Z eurofondov opravili ďalšiu trolejbusovú trať

Zrekonštruované trolejbusové obratisko Valašská bolo uvedené do skúšobnej prevádzky.

Dňa 15. decembra 2013 v podvečerných hodinách bola do skúšobnej prevádzky uvedená zrekonštruovaná trolejbusová trať v obratisku Valašská a na priľahlých uliciach. Rekonštrukcia trolejbusovej trate, na ktorú hlavné mesto SR Bratislava získalo nenávratný finančný príspevok z eurofondov v rámci Operačného programu Bratislavský kraj, prebiehala od 12. novembra 2013. Rekonštrukčné práce si vyžiadali tri krátkodobé výluky trolejbusov liniek 204 207 a N47, časť prác prebiehala za plnej premávky trolejbusov. V nasledujúcich dňoch budú prebiehať ešte menšie dokončovacie práce (odstránenie starých objímok závesov zo stožiarov).

Celkové investičné náklady na rekonštrukciu trate v dĺžke cca 2 km dosiahli výšku 297 432 € s DPH. Rekonštrukciu trate previedla firma ELZA - Elektromontážny závod Bratislava.

V rámci rekonštrukcie bolo zrekonštruované trakčné vedenie trolejbusovej trate na uliciach Gaštanová, Valašská, Hýrošova a Západný rad. Viacero trakčných stožiarov bolo demontovaných, postavených bolo 13 nových stožiarov a zvyšné ponechané stožiare dostali nový strieborný náter. Počas poslednej, trojdňovej úplnej výluky trolejbusov bolo zvesené staré a zavesené nové trakčné vedenie. Pôvodné trolejové výhybky, ktoré už boli posledné najstaršieho typu v celej trolejbusovej sieti, boli nahradené novými výhybkami s diaľkovým ovládaním. Realizované boli dve elektrické rozjazdové symetrické ťahové výhybky s elektrickým krížom ESKO ES 10° na vjazde do, resp. výjazde z obratiska a dve mechanické zjazdové symetrické ťahové výhybky ZS 10°. V rekonštruovanom úseku sa nachádzajú aj dva napájacie body (na Gaštanovej a Valašskej ul.) a jeden úsekový izolátor (na Gaštanovej ul.).

 

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Valec #27:
? ? ?
Dakujem za vysvetlenie 🙂
Reakcia na: TeBeCe #30:
Aj tak by jazdili 20 a na vzduchovú, zo zvyku.
pre zaujimavost, hoci na valasskej by to ziadny zmysel nemalo...

Rychlostní ukazatele u výhybek
http://www.plzensketrolejbusy.cz/aktualne/index.php
Reakcia na: tbus #28:
Stat dava 10, koncovy prijimatel 5.
Reakcia na: Viko #25:
To cerpanie penazi z fondov je nizke asi zamerne kvoli tomu, ze stat nedokaze splacat tych svojich 5% . Iny dovod tam nevidim. Nema prostriedky na to doplatit tych 5% k celemu baliku poskytnutemu pre SR, takze vycerpa sa co najviac, ale nikdy nie vsetko.
Reakcia na: Viko #25:
Projekty sa môžu podávať vždy keď sa vyhlási výzva. Teoreticky by posledná výzva by mohla mať termín na predkladanie projektov do 31.12.2013. Posledným dňom kedy možno predložiť podklady pre prefinancovanie projektov je 30.6.2015 (a toto sa, ak sa nemýlim predĺžilo do 31.12.2015). to už ale musia byť všetky práce ukončené.
Vzhľadom k aktuálnemu dátumu dosť pochybujem, že by sa predlžovalo obdobie na podávanie projektov, to by ich nestihli prefinancovať ani do toho predĺženého termínu. Ono taký projekt, od predloženia do záverečného vyúčtovania trvá minimálne rok (a to sa bavíme o malých projektoch - stavba TT, ak je na ňu projektová dokumentácia by sa mohla stihnúť), pri veľkých projektoch (nové vozidlá a pod. je to obdobie ešte dlhšie, lebo ich treba aj vyrobiť a dodať).
Reakcia na: Rubber38 #18:
Kvalitná MHD je aj o dobrej dostupnosti. A tá kvalita nie je len o nosných linkách, ale aj o tých doplnkových, či majú palice alebo nie, to cestujúceho v konečnom dôsledku naozaj nezaujíma. Tých 350 metrov napríklad môže priniesť do systému nových zákazníkov alebo minimálne udržať si tých súčasných. Pokiaľ ide o zápchy, to nie je neprekonateľný problém. Takže áno, myslím si, že to za to určite stojí. Už to dávno malo byť zrealizované, toto sa mohlo robiť po víkendoch z vlastných zdrojov. Ale keď je takáto možnosť, patrí sa ju využiť.
Reakcia na: Valec #24:
Ano, zle som sa vyjadril, sorry?
Politicke vyhlasenia som chapal tak, ze chcu vybavit predlzenie lehoty na predkladanie projektov, aby sa vycerpalo co najviac penazi(cerpanie samotne bolo od zaciatku nastavene dlhsie, nie?)
Ak sa mylim, pokojne ma opravte, je mozne, ze som sa len nechal namotat na medove motuzy...
Reakcia na: Viko #23:
Možnosť čerpať finančné prostriedky a možnosť predkladať projekty sú dve rôzne veci.
Reakcia na: Valec #21:
Nemali nahodou predstavaitelia tohto mesta a statu silne reci o tom, ako idu vyrokovat s EU predlzenie moznoosti cerpat z OPD? Alebo bola rec iba o projektoch, ktore sa schvalia do konca roka?
Reakcia na: Viko #20:
Sucasny stav na DD robi DPB velmi negativnu reklamu hlavne medzi tymi, co sa o dopravu zaujimaju...
Ak bol OPD povodne nastaveny len na spojky a kratke predlzenia, preco mesto nema pripraveny projekt na DD-Patronka a preco ho nevytiahalo ako prvy, ked sa OPD upravil??? Alebo niekomu vyhovuje sucasny stav?
Reakcia na: Viko #13:
Trenčianska je v územnom pláne, bol na ňu projekt... tak sa ide realizovať. Čo po tom, že nebude mať žiadny reálny prínos (okrem pár politických bodov od dôchodcov nakupujúcich v LIDLi), hlavne že sa minú peniaze.

