Nové autobusy značky Mercedes sa zaradili do premávky

Dopravný podnik od druhého januárového týždňa zaradil do premávky viaceré z 15 nových autobusov Mercedes-Benz CapaCity. Autobusy boli zaradené do vozovne Petržalka pod číslami 4927 až 4941. Od 8. januára 2013 budú jazdiť na linkách 68 83 a 98, čím sa najmä na linkách 83 a 98 mierne zvýši kapacita. Naopak, vozidlá CapaCity budú súčasne stiahnuté z linky 95, kde sa zároveň obmedzí aj garantovanie nízkopodlažnosti jednotlivých spojov.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Petto #40:
No uz sa teším na reakcie ,ked ludia zistia ,že Petržalské električky za hafo € budu končit hned za mostom v prvej fáze výstavby. Na začiatok aspoň po Alfu to mohlo byť budované.
Reakcia na: MiroBA #39:
OMG Celé zle ....... to je kvoli comu dobre ucelovo kombinovat uz uplne na vsetkych Pe linkach Capacity s ostatnymi klbakmi ?

Ideálny stav je taký ako je teraz - t.j. 68,83,98. Ak by boli dalsie Capy (co uz nebudu) tak urcite na 21tku,alebo po vybudovani 1.fazy elektricky do Pe ( po Vlasten.nám. ) na skrátenú 95tku - Vyšehradská - Vlastenecké nám.
Dal som to síce na dispečerské, ale dám to aj sem.
Trochu som počítal a vyšlo mi, že keby sa chcelo by mohol byť na L68,83,93,95 a 98 každý druhý spoj garantovane nízkopodlažny a okrem L95 zároveň aj v lete klimatizovaný.
A to by sa ešte ušli aj MBCC na L21.
Počítal som takto:

L68 - pri najhustejšom intervale 4min a času prejdenia celej trasy 26min to dáva približne 7 vozidiel na trase v jednom smere, v oboch 14 a 2 vozidlá nech na konečných akurát prestávkujú. Čiže na L68 by malo byť v tom istom čase najviac 14-16 poradí. Z toho by mohlo byť tam zadelených 8 MBCC.

L83 -najhustejší interval 8min, čas celej trasy v jednom smere 39min - 5vozidiel v jednom smere, v oboch 10 + 2 prestávkujúce. Vychádza mi 12poradí. Mohlo by byť zadelených 6 MBCC.

L93- najhustejší interval 4min, čas trasy 20min, ... = 12poradi, = tiež 6 MBCC

L95-najhustejší interval 5 min, čas trasy 23min, ... = 12 poradí, = 6SOR NB18
Na L95 v lete klimatizované vozidlá by neboli až tak potrebné, lebo z centra mesta na koniec Petržalky by bola v tomto prípade alternatíva cestovania v klimatizovaných vozidlách linkami 83+98 prípadne aj
68 ktoré majú aj čiastočný súbeh z linkou 95.

L98- najhustejší interval 6 min, čas trasy34min, ... = 14 poradi, =7 MBCC

Na takúto výpravu garantovaných poradí je potrebných 27 MBCC a 6 SORov NB 18.

A ešte k tomu L21 s najhustejším intervalom 6min a času trasy 32mim. dáva približne 14poradí naraz, tak 7 poradí by mohlo byť MBCC.
A stále ostáva bohatá rezerva 7ks MBCC a 9ks SOR NB18 ktoré možu byť rozhodené na negarantované poradia. Koľko má ktorá linka poradí v skutočnosti neviem, mám to vypočítané približne podľa času prejdenia trasy linky a najkratšieho intervalu.

