Zmeny v cestovných poriadkoch trolejbusov a autobusov (od 5.5.2014)

Na linkách 203 207211 sa zlepšuje interval.

K 5. máju 2014 sa menia cestovné poriadky autobusov a trolejbusov nasledovne:

  • linka 21: pridaná zastávka Vápenka
  • linky 203207: v popoludňajšej špičke sa zlepšuje interval z 15 na 12 minút
  • linka 208: dočasná zmena trasy z dôvodu výluky v Prievoze na Mierovej ul.
  • linka 211: v popoludňajšej špičke sa zlepšuje interval z 30 na 12 minút, v sedle sa zlepšuje koordinácia s linkou 212 v úseku Vojenská nemocnica – Patrónka – Kramáre, menia sa jazdné časy v okolí Patrónky
  • linky 211 a 212: predĺženie jazdného času v oblasti Patrónky z dôvodu nerealizovania buspruhu, z tohto dôvodu sa odchody od Vojenskej nemocnice posúvajú o 1 minútu skôr
  • linka N44 N47 N72: menia sa jazdné časy, a tým aj odchody na trasách
  • linka N44 bude z Hodžovho nám. na Kolibu odchádzať o 1 minútu skôr

Zmeny v trolejbusoch súvisia aj so zavádzaním nových vozidiel do premávky. To bolo pôvodne plánované na 1. máj, avšak z dôvodu zaškoľovania vodičov a inštalácie tarifného a informačného systému vozidiel sa termín posunul na neurčito. Po sprevádzkovaní nových nízkopodlažných trolejbusov budú v cestovných poriadkoch zvýraznené garantované nízkopodlažné spoje.

Na linkách 203207 sa vracia v popoludňajšej špičke interval 12 minút. Linky boli obmedzené ešte v roku 2007 pôvodne z dôvodu nedostatku vodičov, neskôr pre nedostatok vozidiel. V roku 2007 došlo k obmedzeniu intervalu aj na linkách 206 (pracovné dni z 12 na 20 min) a 209 (voľné dni z 15 na 30 min), u týchto liniek sa však teraz interval nezlepšuje.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ámos #13:
a nemalo by mesto a podnik mať snahu navyšovať percentá u cestujúcich a to väčší počet vzkm čo by znamenalo hustejší interval čoby malo za následok lepší komfort cestovania samozrejme k tomu treba aj niečo viac urobiť
Ale momentálne mestu a podniku ide o presný o opak treba brať do úvahy že zmluva s podnikom je do 2018 a je to ďalšia príležitosť ako dať sponzorom jednej strany pekne zarobiť ❤
Reakcia na: Roberto #11:
praveze ten pokles (11%) nie je tak velky, ako sa tu snazi verejnost, media, etc. prezentovat!

Istotne, DPB a magistratu hl. mesta, je stale co vycitat. Ale uz davno to nie je stav vozidloveho parku a jeho neriesenie. Samozrejme DPB neurobi zhola nic s aktualnou dopravnou situaciou a pomalostou MHD. To je zalezitost magistratu a KDI. (ked kritizujem, treba si aspon zistit realie)

Co stale pretrvava je nehospodarnost, nizka efektivita, spiatocniskost pri viacerych projektoch, politicke nominacie, slaba udrzba a teda zvysovanie vnutorneho dlhu.
Reakcia na: endrucio #10:
Rok 2011 spracovaný nie je. V roku 2001 pracovalo a navštevovalo školy v Bratislave 85 tisíc ľudí s TP mimo BA. Z toho 60 tisíc dochádzalo denne.

Samozrejme, je to len štatistika. Úplne napríklad vynechala ľudí, čo pracovali vo firme so sídlom v Žiline, no prácu vykonávala v Bratislave.
Reakcia na: Valec #9:
tak pardon nie je to tolko ale 10-15% to je co je jasny znak upadku
Reakcia na: Valec #9:
Tieto čísla sú určite nespochybniteľné, ale vedel by si sa dostať aj k údajom, koľko ľudí sa pohybuje denne v Bratislave? Počet obyvateľov sa podľa ŠÚ signifikantne nezvýšilo, ale som si takmer istý, že tu býva v podnájme násobne viac ľudí ako v 1994 a takisto sem dochádza viac ľudí za prácou autom/vlakom z okolitých okresov. MHD by mala reagovať aj na ich dopyt.
Reakcia na: Roberto #8:
"za posledných 20 rokov bola MHD v BA "zosekaná" zhruba na polovicu"

1994:
Vozové kilometre celkom [mil. km] 47.300
Miestové kilometre celkom [tis. km]: 4 808.600
Dĺžka liniek [km]: 1 904.6
Prepravené osoby celkom [mil. os.]: 282.200

2014:
Vozové kilometre celkom [mil. km]: 44.895 (plán)
Miestové kilometre celkom [tis. km]: 4 272.206 (údaj za rok 2012, keďže novší nie je)
Dĺžka liniek [km]: 2 486.4 (údaj za rok 2012, keďže novší nie je)
Prepravené osoby celkom [mil. os.]: 251.994 (údaj za rok 2012, keďže novší nie je)
Reakcia na: endrucio #7:
No myslím si že tá situácia tu je už dnes za posledných 20 rokov bola MHD v BA "zosekaná" zhruba na polovicu osobne by som bol radšej keby bolo aspoň o 20% ľudí viac v MHD samozrejme by tomu museli byť prispôsobené CP lebo aby nosná linka pre DNV ( 22 tisíc obyvateľov) chodila cez víkend v 20 minútovom takte a v niektorých časoch poloprázdna tak neviem. Ono je to chyba viacerých predošlých vedení DPB že niečo takéto dopustili MHD je neatraktívna pomalá, hnusná potom sa čudujeme že ľudia presadajú do IAD ?
Reakcia na: kecho #6:
len aby nenastala situácia, že "nejsú cestujúci" ?
Reakcia na: ivanbuto #4:
najprv "nejsú vodiči", potom "nejsú voze" potom zas "nejsú vodiči" a keď náhodou nastane situácia, že budú vodiči aj vozy, tak sa zase rozpadnú pavučiny a nebude kade jazdiť 🙂
Reakcia na: Tara_Rolins #3:
To poprosím vysvetliť. L212 má interval 10/12/12//15, L83+84 majú spolu 4/7,5/5//12. Keďže intervaly nie sú ani rovnaké, ani násobky, tak nie je možné, aby prichádzala vždy minútu po... možno to tak vychádza akurát raz za hodinu... ale v tom prípade stačí ísť z Dúbravky o spoj (max. 7 minút) skôr a máte to aj s istotou, že musieť čakať až 12 minút.
Reakcia na: Petto #2:
Nevedel, pretože by to bol vyšší nárok na počet celodenných služieb a v súčasnosti prevádzka opäť trpí nedostatkom vodičov. ?
Odchod 212 z Patronky o minutu skor sposobi, ze bus z Dubravky 83/84 pride na Patronku o minutu po 212. Zrusenim 22 zabezpecili aspon ako tak - aj ked "na knap" prestup na Kramare, teraz budem musiet cakat 12 minut... LOL ?
to sa uz nevedel dat celodenne 12 min. interval na 203,207 ?
Konečne niečo pozitívne.