Mesto sa chystá na veľké rekonštrukcie električkových tratí

Obnova by mala byť financovaná z fondov EÚ.

Slovenská metropola v nadchádzajúcich mesiacoch spustí viacero projektov, ktorými podporí rekonštrukciu trolejbusových, električkových tratí a podporí tak modernizáciu značne zastaralej dopravnej infraštruktúry. Týmito krokmi chce samospráva podporiť preferenciu verejnej hromadnej dopravy na úkor osobnej, individuálnej a je to tiež cesta k zvyšovaniu kultúry cestovania prostriedkami MHD. K realizácii projektov môže hlavné mesto pristúpiť aj vďaka tomu, že 85% celkových nákladov spojených s modernizáciou tratí bude vykrytých z finančnej pomoci Európskej únie (Operačný program Doprava, Operačný program Bratislavský kraj), vláda SR bude znášať 10% nákladov a magistrát 5%.

Bratislavský magistrát spoločne s dopravným podnikom pripravil opravu dvoch úsekov existujúcich električkových tratí. Ide o úsek na Dúbravskej radiále (Hanulova – Pri kríži) a tiež električkovú trať smerujúci na Hlavnú železničnú stanicu (Radlinského – Kyčerského). Celkové náklady na nevyhnutné stavebné práce sa pohybujú na úrovni 18 mil. eur, pričom 2/3 nákladov smerujú do rekonštrukcie električkovej trate v mestskej časti Dúbravka. V nadchádzajúcich mesiacoch mesto využije milión eur na obstaranie projektových dokumentácií, ktoré zadefinujú podmienky  rekonštrukcie Vajnorskej, Karloveskej a Ružinovskej električkovej radiály. Opravu nosných dopravných radiál  chce bratislavská samospráva spustiť v roku 2015 a to aj vďaka aktívnemu využitiu európskej pomoci v programovacom období 2014 – 2020.

Pomoc EÚ v nadchádzajúcich mesiacoch využije mesto na rozšírenie trolejbusových tratí. Dva projekty, podporené z Operačného programu Bratislavský kraj, priamo súvisia s dobudovaním dvojstopového vedenia na Trenčianskej (úsek Ružová dolina – Trenčianska ul.) a Gaštanovej ulici. Samostatným projektom je vybudovanie integrovanej prestupnej zastávky pre mestskú i regionálnu hromadnú dopravu (integrovaná zastávka Radlinského). Náklady na výstavbu nových tratí, zastávky sa pohybujú na úrovni 980-tisíc eur (trať Trenčianska 550-tisíc eur, trať Gaštanová 280-tisíc eur, integrovaná zastávka Radlinského 150-tisíc eur). Odborné útvary samosprávy zároveň pripravujú projektovú dokumentáciu na ďalšie dve nové, ekologické trolejbusové trate (trať OC Lamač – OC Avion, trať Košická ul. – most Apollo – Bosákova ul.).

Informáciu poskytol Ľubomír Andrassy z magistrátu hlavného mesta.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: endrucio #79:
vždy je riziko, že sa zmenia prasce za svine .... síce rovnako nenažrané, ale odlišné plemeno
Reakcia na: gejza #78:
prečo, čo sa zmení po voľbách? ?
Reakcia na: Ámos #77:
nie, tieto rekonštrukcie sú prostriedkom ako ešte pred komunálnymi voľbami nahnať nenažraným spriazneným finančným skupinám a iným sponzorom peniaze z anšich daní na ich cyperské kontá ...
To tieto rekonstrukcie (NIE modernizacie! toto nie je modernizacia) su dalsou etapou budovania nosneho systemu?
Takto bude vyzerat nosny system v bratislave? cite rovnako ako pred 40 rokmi, akurat to bude menej hegat? Pocet koliznych bodov rovnako, ani len ambicia dat okolo trate aspon zvodidla, aspon teda na oddelenom zvrsku?
Reakcia na: 810zssk #73:
ak ma VS vzdelany clovek, ktory ma plat 1500 v hrubom rovnake hlasovacie pravo ako ten co nedokoncil ZS, zije z davok, tak to asi bude chyba systemu.
Sucasny slovensky system je chybny a vyzaduje obrovsku reviziu svojho fungovania.
Reakcia na: Error 0x007 #74:
To ale opat nie je vina "systemu" ale obcanov ktori si volia takych politikov. Znova a znova.
Reakcia na: 810zssk #73:
Myslel som okrem volieb. Ako tak ze podavas navrhy na konkretne projekty. Tam mozes robit co chces a aj tak vela nezmenia...

gejza: ? ? ?
Reakcia na: Error 0x007 #71:
Boze, to su zas kecy. Jasne ze obcania maju sancu to ovplyvnit, kto tam asi tak tych politikov zvolil?

