Odloženie projektu Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji

Pre technické problémy nebude od 1. marca zavedený integrovaný dopravný systém.

Cestujúci si zatiaľ nemôžu zakupovať predplatné lístky Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (IDS BK). Preprava na linkách DPB, Slovak Lines a Železničnej spoločnosti Slovensko bude aj od 1. marca realizovaná po starom a v súlade s doterajšími tarifnými podmienkami.

Doplnené o stanoviská Bratislavskej integrovanej dopravy, Železničnej spoločnosti Slovensko a dodávateľa tarifného a informačného systému EMtest-SK.

Dôvodom je problém so softvérom, ktorý by v niektorých prípadoch znemožňoval riadne používanie cestovných lístkov IDS BK. "V priebehu dnešného dňa (28.2.2013) sme boli informovaní jedným z dopravcov, že v posledný deň skúšobnej prevádzky došlo k neočakávaným technickým nedostatkom v softwarovej aplikácii. Problém, ktorý sa na strane dodávateľskej spoločnosti vyskytol, bolo prisľúbené vyriešiť v čo najkratšom čase," uvádza spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava (BID) vo svojom vyhlásení.

Zo stanoviska BID, a.s. (celé znenie nájdete nižšie) vyplýva, že problém sa týka systému pre prímestské autobusy. Zariadenia a software pre tieto autobusy dodáva spoločnosť EMtest, ktorá sa v minulosti zapísala do povedomia v súvislosti s problematickým zavedením tarifného a informačného systému v košickom dopravnom podniku. Softvérové problémy boli zaznamenané u produktov tejto firmy aj v prípade automatov na cestovné lístky. Podrobnosti ohľadom bratislavských softvérových problémov sa pokúšame zistiť u kompetentných. Spoločnosť Slovak Lines nás odkázala na BID, a. s., tá však na naše otázky zatiaľ nereagovala.

Jednou z otázok, ktoré sme položili BID a.s. je, prečo sa o vážnych problémoch so softvérom, ktoré odsúvajú termín spustenia IDS BK na neurčito, dozvedeli cestujúci iba niekoľko hodín pred oficiálnym začiatkom fungovania. Mnohí so zakúpením predplatného cestovného lístka totiž čakali na začiatok marca, aby mohli cestovať výhodnejšie.

Aktualizované 1.3.2013, 9:08 o vyhlásenie BID, a. s.

V priebehu budúceho týždňa bude známy nový termín spustenia I. etapy integrovanej dopravy. Technické nedostatky počas posledného testovania softvéru sú dôvodom oddialenia štartu integrovanej dopravy v Bratislavskom regióne, ktorý mal byť dnes 1. marca 2013. 

„Zásadný problém sa vyskytol na strane dodávateľa systému pre prímestské autobusy, o čom nás informoval dodávateľ EMtest-SK a túto skutočnosť následne potvrdila aj spoločnosť Slovak Lines.“ uviedla Zuzana Horčíková zo spoločnosti BID. Podľa nej spoločnosť EMtest-SK pracuje na odstránení nedostatkov. BID ešte včera informovala o týchto skutočnostiach svojich partnerov, ktorými sú kľúčoví dopravcovia v Bratislavskom regióne ako Dopravný podnik Bratislava, Slovak Lines, Železničná spoločnosť Slovensko a Železnice Slovenskej republiky a požiadala ich aby o oddialení štartu integrovanej dopravy informovala v rámci svojich možností cestujúcich. „Dodávateľ nám prisľúbil nápravu počas najbližších pár dní, nový termín spustenia integrovanej dopravy však oznámime definitívne až potom, ako nám bude vedieť garantovať jeho stopercentnú funkčnosť, testovať ho budeme niekoľko dní aby sme predišli podobnej situácii a cestujúcim sa za vzniknuté nepríjemnosti ospravedlňujeme“, povedala Zuzana Horčíková. 
Cestujúci sa môžu so svojimi podnetmi obrátiť na BID prostredníctvom mobilu 0911 451 171  alebo mailom na info@bid.sk.

Prvá etapa IDS BK, bude po spustení zahŕňať len predplatné cestovné lístky (PCL) predané po dátume štartu. Rozoznať ich možno podľa údajov na potvrdenke, na ktorej budú uvedené zvolené zóny

Aktualizované 1.3.2013, 13:11 o vyhlásenie Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s.

