Mesto bude prezentovať dopravnú štúdiu nábrežia

Prezentácia sa uskutoční 20. januára v Primaciálnom paláci.

V pondelok 20. januára 2014 o 17:30 sa v Zrkadlovej sieni Primaciálneho paláca uskutoční verejná prezentácia štúdie, ktorá posudzuje možné dopravné riešenia na nábreží Dunaja, primárne v križovatke Mostová – Námestie Ľudovita Štúra – Rázusovo nábrežie. K vypracovaniu odbornej dokumentácie zaviazala skupina investorov, ktorí pripravujú projekty v úseku od mostu Lafranconi po Šafárikovo námestie (napr. River Park II., Vydrica, Zuckermandel).

"Cieľom prezentácie je predstaviť verejnosti závery štúdie, alternatívne riešenia organizácie dopravy, pričom dôraz sa kladie nielen na osobnú, verejnú dopravu, ale aj pohyb cyklistov či chodcov," informoval riaditeľ kancelárie primátora Ľubomír Andrassy. Na prezentácii sa okrem zástupcov samosprávy, primátora Milana Ftáčnika, hlavného dopravného inžiniera Tibora Schlossera, zúčastnia spracovatelia štúdie a odborní zamestnanci magistrátu.

Štúdiu zverejnil magistrát na svojom webe www.bratislava.sk. V jej záveroch sa popri zavedení preferencie električkovej dopravy odporúča ukrojenie z exponovaného priestoru pre peších pri Propeleri a vybudovanie ďalšieho jazdného pruhu. Pre porovnanie: Paríž šiel v rokoch 2012 a 2013 opačnou cestou, z nábrežia vylúčil v dĺžke 2,5 km automobilovú dopravu a priestor poskytol pešej a cyklistickej doprave.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #24:
Na to chýba ešte min. jeden most s vyustením na začiatku Devínskej cesty.
Reakcia na: tucco #23:
Cez Einsteinovu.
Nábrežie by malo byť neprejazdne??? A ako sa majú autá dostať napr. z Nív do Karlovky????
Reakcia na: Valec #20:
ja už dávno tvrdím, že najlepšie miesto pre US ambasádu je Viedeň ... aspoň nám nebudú k..viť dopravu
Reakcia na: Valec #17:
Každopádne tam zastávka chýba. Úsek bez zastávky Most SNP - Šafko je dosť dlhý na centrum mesta.
Reakcia na: kecho #19:
Mohla by sa presťahovať rovno do US Steelu, aspoň by mohli spoločne zdieľať náklady na bezpečnostné opatrenia.
Reakcia na: ivanbuto #15:
za zváženie stojí aj otázka, kedy sa konečne odsťahuje US ambasáda, kvôli ktorej namiesto pôvodného vjazdu do garáží vznikol nedodržiavaný "prejazd zakázaný" Reduta-Jesenského... veď sa tým sťahovaním vyhrážali už pred 10 rokmi a namiesto toho tam natrieskali ďalšie stĺpiky ako v bojovej zóne...
Reakcia na: Valec #17:
Osobne by som radsej videl zrusenie Namestia L. Stura aj v smere k Mostu SNP. S tym ze zaroven by sa zrusila Jesenskeho a vznikla by nova zastavka pri SND.
Reakcia na: ivanbuto #15:
Kto tam chce do budúcna zriadiť zastávku... tých 350 m od Mosta SNP je ďaleko?
Reakcia na: tucco #14:
Budu, ale jeden z nich bude blokovany vzdy ked pojde elektricka autami cakajucimi na odbocenie. Takze tvoj navrh to neriesi.

