Zavedenie Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (od 1.6.2013)

Cestujúci budú môcť jednotné predplatné cestovné lístky používať od 1. júna 2013

Integrovaný dopravný systém v Bratislavskom kraji bude zavedený od soboty 1. júna 2013 a to v takej podobe v akej bol pôvodne avizovaný od marca 2013. Cestujúci teda budú môcť využívať jednotné predplatné cestovné lístky na území mesta Bratislava a okresu Malacky. 

Informácie o Integrovanom dopravnom systéme v Bratislavskom kraji (IDS BK):

Upozorňujeme cestujúcich, že predplatné lístky (električenky) zakúpené pred spustením IDS BK budú platné len v takom rozsahu v akom boli vydané:

  • električenky predané do 31.5.2013 bez BID príplatku platia len na linkách Dopravného podniku Bratislava na území Bratislavy
  • električenky predané do 31.5.2013 s BID príplatkom platia na linkách Dopravného podniku Bratislava na území Bratislavy a tiež na linkách Slovak Lines v úseku Bratislava, AS - Bratislava, Záhorská Bystrica, Krče a v osobných vlakoch a regionálnych expresoch Železničnej spoločnosti Slovensko v zónach 100 a 101 okrem Devínskeho Jazera
Električenky predané od 1.6.2013 pre zóny 100+101 (Bratislava) budú automaticky zahŕňať aj možnosť využívať linky dopravcu Slovak Lines a vlaky Os a REX Železničnej spoločnosti Slovensko na území mesta.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Karakol #31:
Neviem aky clanok myslis, ale poplietli to. Ked si v pondelok kupis mesacny na bratislavske zony, cestujes Lajnsami po BA zadarmo. Pri nastupe vodicovi povies kam ides, on to zada do strojceka, prilozis kartu a vypluje ti to listok za nula eur (vodicovi radsej nehovor ze ides na IDS.. on to vediet nepotrebuje, iba ho popleties ? )
Reakcia na: Karakol #31:
Ja tiež nerozumiem tvoju záveru... ? Každopádne, ak si kúpiš PCL v pondelok a na potvrdenke o zaplatení budeš mať uvedené zóny 100 a 101, tak ti bude platiť na všetky busy Slovak Linesu po území Bratislavy. Teda aj na tie z Patrónky na Nivy, aj na tie z Nív na Gagarinovu (ale kam presne ti treba).
Otázka. Zakúpim si v pondelok predplatný trebárs mesačný lístok na zóny v Bratislave. Cestujem pravidelne z Dúbravky do Ružinova. Prestupujem na Patrónke kde stoja záhorské busy BID. Môžem s týmto predpladtým lístkom od pondelka neobmedzene cestovať aj v týchto busoch. Otázka preto, lebo na SME som videl článok, kde je napísané, že sa budú môcť využívať len busy zo Záhorskej ak mám kúpené iba na zóny v BA. Trochu mätúce.
ZSSK sa s BID a nezastavovanim zahorackych REXov v Devinskej Novej Vsi vysporiadala typicky po svojom. Od decembra jazdia na trati Bratislava-Malacky vylucne osobaky, vsetky REXy su bez nahrady zrusene. Dufam ze coskoro takto vylepsia aj Galantu a Salu na trati 130 ? ? ?
Reakcia na: Valec #27:
Valec: z prsta, a tak, ze tu byvam a pkznam tunajsie pomery.

