeľ "já bych neřekl že budeme rušit spoje, spíše se to projeví na delším intervalu" ?
Reakcia na: Lolita #35:
"A možno neskôr, prihodia ešte jeden interval" - Pani bola na skoleni u Brana Zahradnika? ?
Reakcia na: Stenly #17:
Bývam v okolí Strmých vrškov a práve táto zastávka mi príde veľmi vhod. Po rokoch som sa konečne dočkala, aj ked iba jeden spoj za hodinu. Taktiež ľudia z bytovky pri bývalom učiliští aj ľudí zo strmých vrškov potešilo, že bude práve až sem chodiť 37. Je jedno že rodiny majú 1-2 autá, decká nie vždy rodičia vozia a je to docela praktické aj pre starších obyvateľov tejto časti. Takže si nemyslím, že je to nepraktické. Nepraktické mi skôr prídu častové intervaly tohto spoju ktorý zachádza až na konečnú Strmé vršky. Očakávam, že ľudia zo začiatku budú zmätený, ale časom si zvykneme všetci. A možno neskôr, prihodia ešte jeden interval, čiže budú dva a nie jeden za hodinu. V podstate som chcela povedať len toľko, že zato, že je to zástavka Strmé vršky v okolí bývalého učilišťa, ešte neznamená, že to bude zývať prázdnotou.
Takisto neviem, ci bude mat hodinovy interval vobec zmysel. Ak si bude chciet niekto nakupit, bude to prenho asi moc casu, ak sa bude chciet niekto odviezt a netrafi akurat ten "svoj" odchod, tak sa skor privezie taxikom. Aspon 2 odchody za hodinu by boli urcite lepsie, ak nie tri. To uz je vsak otazka na grafikonistov a dodatocne vozokilometre a ich financovanie.
Mne nejde do hlavy, preco uz z konecnej nemohli tie vybrane spoje prejst tych par spolocnych zastavok bez zastavenia. Neviem uz presne, kolko je to dozadu, co DPB zmenil v Zahorskej Bystrici trasu L37 v smere do Zahorskej Bystrice, ale ak to bolo na poziadanie samotnej mestskej casti (predpokladam, ze kvoli lepsiemu pokrytiu/dostupnosti/vzdialenosti vystupujucich od obydli), tak nie som si isty, ci bude spravne, ak tam tie autobusy budu zastavovat. Predpokladam, ze vela ludi bude domylenych a zastavovanie autobusov bude na tych spolocnych zastavkach zbytocne. Vsetci cestujuci, ktori sa budu chciet zo Zahorskej Bystrice prepravit na Strme Vrsky, mozu predsa kludne nastupit este v smere jazdy do Zahorskej Bystrice.
Reakcia na: kecho #31:
To sa nedá moc porovnávať. Po prvé, pri linke 3/8 má odlišné číslovanie význam v tom, že sa jedná v podstate o 2 linky, ktoré medzi sebou prejazdujú, neslúži na priame spojenie Rače a Ružinova. Po druhé, myslím si, že ciele Nám. SNP a Kamenné nám. sú dosť podobné a mnoho ľudí nemusí hneď vedieť, že na ktorú z týchto zastávok sa ide cez Obchodnú a na ktorú cez Špitálsku, takže to by mohlo robiť problémy.
"odporúčame venovať zvýšenú pozornosť smerovým tabuliam na vozidlách, pretože časť trasy (zastávky Záhorská Bystrica, Záhorská a Krče) pri jazde na Strmé vŕšky je spoločná s riadnou trasou v smere k Mostu SNP."
takže pri L3/8 to nejde, aby na jednej zastávke (Blumentál) stála linka s rôznymi cieľmi, ale keď ide o linke 2 mesiace pred voľbami, "zrazu sa to dá" pri L37?
Reakcia na: bobino #29:
Ty neprovokuj, lebo este tam nahodou daju 82 ?
co nedaju 37 137 237???
Reakcia na: AAA #25:
Niekto si svojho času zmyslel, že označovače treba vymeniť. To vyvolalo príležitosť, že v jednom čase sa komplet vymenia všetky a tak bolo navrhnuté, že by sa aj tá štrbina (a šírka lístka) mohla zmeniť (po vzore Brna ale aj iných nemecky hovoriacich miest), aby sa na lístok dalo v požadovanej veľkosti tlačiť viac údajov (napr. len zóna má 3 čísla miesto 1 pre pásmo). Vtedy ale nikto nepredpokladal, že obstaranie bude trvať 5+ rokov.
Žiaľ, situácia spôsobila, že ku dnešnému dňu máme k dispozícii 205 OCL v busoch SL, 100 OCL v nových trolejbusoch (kde sa štrbina dá zmeniť na požadovaný rozmer) a vo výrobe je 60 OCL pre železničné stanice. Zvyšné OCL pre mesto by mali mať nejakou formou uzavretú súťaž v najbližšom čase a na základe tohto výsledku bude jasné:
- že sa súťaž zruší a všetky doteraz dodané OCL sa budú prerábať na 35 mm formát,
- súťaž bude mať víťaza s nejakým termínom dodávky.
Od toho sa odvinie termín zavedenia III. etapy.

