Prvý z nových trolejbusov sa v Bratislave objaví už vo februári

V súčasnosti sa zástupcovia oboch objednaných typov testujú v Plzni.

Skúšobné jazdy nových trolejbusov pre Bratislavu napredujú a výrobca sľubuje, že sa prvý z nich objaví v Bratislave vo februári 2014.

V plzeňských ulicích v současnosti jezdí dva trolejbusy červené barvy bratislavského Dopravního podniku. Jedná se o nízkopodlažní trolejbus 30 Tr a o velkokapacitní kloubový trolejbus 31 Tr. Tato moderní ekologická vozidla absolvují především standardní jízdní, ale také další důležité zkoušky, například testy klimatizace,“ uviedol manažér Škody Electric Milan Norek.

Škoda Electric je dcérskou spoločnosťou Škody Transportation a je výrobcom elektrických pohonov a trakčných motorov pre lokomotívy, prímestské vlakové jednotky, metro, trolejbusy, električky, banské vozidlá a podobne.

Bratislavskému dopravnému podniku bude v nasledujúcich rokoch dodaných 50 nových kĺbových nízkopodlažných trolejbusov Škoda 31 Tr SOR a tridsať sólo vozidiel Škoda 30 Tr SOR. Polovica zo sólo trolejbusov bude vybavená pomocným diesel-agregátom, ktorý umožňuje jazdu aj na miestach bez trolejového vedenia. Vozidlá budú taktiež disponovať klimatizáciou. Súčasťou zákazky je opcia na ďalších 40 trolejbusov a servis trolejbusov.

Aktuálny kontrakt pre Bratislavu nadväzuje na zatiaľ posledné dodávky šiestich trolejbusov Škoda 25 Tr Irisbus z roku 2006. Tieto trolejbusy však v premávke viac nejazdia ako jazdia. Objavili sa už aj dni, kedy boli pre poruchy všetky odstavené a zaskakovať za ne museli viac ako 12-ročné vozidlá.

Okrem dodávok pre Bratislavu dodala Škoda Electric v posledných rokoch trolejbusy aj do ďalších slovenských miest – Žiliny, Prešova a Banskej Bystrice vrátane nových typov 30 Tr a 31 Tr. Podľa našich informácií panuje v týchto mestách s novými trolejbusmi spokojnosť. V súčasnej dobe jazdia trolejbusy Škoda v zhruba tridsiatich krajinách sveta v Európe, Ázii a Severnej Amerike.

Minulý rok jsme uzavřeli rekordní množství zakázek a naše trolejbusy budou brzy jezdit například v bulharských městech Sofii, Plevenu nebo Burgasu. Kromě toho se nám v létě mimo jiné podařilo získat kontrakt na dodávku 125 trolejbusů pro lotyšskou Rigu. Celkově jsme loni uzavřeli kontrakty na trolejbusy za téměř 5,6 miliardy korun. Abychom pokryli požadavky dodávek na všechny získané zakázky, vyrábíme kolem 30 trolejbusů měsíčně. To představuje trojnásobek naší výrobní kapacity z minulého roku,“ uzavrel Karel Majer, riaditeľ divízie Trolejbusy spoločnosti Škoda Electric.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Jano3224 #62:
skús sa spýtať na Olejkárskej, vyrobených je minimálne 30Tr 8ks a jedna 31Tr ?