Ano. 70:30. V ranajsej spicke na 2 busovych zast. nastupi dokopy do 5 ludi do BA, na vlak okolo 15. Samozrejme su casy, v kt. sa chodi viac busom alebo vlakom. Vecer a cez vikend su len vlaky, takze ina moznost nie je.
Popoludni vystupi v celej dedine z busu tak trsja, styria ci piati, z vlaku tiez do tych 10. Takze tu naozaj vlaky su frekventovanejsie, ako busy (v priemere vlani sa napocitalo pre presvedcenie zeleznic okolo 90-110 ludi cely den). ale ako vidite, pocty cest. v obidvoch pripadoch su male, teda tie pomery su klamlive.
Takze vzdialenost stanice nepredstavuje az tak velku zabranu...
a autobusy medzi sC a BA sa uplne nezrusia, ale ze vraj z okolia budu autobusy naviazane skor na vlaky, nie na busy.
Priepustnost trate je velka. Naklad ide hlavne v noci ajtak. Zmestil by sa teoreticky aj 20 min. interval Os + Rex. Zvolenske R jazdia len kazde dve hod. po EC.
Reakcia na: Joyki #25:
Tie pomery máš niečím podložené, či si si ich z prsta vycucal?
Reakcia na: Joyki #25:
V Reci je pomer 70:30 pre vlak??? ? Veď tam je zastávka v poli nie? Či tam robí dakto návoz k vlaku ako sa robí v obci Závod ráno a poobede? Inak toto by si možno mohla každá obec zrežírovať asi najlepšie sama - obstarať si 1-2 autobusy, dať niekomu domácemu prácu, ak sú v dedine mechanici, tak aj im dať prácu na údržbu a sama by si robila návozovú linku k vlaku. Lenže to by chcelo menej centralizovaného vládnutia nad dopravou, viac samosprávy a väčšiu aktivizáciu občanov, ale hlavne predstaviteľov obce/mesta, ako aj tých ktoré spolu susedia, či potrebujú mať medzi sebou nejaké spojenie alebo ležia na tej istej vlakovej trati.

Na teba mám otázku, keďže tam asi dakde bývaš a o trati 130 aj niečo vieš. Aká je tam priepustnosť trate pre Os vlaky, ak tam máme EC, rýchliky zo Zvolena/BB a nákladné vlaky, tak do akého intervalu by tam bolo možné nacpať vlaky?

Za predpokladu, že by boli zrušené autobusy zo Senca do BA, t.j. skrátené medzi dedinami, príp. výkony presunuté na linky slúžiace k návozu ľudí k vlakom, alebo novovzniknuté linky ako aj zlepšenie obsluhy dedín ako Zálesie, Nová Dedinka, Tureň, Kostolná pri Dunaji, Hrubý Šúr, Hurbanova Ves, Hrubá Borša, Jelka, Veľký Biel, t.j. aj vzájomné prepojenie týchto dedín, ktoré je slabé a najmä (prízvukujem) spoje po 20:00h aby boli pridané a cez víkendy aby sa dalo aj o 23h dostať od vlaku domov!

NZ - BA : 60/-/60//- (REX : BA,hl.st. - BA,Vinohrady - Senec - Galanta - Šaľa - Nové Zámky)
NZ - BA : 60/60/60//120 (Os)
GA - BA : 60/-/60//120 (Os)
SC - BA : 30/60/60//60 (Os)
Reakcia na: 810zssk #17:
Toho sa uz vraj upustilo, ze nosna ma byt abusova. Ked klamem, tak klamem z mailov.
Ved to by ani nestihali. A by ani nestavali terminal na ZST.
Rano aj popoludni na staniciach po SC na/vystupuje dost vela ludi vzhladom na vzdialenosti stanic. V Senci asi pomer bus : vlak v sucastnosti V SPICKE! 50:50, .
Reca je specifikum: Vlakmi cestuje viac ludi, nez autobusmi. Hlavne rano a popoludni. Pomer asi 30 : 70 na vlaky. Samozrejme pre mieru IAD tieto pocty cestujucich nie su velke.
Takze potencial a ziadanost vlakov je aj na tejto trati. Len grafikon nezohladnuje potreby ludi
Reakcia na: orom #22:
BSK je presvedceny ze vsetko je dobre tak ako je.
Reakcia na: orom #21:
Pretoze BID na to nema kompetencie.
Reakcia na: 810zssk #20:
Aký je argument BSK, že niesú zavedené riadne a prehľadné trasy liniek a ani takt? Toto by ma fakt veľmi zaujímalo.
Keď už je tu koordinátor BID, tak prečo nepristúpili k vyhnaniu Slovak Lines alebo DPB z Marianky? Podľa mňa by to mal dostať DPB, lebo oni aspoň vedia, čo je taktová doprava a z ich CP nebolia oči, lebo to, čo tlačí a lepí na zastávky SL, to je na nekonečné lúštenie. Kebyže nemám internet, tak sa na niektoré zastávky proste nedostanem, lebo si nemám ako zistiť, či tam daný spoj stojí. Na druhej strane DPB nemá vozidlá, čiže BID mala koordinovať CP pre Marianku aby tam bol takt a nie svinčík. ?
Reakcia na: mrcheef #19:
Zony sa upravovali, ale to na linkovanie nema vplyv. PDO by teoreticky mal stale platit, ale postoj BSK je taky aky je..
Reakcia na: mrcheef #18:
Pôvodný plán dopravnej obslužnosti - pre Senec uvedená autobusová doprava

