DPB bilancoval 3 roky práce

Úspechy slávil najmä v získaní eurofondov na vozidlá a trate.

Dopravný podnik na svojom webe bilancuje uplynulé tri roky činnosti súčasného manažmentu. V oblasti hospodárenia sa podniku podarilo znížiť stratu z plánovanej 12-miliónovej v roku 2011 na 984-tisícovú v roku 2013. „V tejto ambícii pokračujeme aj v roku 2014 napriek tomu, že dotácia zo strany mesta bola o 5 000 000 € nižšia,“ vyjadril sa generálny riaditeľ DPB Ľubomír Belfi. Znižovaniu straty pomohlo aj zníženie skladových zásob v hodnote 4 mil. €. Vyraďované boli aj náhradné diely na ešte premávajúce vozidlá, zdokumentované sú napríklad kryty smeroviek pre električky umiestnené v kontajneri.

Nedostatočné dotácie zo strany mesta pri súčasnom znižovaní straty sa prejavili na pokračujúcom úpadku koľajových tratí a zatvorení električkovej trate na Hlavnú stanicu. Trate plánuje DPB sanovať predovšetkým cez eurofondy. „Z prostriedkov EÚ sú prvýkrát plánované modernizácie koľajových tratí v Dúbravke vo výške 6 900 000 € a Hlavná stanica vo výške 4 800 000 €.“ V skutočnosti však pôjde iba o rekonštrukcie električkových tratí s niekoľkými modernizačnými prvkami.

Oprava vrchného úseku električkovej trate na Hlavnú stanicu stanice bude DPB stáť 1 200 000 € z vlastných zdrojov a „bude sa nej podieľať finančne aj investor“. Termín začatia prác DPB neuviedol.

Pribudnú desiatky nových vozidiel. Najmä z eurofondov

„Najvýznamnejším úspechom súčasného manažmentu bola modernizácia vozidlového parku DPB, a. s. Prvýkrát v histórii sa podarilo na nákup 120 trolejbusov a 60 električiek využiť eurofondy,“ uvádza sa v tlačovej správe DPB. EÚ bude financovať 85% ceny vozidiel, spolufinancovanie vo výške 15% zaplatí štát. Novými električkami sa budeme môcť odviezť až budúci rok a dodávky budú pokračovať do roku 2016. Trolejbusy by mali byť dodané do konca budúceho roka.

Z prostriedkov mesta, ktorými dotuje DPB, sa nakupovali len autobusy, pričom sa využili opcie na vozidlá obstarávané ešte bývalým vedením dopravného podniku. Ročne by mal podnik obnoviť pri neprekračovaní životnosti autobusov 45 vozidiel, za tri roky 135 autobusov. V rokoch 2011 – 2014 sa však podarilo nakúpiť len 39 autobusov, teda necelých 30% potrebnej obnovy. DPB v tomto smere sľubuje väčšiu obnovu aspoň v závere roka 2014: „Okrem modernizácie vozidlového parku trolejbusov a električiek DPB, a. s. vyhlásil 2 verejné obstarávania na nákup 50 nových autobusov s možnosťou opcie na nákup ďalších 50 vozidiel, čím sa dosiahne približne 65-percentná obnova vozidlového parku,“ uviedol Ľubomír Belfi.

Bezplatné cestovné bude stáť ročne viac ako milión eur

„Manažment DPB, a. s. prijal už v roku 2011 aj program na zníženie nehodovosti, čo sa postupne prejavilo v praxi. DPB v roku 2014 zaznamenal oproti minuloročnému polroku až 50% pokles nehôd zavinením vodičov MHD.“ Keďže však prvý polrok roku 2014 ešte neuplynul, nie je možné na základe tlačovej správy DPB overiť, aké časové obdobie roku 2014 bolo porovnávané s minuloročným polrokom.

Zmeny nastali aj na oddelení prepravnej kontroly, zaviedli sa prísne kontroly revízorov, personálne zmeny a od roku 2013 audiozáznamy z vykonávaných kontrol: „Od zavedenia tejto služby evidujeme výrazný pokles sťažností zo strany cestujúcej verejnosti. Tá pozitívne prijala aj zavedenie platby prostredníctvom POS-terminálov priamo vo vozidlách MHD. Súbor týchto opatrení sa prejavil nárastom počtu odhalených cestujúcich bez platného cestovného lístka,“ tvrdí Belfi.

„Predseda predstavenstva a generálny riaditeľ DPB, a. s. na tlačovej konferencii informoval aj o výnimkách bezplatného cestovania MHD v Bratislave, ktoré k dnešnému dňu spôsobili výrazný pokles tržieb až o 571 607 €,“ konštatuje sa v tlačovej správe.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ela23 #2:
Trochu chápem, že im vadí tá reklama na zástavke (vadí to aj mne, keby to niekto chcel robiť nezištne, tak si ju tam nedá), ale bolo by treba z nich urobiť poriadnych hlupákov.
Napr. zorganizovať akciu "vráťme zastávku do pôvodného stavu", osloviť televíze a povedať, čo sa chystá, zavolať pár bezdomovcov, nech uspokoja všetky svoje potreby, pozbierať odpadky v okolí a vysypať ich na zastávku, nakúpiť pár sprejov a urobiť pár primitívnych nápisov (typu Belfi je ....) a na záver povedať do televízie, že konečne je zástavka v takom stave, v akom ju chce DPB mať.
Reakcia na: Valec #5:
máš pravdu, mínus 21 mil. ? nie 2,1 - ale číslovky boli obidve správne 🙂
Totalna idylka, vsetko ten DPB robi genialne ❤
Reakcia na: kecho #4:
Podľa Výročnej správy DPB (str. 15) bolo prepravených osôb:

2011: 274.193.000
2012: 251.994.000
2013: 230.680.000
Reakcia na: endrucio #3:
porovnanie 2013/2011 ubudlo tuším cca 2,1 milióna - podľa printu NČ
V správe nie je ani jedna veta o tom, koľko cestujúcich pribudlo/ubudlo, niečo o spokojnosti cestujúcich na základe nedávneho dotazníka... jasnejšie to už ani nemohli dať najavo, že cestujúci znamená pre DPB veľké ***. Len nakupovať, tunelovať. Kedy pochopia, že poskytujú služby pre verejnosť?
Reakcia na: Petto #1:
Tiež by ma zaujímalo, prečo sa nepochvália aj s týmto skvelým nápadom. Či to už je moc aj na ich skvelé antimarketingové oddelenie? 😃
a spravu o dobrovolnikoch a premalovani zastavky do povodneho stavu kde nechali ?