A nie je to už pomaly jedno v ktorom období, keď toto končí o týždeň a pol?
Reakcia na: kecho #19:
Ovsiste-Holicska som myslel ako predlzenie TT Kosicka-Ovsiste, predsalen, okrem 84 a 184 by sa mohla zatrolejovat aj 68. Prepravny prud je dost velky na to, aby ysa to dalo vyargumentovat EU. To, ze na to nejsu vozy a ani tak skoro nebudu (25 rokov, vsak sudr.Delfin?), je druha vec...
Ked uz sme v takej financnej krize, nemohla by sa vypustit trat po Kosickej od Prievozskej po Mileticku? Ak by bola taka silna potreba spojenia s Trnkom, mohla by sa urobit jedna stopa Karadzicova-Mileticka a 68 by isla Svatoplukova/ASMN-Karadzicocva-Trnavske-Mileticova-Prievozska
Predsalen, co-to by sa usporilo, a ak by mesto v istych smeroch fungovalo hospodarnejsie (vid nezmyselne dotacie pre TV Ba), mozno to vyda na spojenie DD so zvyskom siete...
Reakcia na: Viko #11:
načo fantazíruješ s Ovsište-Holíčska? Samostatná trať podľa vzoru DD nie je dosť veľkou výstrahou?
úplne stačí Miletička-Ovsište alebo aspoň ASMN-Ovsište a môže sa zrušiť 184 (lebo HoPa-Euba bude celá pod drátmi a batoháči budú spokojní), skrátiť aj 84 a aspoň sa aj reálne využijú dráty na trase vozovňa-Pražská... A týmto by sa Efondy dali určite lepšie vyargumentovať ako Lidl Trenčianska...
Reakcia na: Solider #17:
Samozrejme, o niečo hej. Ale bude len minimum ľudí, ktorí budú toto nové spojenie využívať, keďže doteraz mali z Trenčianskej tiež slušné spojenia (navyše v jednom smere L66 v smere na Miletičku, podobne, ako bude teraz L209), a ak potrebovali využiť T-Bus, tak prešli 350 metrov na Ružovú dolinu. Nehovorím, že pre dotyčných nebude pohodlnejšie si tých 350 metrov ušetriť, len či to stojí za to, že T-Busy budú stáť v zápche a mať problémy pri otáčaní sa. Navyše, takéto "výhonky" z trolejbusovej siete narúšajú koncept T-Busových nosných liniek s hustým intervalom, keďže v každom takomto "výhonku" musí končiť nejaká linka, príp. dve. A to nutne znásobuje ich počet, potom tu máme linky s 15 minútovým intervalom. Podobný "výhonok" je nedávno zrealizovaná Hroboňova (ale ok, tam to aspoň pomáha šetriť km pri jadze do/z vozovne.
Reakcia na: trolejbus6207 #15:
Zmysel to bude mať aj bez toho. Normálne dnes končí trolejbus v polovici ulice, tak bude po novom končiť na jej konci. Aj tam bývajú ľudia. Minimálne sa zlepší dopravná obsluha územia.
Reakcia na: trolejbus6207 #15:
Zaobaliť sa to dá všelijak. Napríklad ako veľmi vyuýívateľný prestupný terminál medzi ekologickou MHD (trolejbusmi), MHD do okrajových častí mesta, a dokonca aj prímestskou dopravou, pretože teraz začalo na Trenčianskej stávať asi 5 náhodných spojov 😃 Aká je realita, je už iná vec
Reakcia na: Viko #13:
pokial ma pamat neklame, tak to Tesco, Brnenska a Avin v nejakom navrhu boli, ale kedy sa to bude realizovat, by snad vedeli povedat ludia z imhd, ja taky prehlad nemam
inak tiez by ma zaujimalo, kto prisiel s tym nezmyslom na Trencianskej, akytaky zmysel by to malo podla mna jedine vtedy, ked by sa draty potiahli cez Bajkalsku na Prievozsku, aby sa to dalo vyuzit pri nejakej vyluke alebo poruche na vedeni
Reakcia na: ivanbuto #9:
Podla mňa dosť obmedzujúci je aj otrasný stav vozovky
Reakcia na: trolejbus6207 #12:
Zaujimalo by ma, akao vlastne cely ten napad s Trencianskou vznikol... A nemali sa Tesco Lamac a Avion robit z €fondov este v tomto programovacom obdobi? Ci zasa nieco zlyhalo?
To ako je na tom mesto zle, vidno na kazdom kroku... Ta Petrzalka bola len sotonavrh typu co by keby:D To, ze moje vnucata sa nedoziju omnoho dolezitejsich veci, uz berem ako fakt.