Je snáď pochopiteľné, že upravovať takmer 400 OCL a zavádzať papierové lístky (tzn. zabezpečiť potrebné skladové zásoby nových, preprogramovať automaty....) v užšom formáte s výhľadom používania na rok a potom to v priebehu víkendu prerábať opäť nie je veľmi finančne efektívne.

Elektronická peňaženka v tomto nehrá žiadnu úlohu, tá by sa mohla kľudne spustiť aj v inom termíne... i keď pri kontrolách využitia EU fondov ich aj toto zaujíma. Ale ak potom elektronická peňaženka vznikne, bude pekne integrovaná, čo bude určite prínosom pre tých, čo cestujú často ale nie tak často aby sa im oplatil PCL (a že je takých ľudí čoraz viac).
Reakcia na: AAA #25:
Isty problem je v rozdielnom formate CL - SL ma oznacovace na sirsie listky, lebo niekto si vymyslel ze ho treba zmenit. Ale to by sa nejak urcite riesit dalo. Najvacsim problemom su zatial tie oznacovace na staniciach.
Reakcia na: AAA #25:
Žiadny dopravca v zmysle žiadny zapojený do BID.
Reakcia na: Valec #23:
A prečo treba vlastne tie obskúrne priložte kartu označovače do vozidiel DPB? Nestačilo by na začiatok integrovať len papierové JCL, keďže aj tak elektronickú peňaženku okrem SL žiadny dopravca nepoužíva?
Reakcia na: Trolley #21:
Pan sa riadi heslom ze najlepsia obrana je utok?
Reakcia na: Trolley #21:
Na rozdiel od teba si odpustím osobné invektívy a radšej ti odpoviem na tvoje otázky:

- IDS nespúšťa spoločnosť BID, ale objednávatelia dopravy. BID len všetky veci nachystá, keď dostane pokyn dotiahne posledné detaily (zmluvy, informovanosť) a potom zabezpečuje prevádzku. Takže zodpovedných za spustenie treba hľadať niekde inde.

- IDS spustila sa v takom rozsahu, aký bolo možné zabezpečiť. Ak ťa to poteší, ani my s ním nie sme spokojní a neustále poukazujeme na nedostatky, ktoré treba odstrániť (a nie je to v našej kompetencii). Ale ak HMB nie je 5 rokov schopné vysúťažiť nové označovače pre DPB, a ak označovače pre žel. stanice budú najskôr v decembri tohto roka, tak ťažko možno zaviesť aj jednorazové lístky.

- Rôznych optimalizačných návrhov bolo vykonaných hneď niekoľko (v súvislosti tejto správy spomeniem riešenie pre Marianku a Strmé Vŕšky prezentované v decembri), ale dopravu si objednáva niekto iný, a opäť platí, ak to objednávateľ nevie/nechce/nezavedie do praxe, tak celý návrh môže ísť akurát do koša.

- Prečo dopravca (alebo dodávateľ jeho systému) neboli schopní zabezpečiť zobrazovanie čísla linky priamo na displeji hneď od začiatku sa treba pýtať priamo u neho, v Štandardoch je popísané, že na informovanie sa používajú najmä elektronické tabule.

Ale, ak máš lepšie a hneď uplatniteľné riešenia, sem s nimi... rád sa nechám poučiť.
Reakcia na: Trolley #21:
tak ale zase sú to plastové tabule najnovšej generácie .... ?