http://www.bid.sk/data/File/dokumenty/PlanDopravnejObsluhyBSK.doc

Na nič novšie ohľadne konkrétnych liniek a intervalov som nenarazil. Nie sú tam však aktuálne označené súčasne spúšťané zóny na Záhorí.
Reakcia na: 810zssk #17:
V pláne dopravnej obslužnosti BID z roku 2007 bolo uvedené, že pre región Senec a Dunajská Lužná má ostať nosným dopravným prostriedkom BUS. Potom sa to vraj zmenilo na vlak no pri zachovaní poobedného taktu Os vlakov na 1h je to nemožné a vyženú sa aj poslední cestujúci z VHD.

Pezinok mal byť poriešený už v tomto GVD, v návrhu už boli zakreslené Os vlaky BA-PK a potom kvôli nedostatku vlkm pre iné časti Slovenska sa to vyškrtlo. Hlavným problémom regiónu Senec sú nevhodne umiestnené železničné stanice vzhľadom k centrám jednotlivých obcí. Výnimkou je snáď iba Veľký Biel, kde je 100metrov od stanice umiestnená jediná BUS zastávka, čiže cestujúcim do BA môže byť jedno, akým prostriedkom pôjdu. SC - stanica mimo centra, Reca - stanica mimo obec, Bernolákovo ako tak ale sídlisko tiež dosť ďaleko od stanice a Ivanka - stanica na okraji obce, využívaná len ráno smer BA kvôli zápcham, ktoré sú prakticky v celej obci.

Tu nevidím veľký potenciál na presun na vlaky, museli by sa zaviesť obecné autobusy a v Senci MHD.
Reakcia na: Joyki #16:
Kde mas zdroj toho o tych Os?

Inak nespominalo sa v PDO ze Senec by mohol byt ten jeden smer kde by nosna zostala bus doprava?
Senec sa neprida, ostane hodinovy interval Os. Nevie sa, ako to bude s busmi, ale kedze ziadne vykony sa nezvysia, minimalne v regione Senec to vidim na skrtaciu hru.
...A potom sa budu tvarit prekvapene, ze napriek jednotnej tarife cestujucich ubudlo. Pretoze ak nieco urobia aj s busmi, (zmenene trasy, odklony na neatraktivne vlaky, nedajboze eliminacia spojov do BA), odrezaju poslednu tepnu a hor sa do aut a udusit sa na cestach a v meste...
"Nádhera", do 3.8. mi platí PCL, takže ako idiot budem úplne zbytočne platiť celý jún a júl za súbežnú dopravu na území mesta! Fakt "ďakujem" pekne" za toto. Ale aspoň, že to bude.

Zásadnú otázku mám. Prečo sa nereorganizovali autobusové linky na Záhorí, ako bolo sľubované podľa dokumentov BID? Nemalo chodiť toho do BA menej?

Ak tu dakto spomínal smer Senec/Galanta, tak tam môžu pokojne autobusy obmedziť až na tie, ktoré zachádzajú do dedín, kde je to od trate ďaleko. Chce to však zaviesť podobne ako na trati 110 viac vlakov typu REX na trase BA - NZ so zastávkami v Galante, Šali, Senci a príp. ešte v jednej dedine, kde je najväčší dopyt. Minimálne však Senec treba pridať.
Reakcia na: Valec #10:
No... Tak teoreticky .. by to malo nastat. Ale je mi to jasne, ze asi len tazko. ?
...lenze potom naco vybudovali tenprestupny bod? Kto tam bude z coho na co prestupovat? ...Recnicka otazka. ?