Plánované spustenie Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (IDS BK) v termíne 1. marca 2013 bolo zrušené rozhodnutím koordinátora integrovaného dopravného systému, Bratislavskej integrovanej dopravy, a. s. Dôvodom sú závažné technické problémy na výdajnom zariadení jedného zo zmluvných partnerov IDS BK. IDS je o kooperácii všetkých partnerov. Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK)  preto, aj napriek svojej pripravenosti, rozhodnutie koordinátora plne rešpektuje. Po stanovení nového termínu spustenia IDS BK zo strany koordinátora, budeme verejnosť spoločne informovať. 

V Železničnej spoločnosti Slovensko prebiehali prípravné práce na IDS BK v zmysle harmonogramu, ktorý bol priebežne prejednávaný aj s koordinátorom BID, a. s.. O oddialení termínu spustenia IDS BK z technických príčin na strane ostatných zmluvných partnerov sme sa dozvedeli až z oficiálneho stanoviska koordinátora BID, a. s., ktoré nám bolo do spoločnosti doručené až v termíne 28. februára 2013 o 17:43 h. Zamestnanci prvého kontaktu ZSSK boli vyrozumení ešte dňa 28. februára 2013, pričom informácie pre cestujúcich boli na železničných staniciach aktualizované.

Nespustenie IDS BK nemá na zákazníkov ZSSK negatívny dopad v podobe zmeny cestovného poriadku prípadne prepravných podmienok ZSSK. Cestovný poriadok pre IDS BK je  už od 9. decembra 2012, a ten ostáva aj spolu s Prepravnými poriadkom (PP) ZSSK naďalej v platnosti. Po zavedení IDS BK,  teraz už v náhradnom termíne, sa cestovný poriadok ZSSK meniť nebude a taktiež vďaka duálnej tarife ostanú naďalej v platnosti všetky ustanovenia PP ZSSK. 
Po spustení IDS BK ponúkne ZSSK svojim zákazníkom ďalšie možnosti ako využiť jej služby – v zmysle PP IDS BK.

Aktualizované 1.3.2013, 16:33 o stanovisko spoločnosti EMtest-SK, s. r. o.

Samozrejme, že nás vzniknutá situácia prinajmenšom mrzí, ale keď sme si včera okolo obeda robili aktuálnu analýzu stability aplikácie (jednej z viacerých, ktoré boli dodávané, testované a nasadené – predaj v predpredaji na kamenných predajniach, predaj v busoch cez palubáky, predaj a predpredaj cez internet, aplikácie pre automaty, aplikácie pre revízorov a celý kontrolný systém a pod.), racionálnym a zrelým riešením bolo nenasadiť nestabilné riešenie, ale posunú ostrý štart o niekoľko dní s pocitom úplnej aplikačnej istoty.

Bol prijatý pracovný harmonogram, up grade pre úlohy, komunikáciu a zodpovednosť a sme pripravení veci spracovať na požadovanej očakávanej úrovni.

Treba brať do úvahy aj reálie sprevádzajúce projekt – tri typy úplne rozdielnych čipov (MIFARE Classic, DESfire ev1 a SMART MX 12Kb), rôzne úrovne štruktúrovania dát na čipoch, min. 50 subjektov, ktoré systémovo emitujú karty s akceptáciou na pôde BID, termíny uzavretia a riešenia formálno-právnych dokumentov a pod.

Branislav Jurčišin zo spoločnosti EMtest-SK zároveň vyzdvihol spoluprácu so Slovak Lines: Bez ohľadu na detaily riešenia a vzniknutej situácie je zrejmé, že žiadny z dopravcov a ani kompetentných organizácií (VÚC a mesto BA) nemá so situáciou priamo nič spoločné, naopak, prístup a snaha Slovak Lines o úspešné nasadenie systému bola perfektná a úctyhodná.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Po dva a pol mesiaci tie vyjadreni vyznievaju dost smiesne... najblizsie dni... tak nic ?
Reakcia na: Mikimaus #62:
Toho casu nie. Ked bude, tak urcite aj na imhd 🙂