To ze si volia to co si volia je chyba obcanov, nie systemu.
Reakcia na: Error 0x007 #71:
mali by šancu to ovplyvniť, len treba trochu inú cestu - niečo ako Che Guevara - samopal, šibenica, ľudové súdy, ....
Reakcia na: patrik444 #70:
V tomto meste ci krajine to nema vyznam. Vsak sa pozri ako si mesto vytrelo zadocek pripomniekami a navrhmi znamych obcianskych zdruzeni ako Lepsia Doprava alebo Cyklokoalicia. Tu sa politici, developeri a ostatny saskovia hrajkaju a ovce to nemaju ako ovplivnit...
výborná debata. pridajte sa sem bratislavčania: http://bratislava.sk/vismo/dokumenty2.asp?id_org=700000&id=11029033&p1=11050324
ak mám dobrý nápad, tak von s ním a rovno do mesta. ja som navrhol priamu demokraciu, žiadne zastupiteľstvá a poslanci, ale priame hlasovanie občanov. projekt radlinská je už nekonečný príbeh, opravy električkových tratí je fraška. najprv bolo treba zabezpečiť, aby sa k čerpaniu prostriedkov dostali tí čo sa mali, a až potom sa vytiahol nejaký 30-ročný projekt, ktorý je všetkým na milú-jarmilu..
keby sme mali možnosť to odsúhlasiť, tak už to máme všetko aj hotové.
Vaše príspevky majú hlavu a pätu, čiže osobne sa nebojím, že by sa presadzovalo niečo hlúpe.
participujte na správe bratislavy viac, oveľa ako prípsevkami na tomto portáli !!!!
Inak ma tak napadlo, ze poslednu dobu sa akoby pre elektricku uz ani nepocitala vacsia rychlost ako 50 km/h. Ono ta povolena rychlost (na takmer individualnych drahach mimo Stareho mesta) sa chce zachovat aj neskorsej buducnosti? Teda mozno som naivny, ale ja stale verim ze aspon ta 60ka sa raz vyuzije nejako, opravte ma ak sa mam toho vzdat 😕
Reakcia na: Mike #14:
Mna teraz napadlo, naco bude na Radlinskeho zastavka aj pre primestsku dopravu. Planuju obnovit autobusovu stanicu na Americkom namesti!!! ☺
Vec v dubravke sa ma tak, ale aj skoro vsetky sidliska v Bratislave, ze je v nej napriklad oproti staremu mestu velke mnozstvo klasickych chodnikov ale este aj navyse mnozstvo oslych chodnikov a inych skratiek, ktore sa vyuzivaju beznym obyvatelstvom, bez nejakych velkych cestnych krizovatiek vo vnutroblokoch sidliska, kde castokrat aj cesta/parkovisko sluzi ako chodnik, tak som preto aspon zjednodusene zvolil takyto jednoduchy model. Predsalen pocitanie izochron a ich vysvetlovanie je na IMHD dost zlozite, takze iba pre zjednodusenie. Samozrejme, ze izochrony su presnejsie. Dubravku mam ako tak zmapovanu (aspon pocty bytov), lebo snou akurat zacinam a uz sa mi nejake vysledky dostavaju, takze predpokladam, ze ten odhad 15-20 % pre tie zastavky je v tej urovni. Otazka je, ako by sme brali fakt, ze dost velky podiel bytov sa vztahuje k okruznej casti linky c. 83, ktore by boli bez akoze neexistujucej linky 83 za hranicou 400 m od elekrickovej drahy.