Navyse, dva pruhy tam vobec nie su ziaduce. Prave naopak, nabrezie by malo byt neprejazdne.
Reakcia na: tucco #14:
O to tu ide? Ako pre koho?
Stojí za zváženie, či vôbec treba priamy smer skapacitňovať, najmä, ak chceme napríklad do budúcna aj zriadiť zastávku MHD v danom priestore (obojsmerne - galéria a múzeum), riešiť prejazd cyklistov...
Tak ale budú dva priebežné pruhy a o to tu ide nie?
Reakcia na: tucco #12:
To uz mozes rovno povolit odbocovanie z laveho pruhu. Vysledok ten isty...
Tak, ako to je normálne napr. v Nemecku. Dám ešte jeden semafór pred križovatku a proste keď pôjde električka tak bude svietiť červená. Samozrejme musí byť preferencia električky a tieto svetlá budú vždy zelené, až keď príde električka bude červená a v medziúseku nesmie zostať auto v odbočovacom pruhu, lebo bude mať predtým zelenú. Určite lacnejšie riešenie, keď už nechcete rozširovať cestu.
Reakcia na: tucco #8:
A ked umiestnis ten pruh priamo v elektrickovej trati tak ako prosim pojde elektricka rovno ak pred nou bude stat auto odbocujuce dolava ktore bude mat cervenu?
Reakcia na: tucco #8:
Kiez by som teraz narazal na MHD, lenze ja narazam na nekomplexne riesenia problemov. Tato promenada pozdlz Dunaja je dost nudna a nezaujimava, ak sa vobec da nazvat niecim atraktivnym a ty si povies, ze sa pridal jeden pruh navyse a odobral kusok zelene, lenze toto sa robi ovela castejsie az dokym vlastne nezistime, ze promenada vlastne zanikne. Keby sa tu spravil kompletny projekt celeho nabrezia a ako by mal vo finalnom vysledku vyzerat, mohlo by sa z tejto promenady spolu s dopravnym koridorom vytvorit postupom casu ozaj krasny a atraktivny priestor popri Dunaji, lenze takto sa to nedeje. Strasne som zvedavy na to, ako bude vyzerat po rekonstrukcii priestor okolo pristavu. Dufam, ze pribudne opat nejaka slepa cesticka, nejaky plot alebo ina prekazka na "promenade". Ked aj pri propeleri je to len par centimetrov travy a chodnika....
Reakcia na: tucco #8:
"usekne sa trocha zelene a trocha chodnika"...
Radsej si precitaj ten link ktory sem napisal Ivan a pochopis ze to neni len "trocha chodnika"...
Ja nechápem, čo z toho pridania jazdného pruhu robíte také haló. Veď podľa tých obrázkov sa usekne trocha zelene a trocha chodníka. Veď tam ešte donedávna boli dva pruhy, dopravu to nijak neovplyvní, tá je limitovaná križovatkami pred a za týmto úsekom.
Ale keď už ste všetci tak vehementne za MHD dopravu tak je tu ešte jedno riešenie.
Odbočovací pruh na Mostovú zriadiť priamo v električkovej trati tak, ako to býva v Prahe alebo vo Viedni. A tým pádom zostanú dva priebežné pruhy.
Reakcia na: Zobudeny #6:
A mesto by malo aj prestat financovat a riesit sukromne zaujmy, ako to bolo v pripade Estakady Artmedia, taktiez ako tu, kde nam J&T zabetonuje nabrezie a este mesto bude platit aby k nim mohlo dojst co najviac autistov bez zdrzania...
Takto to vyzera, ked sa v autoslave riesia problemy nekomplexne a este v prospech IAD.... Prechod pesich a cyklistov na nabrezi dost znacne ovplyvnuje propeler so svojou terasou a vobec ich ani nezaujima co s tym. Ludom to spravi prekazku a nemusi ani tych 9 metrov stacit, kedze cyklotrasa, terasa propeleru, a navyse ako bonus prechod pre chodcov par metrov od dejiska, co znamena zvyseny vyskyt pesich. Som zvedavy ako to tam bude prijemne pre turistov, ked sa tade pojde prejst turnus 50tich japoncov a skrizia sa s cyklistami. Bez tak to tam nie je zrovna atraktivny priestor, tak to treba este zhorsit.

A teraz k pointe, ked tam chcu mat ten jeden cestny pruh navyse okey, ale tu sa mal spravit krasny komplexny projekt/plan celeho vajanskeho, fajnorovho a raszusovho nabrezia (promenady spolocne s dopravnym koridorom) a ist pekne podla neho kludne aj niekolko rokov s pripadnou aktualizaciou. Lenze tu sa spravi rozsirenie o jeden jazdny pruh, ubere sa vsetkym ostatnym (lebo autoslava) a zvysok nikoho nezaujima, vobec nikoho nezaujima ze cele nabrezie treba riesit komplexne. Takto vnimam ten projekt. Ide sa rekonstruovat pristav, ktory sa opat nebude robit komplexne s okolitym terenom ako to u nas byva. Potom vznikaju vseljake prekazky pre ludi vo forme plotov, slepych uliciek na promenade, mostov, kaviarni a clovek si tu promenadu poriadne ani neuzije, pretoze podstata promenady sa vlastne vytraca.