už to chvíľu rozoberáme v diskusnom fóre - treba minúť tých vyčlenených 1,6mil € na prenájom trolejbusov od 4RAIL, však doba je zlá a treba nakŕmiť aj súdruhov zo Súmračnej ☠ ☠ ☠
˝výrobca sľubuje, že sa prvý z nich objaví v Bratislave vo februári 2014˝ sľuby rovnajúce sa predvolebným sľubom Fica... už je polovica marca a nič
Reakcia na: kecho #60:
samozrejme, vsak sk.spoj z L141 robi obcas MBCC a v pohode.
Reakcia na: 810zssk #59:
MBCC by Drotársku zvládol? ?
Reakcia na: kecho #58:
Asi treba, ale to sa u nas robi stylom pocet cestujucich krat kapacita vozidla?
Reakcia na: 810zssk #57:
a počet prepravených osôb tam netreba zdôvodňovať? 🙂
Reakcia na: kecho #56:
Ale ved zrusenie 41 je tiez "zrusenie autobusov" 😉
Reakcia na: Error 0x007 #55:
lenze na znizenie poctu Abusov (184) lahsie vytrieskas a odovodnis peniaze z EU fondov ako na Drotarsku cestu...
Reakcia na: kecho #54:
Radsej zatrolejovat a obnovit komplet staru L41...
Inac nevidim teraz zmysel v tej zatrolejovanej "184", kedze toto spojenie je primarne urcene na to previezt do Euby studakov, preto je L184 expres s len malo zastavkami, zatial co trolejbus, kedze nemoze predbiehat, by musel prakticky stat na kazdej zastavke...
Reakcia na: Error 0x007 #53:
zatrolejovanie by možno dalo nový zmysel L64 - HoPa-Euba namiesto 184 😉
Reakcia na: prasce_v_meste #42:
? V spicke jazdia na L68 Medvede v 4min intervaloch. Aby si udrzal kapacitu, by si musel pri trolejbusoch ist urcite na 3min interval. A na to nemame a asi ani nebudeme mat vozy (vsak tu mame este kopu inych liniek na ktore treba vypravit klbaky)...
Na druhej strane zatrolejovanie L68 okrem znizenia emisii a hluku nebude mat ziadne vyhody: bude rovanko stat v zapchach ak nebudu bus-pruhy, nebude moct vyuzit vyhodu trolejbusu v kopcovitom terene...
Reakcia na: Jezo #46:
ďakujem za ozrejmenie situácie, no ja osobne veľký rozdiel medzi dvoma P a F, resp. T a J nevidím ... vybrať si medzi nimi mi príde asi ako vybrať si, či chcem dostať rakovinu pankreasu alebo rakovinu hrubého čreva ... ďakujem, neprosím ...
Reakcia na: prasce_v_meste #42:
tvoja odpoved na aj na t-busy bude tu )!!!
Reakcia na: Jezo #46:
ešte že si tam dal toho smejka... však sa pozri, ako to dopadne, keď sa niečo obstaráva za eurogroše - zatrolejovanie Patrónky za viac ako dva melóny, štyri výhybky, zopár stĺpov a pár metrov drátov na Gaštanovej za cca 300.000 a mnohé ďalšie akcie - všetko neskutočne predražené, len aby bolo na provízie
Reakcia na: 810zssk #47:
bla bla bla
Reakcia na: AAA #44:
Nie, on je proste sotous co nema rad SOR uz z principu.
Re Petto #43: Rozmyslam, kto vlastne ponuka nieco ine ako tbus so zivotnostou abusu. Napada ma jedine SwissTroley. Ale neviem, ci to nebudu rovnake shity, ako SOR. Tiez sa tusim mimo svajciarska este nepredali...

Re Rubber38 #37: No ja priamo na tom zabere vidim rovno dva problemy v podobe znaciek B24 a B6 ktore brania pustit tam dopravu jazdiacu cez dialnicu a pochybujem, ze takieto nieco sa moze nachadzat na europskej trase a ceste I. triedy.... Ale ako to je v Ba v podjazde, co boli kecy a co realita som aj ja zvedavy.

Re Gejza #7: Ale urcite poznaju dve pismenka P a F, ktorych trojkombinacia ovlada v SORe rovnaky podiel ako Ja&Ty. Ale v cechach to asi bude mat Skoda primarne pod palcom, oproti jej obchodom su v zasade nasi len zabari...

Re trolejbus6207 #6: Ak spravne rozumiem, narazas na to ze SOR sa kupovali iba za €fondy. Z toho mi vychadza, ze boli okrem standartnych protikorupcnych pravidiel kontrolovane aj na urovni EU a teda by mali byt cistejsie ako ostatne a tym padom je SOR ekonomicky a hospodarne vyhodnejsi ako konkurencia ktora sa presadzuje v lahsie manipulovatelnych tendroch. Chapem spravne tvoje uvahy? 😉

Reakcia na: AAA #44:
Sak mechanika (resp. 90% navonok ) je ta ista pri 25 Tr aj pri dieslovom Shitelise,tak jasne ze NIE. A ci je lepsia mechanika u karoserie Solaris alebo Shitelis to si netrufam typnut, vidim ze URBINA CNG su v 8.roku v rovnakych sra*kach ako dlhodielske tbusy so Shitelis karoseriou. Ale to aj Petrzalske SOR črepy v 4.roku a to uz jazdievaju len zvacsia spicky ?
Reakcia na: Petto #43:
Chceš mi povedať, že mechanické súčasti Škody 25 Tr majú dlhšiu životnosť ako Citelisu, alebo mechanické súčasti Solarisu Trollino ako Solarisu Urbino?