index rozdielu(podielu) vzdialenosti=(vzdialenost ku zastavke Alexyho/(vzdialenost k Svantnerova+Alexyho)) a z toho som nasledne vypocital aj minuty, aj ked da sa to aj inym sposobom, ale relativne hodnoty su niekedy dolezitejsie, tak som spravil obidve.
Mne sa raz snivalo o zrychlenej elektricke, ktora stala len na vyznamnejsich zastavkach v Dubravke a KV (Alexyho,Damborskeho, Borska, Nad Luckami, Molecova...). Zrychlene jazdili rano smerom do mesta, poobede smerom von z mesta. Niekde boli vedene tri kolajnice, aby sa supravy mohli obist.
Reakcia na: Martin Fundárek #64:
Oprava: Slovany je dnes už neexistujúca ulica, bola súbežná so žel. traťou Predmestie - Cintorín v čase, keď sa ešte s Vajnorskou križovala úrovňovo.
Reakcia na: Zobudeny #56:
"samozrejme ze tychto 10+ minut som hovoril pre drahu linky cislo 5, kde tych zastavok nie je 20 ale 40."
Písal si "na jednej radiále", z čoho som usúdil, že hovoríš o úseku Dúbravka - centrum. Trasa linky 5 pozostáva z dvoch radiál.
"a pri frekventovanych zastavkach ako Molecova aj cez 50 sekund"
Opakujem, 20-25 sekúnd je doba na brzdenie, otváranie a zatváranie dverí a rozbeh BEZ VÝSTUPU A NÁSTUPU. Ak chceme pri výpočtoch operovať skrátením celkového času nástupu a výstupu, tak tým hovoríme, že počítame s tým, že cestujúcich v električkách bude menej - a tým popierame zmysel redukcie zastávok. (Pozor, nehovorím, že sa ten čas skrátiť nedá - ak budú všetky vozy NP, ako napísal AAA v #52, tak sa doba výstupu a nástupu skráti, ale to nijako nesúvisí s redukciou zastávok.)
Pokiaľ ide o dochádzkovú vzdialenosť, mohol by si mi poslať postup, ako si k tým pomerovým číslam dospel? Pretože pre vchod 1 sa predĺži dochádza zo 100 m na 412 (ak by sa išlo po prepone), čo mi nejako k číslu 0,8 nepasuje. Časy predĺženia sú správne, ale pre vchod 2 je predĺženie z 2,18 na 4,98 minúty určite nie je 15-20 %. A to ešte treba brať do úvahy, že cestujúci nebude môcť ísť po prepone, pretože mu bude stáť v ceste barák, plot školy či niečo iné, takže často to bude nie sqrt(100^2 + 400^2), ale 100+400 m. Pre Dúbravku a Karlovku to je dosť dobré priblíženie, pretože pri budovaní týchto častí sa ešte používali zväčša pravé uhly. (Pre Petržalku by to bolo zložitejšie... dlhé a všelijako pokrútené baráky, tam by som izochróny dostupnosti nechcel kresliť.)

Pripomínam ešte, že v Bratislave sa už dosť zastávok zrušilo. Na vajnorskej radiále bývali zastávky Pri dvore, Turbínová, Slovany (dnes Hatalova), Thälmannova a Pri starej prachárni, na račianskej namiesto zastávky Pionierska boli zastávky Sliačska, VÚZ a Kyjevská (neexistovala zastávka Vozovňa Krasňany), na dúbravskej Svrčia (už po prestavbe v 197x), namiesto Botanickej záhrady boli Švédske domky a Slávičie údolie, ďalej Mockovo nám. (zhruba v mieste Rybárskeho cechu), v centre napr. Kúpeľná, nám. SNP aj smerom dole, či Spojná (bola zrušená ešte pred zrušením trate na Štefánikovej).
Reakcia na: Zobudeny #56:
Sry oprava v poslednom odstavci textu... nie zastavka Trnavske ale Racianske myto za 24 minut.
Hmmm, ako to tu tak čítam, tak (ne)máme tieto možnosti:
1. zrušenie zastávok - nie je potrebné, keďže vraj zdržanie je inde
2. (takmer) úplná preferencia električiek na križovatkách - nie je politicky (a inak) priechodné, vraj množstvo IAD musia cesty zvládať v dnešnom rozsahu (?!)
3. riešiť križovania električiek s cestami viacúrovňovými križovatkami kde sa dá - nie sú peniaze a ani nebudú, keďže ani len na tej krepej Molecovej neboli schopní spraviť prestup medzi električkami a trolejbusmi na hrane popri všetkých tých prestavbách na tých miestach (a tak tam máme každodenné zbesilé pobehovanie chodcov pomedzi vozidlá IAD)
4. postaviť metro - nehrozí (dôvody vieme...)
5. vymyslieť nejaký iný spôsob nosnej dopravy - ja neviem, potrubná / letecká / teleporty / ...
Takže .. kam z konopí? 🙂
Toto už totiž znie ako neriešiteľný všeobecný problém celej dopravy v Bratislave...
Reakcia na: Valec #60:
Jasne som tam napisal pre kolko % sa to tyka a podobne... sry precitaj si to 5 krat a ked ani tak nepochopis viac ti nepomozem.... viac vysvetlujuco som ten topic napisat fakt nevedel.