Inak na FB Slovak Lajnsu ma zaujalo ich nasledovne vyjadrenie:
"Na firmu EMtest vyvíjame tlak a nedodržanie zmluvy zo strany tejto firmy bude mať právnu dohru."
Je nieco nove o IDS ? ?
Písal som do BID aj do SLOVAKLINESu aj do ŽSR a odpoveď NIENTE. Skúsil som napísať aj na facebook slovaklinesu niekoľkokrát, no vždy mi môj dotaz do niekoľkých minút zmazali. Ktovie prečo asi?????
Reakcia na: 810zssk #59:
Neviem, ale, mohli by si švihnúť. Vlastne, vie niekto z dopravcov, popr. z BID, alebo EMTestu, kedy to plánujú spustiť? o.O
Neslubovali tento tyzden "viac informacii"?
Reakcia na: MatejBA #16:
a tebe to ten palubak povedal?
Reakcia na: BigMac #55:
to by si chcel vela a kto by nam tu dodaval nefungujuce systemy ? a potom kto by nam "vychovaval" ludi bez vysokej skoly, ktory navrhuju dopravu v bratislave ?

detto, uplny fail je centralne parkovanie v bratislave. a ten neschopak schlosser sa tam stale usmieva, pricom v normalnej krajine aj belfi aj schlosser by uz davno leteli zo svojich miest.

vsak je hanba, ked akoze hlavny dopravny inzinier nevie ani detialy najvacsi infrastrukturalnej stavbe v bratislave za desatrocia ..

dalsi fail nas caka v tej elektrickovej "preferencii" 🙂 sak stat a mest znesie vsetko 🙂 ale faktury budu urcite do ziliny vyplatene, aj ked nic nefunguje. len prevody penazi
28.2.2013, Doplnené stanovisko BID, ZSSK a EMtest DNES 01:07

čo tam bolo doplnené?!
Reakcia na: VLK #54:
Možno nie Vlado ako Vlado, ale určite je EMtest ako EMtest.
Túto firmu by mali rozohnať bičom a i vymazať z registra.
Pred desiatimi rokmi bolo neskoro...
Reakcia na: JaSomTu #51:
nie je Vlado ako Vlado... tento Vladimír Mikuš, ktorý má akcie v EMteste nie je ten istý, ako zmieňovaný politik ?
a čo tak celý zázrak ako tie šaškovacie kartičky emtestu úplne zrušiť? vladimír Mikuš z SDKÚ vari nemá dosť narvané almary gorilovými bakšišmi?
Reakcia na: JaSomTu #51:
Do 90 minút po oznámení krachu IDSBK dokonca abdikoval aj pápež 😉 len tí naši papaláši majú stoličky podlepené nejakým špeciálnym lepidlom z emtrestu...
Doporučujem si pozrieť vlastnícke vzťahy firmy EMtest-SK, ktorá zrejme náhodou spolupracuje so samými štátnymi a samosprávnymi orgánmi:

OR SR http://www.orsr.sk/vypis.asp?ID=18569&SID=2&P=1
Prehľad zákazok EMtest-SK http://tender.sme.sk/sk/facts?cut=supplier:697

Jedným z vlastníkov je aj člen SDKÚ Vladimír Mikuš z SDKÚ!!! Frešo ako šéf bratislavskej VÚCky by mal okamžite vyvodiť zodpovednosť a odstúpiť!
Reakcia na: Isidor #4:
Bez pochyb ?
Reakcia na: Mike #47:
No ak nesla po presne rovnakej trase ako mala na tabuli tak je to fail 🙂 Ale samozrejme na kazdej linke existuju spoje ktore su vedene presne v takej trase ako je na tabulke, takze to mohol byt taky spoj.
Mike: To bude tým, že biele Karosy u SL (C 935) nemajú namontované transparenty vôbec, jazdievali označené len tabuľkami (rozumej euroobal s A4-kou) za oknom ?
Reakcia na: 810zssk #39:
Ale ja som teraz večer videl bielu karosu (tušim je to ZV) so zhasnutými transparentami (neviem či naschvál alebo porucha) a bola označená iba bid-kovou tabuľou za čelným sklom (videl som ju z väčšej diaľky, takže č. neviem..)
Dokument o informáciách ohľadom akceptácie kariet s čipom DesFire ev1 v podaní EMTestu :

http://www.emcard.sk/images/stories/dokumenty/desfire_vs.pdf

🙂 🙂
Reakcia na: Valec #42:
Prečo SL nemá označenie linky na elektronickej tabuli, keď v technických štandardoch bolo všetko robené "náhodou" na rozmery tabúľ emtestu???