Znalí vo veci, čo vravíte na tento návrh?? Dalo by sa to realizovať? Počet poradí mi prípadne opravte.
Reakcia na: Ámos #9:
Ikarusy su vyborne vozy? Nekuria, hucia ! Cestujem v tom a je mi kosa jak hovvado. Stojim na zastavke a ked to odchadza, tak mi idu bubienky prasknut. Toto su podla teba vyborne vozy ?
Reakcia na: Technopol #36:
Presne ako som hovoril už keď sa tá reforma vymyslela. Základným cieľom všetkých reforiem je škrtanie.
Nenašiel som to, ale nebolo zhoršenie intervalu na 95 zo 4 na 5 minút práve preto že na ňu boli nasadené Capacity ? Čiže oproti reforme v Petržalke už 66% zhoršenie intervalu 95.
Reakcia na: Sharpay #26:
To urcite hej . No interval na L83 podla mna nezlepsia lebo Dubravcania by sa uz asi uplne vykaslali na cestovanie elektrickami.... 😉
Reakcia na: kalif123456 #30:
No comment !!!
Reakcia na: 810zssk #25:
nezabudni na 801, prípadne 25, 26, 24 😉
Reakcia na: vladis0902 #31:
Prosim Ta, do Petrzalky vzdy isli vsetky stare vozy. Trnavka a Jurak maju dokopy 80ks novych vozov. Bavime sa o klbakoch. Ked priratame aj kratke vozy tak je to cez 200ks novsich vozov. Petrzalka ma 41ks capacity a ostane tu este 15ks sor a 12ks kratkych. Tak kto ma viac novych vozov?
toto je maximalna drzost DP. Preco vzdy vsetko nove co pride do mestskej hromadnej dopravy musi automaticky ist do petrzalky. A to akoze ine casti bratislavy neexistuju ,zamyslite sa vsetko date tam, na ostatne casti bratislavy sa zvysoka .... A potom tie stare autobusy ktore su uz davno po zivotnosti date tam .
L95 nosná linka ktorá obsluhuje takmer polovicu 120 tisícovej Petržalky a vrátia tam staré hrdzavé hrče, na posmech sveta. Krása len tak ďalej. Bratislava bradavica na dunaji. Blúznili 25 rokov o metre a potom že aspoň električka a nemajú ani len na tie autobusy. Čistá Uganda a možno aj tam to majú lepšie.
Reakcia na: fanatikmhd #23:
tak pre zmenu som tvoju "pretazenu"L95 videl vcera po 17-stej v smere Petrzalka na Apolle obsadenu na 20%. Vcerajsi den na sledovanie kapacity asi moc vhodny nebol. Velke zhluky vozidiel.... kvoli kolonam. Na L68 ak by isli vodici rovnakym stylom jazdy tak plynulost musi byt rovnaka. Vodici jazdiaci na starych Ik 435 maju tendenciu chodit plyn na podlahe resp.co to da.
Pri kapacity idu vacsinou kludne plynulo.

Na L50 mas rovnaky typ busov a poobede mas kazdy den vlacik aj troch busov v smere OD Slimak na Tomasikovej.
Ako keby tie preklady fungovali... ?
Reakcia na: Sharpay #26:
Zhustiť interval na 83 v súčasnosti nie je možné nie ani tak kvôli nedostatku vodičov (aj keď aj to bol donedávna tvrdý fakt), ako skôr kvôli nedostatku vozidiel (v rannej špičke), potom kvôli tomu že by sa musel navýšiť objem objednaných vozokilometrov a tiež že 83 je v preklade s 84 resp. 34 (rovnaké intervaly), takže buď by sa museli zahustiť aj tie, alebo rozbitím prekladu by sa znepravidelnili počty cestujúcich v týchto busoch...
Reakcia na: 810zssk #25:
ide o to, že na linke 83 by sa zišlo zhustiť interval. Kedže nato nie je dosť vodičov, tak to riešia nasadzovaním MBCC pri jestvujúcom intervale.

?
Reakcia na: Sharpay #24:
Podla tejto logiky by MBCC mali ist napriklad na linky 23, 128, 147 a pod., kedze tie maju este horsi interval ako 83 ? ? ?
Reakcia na: fanatikmhd #22:
ako môžeš porovnávať špičku 95 (interval 5 min.) so sedlom 83 (interval 12 min.?) ?
Je logické, že sú MBCC na linke 83, pri intervale 8/12/10/15. Na linke 95 to bol zbytočný prepych, pri tom intervale aký má.
Reakcia na: eMDi #21:
98 som inak vcera krizil asi 4x, z toho - 1MBCC malo obsadenost tak na 70%, druhe hned za nim malo tak na 4%, na prist moste som stretol tak na 60% a na zastavke prist most som stretol tak na 50%. Na mostoch som ich stetol okolo 08:20, na novej dobe okolo 17tej...... Myslim ze tu bohate postacovala NB18. Ale kedze bolo NAVYSE dodanych par MBCC, myslel ze kludne mohlo byt teda tu tych par vozov.

92 - mohla mat prejazdova, no viac krat som sa stretol aj mimo vikend s MBCC. najma spoje na 14tu hodinu.

Reakcia na: eMDi #21:
L83 chod plna koli intervalu. Ak by si mal 12 min na 95, tak by ani trojclankove volvo nepostacovalo 😉 Ale to je jedno

95 mala vsak nejaky standard, prakticky to nevadi, ale aj tak. Ten dav ludi iduci 95 bol mnohocetne vacsi nez na ktorejkolvek inej. na 2/3 naplnene MBCC kazdych 5min vs. jedno plne MBCC kazdych 12. Kto prepravil viac?

68 - vobec nie je pravda, bohuzial som nuteny prave k mileticke chodit dost pravidelne, a po odsledovani to vidim. Nez sa SOR ci MBCC daju do pohybu, IK ich dva krat dobehne. BUS pruhy by tu len ciastocne vyriesili problem, nasadenie rovnakych vozidiel by tak isto zosuladilo odchody. Nikto tu nemoze popriet, ze starsie vozy nie su rychlejsie nez nove v medzizastavkovych casoch (najma doba od zadania zatvarania dveri az po realny odchod vozidla, u IK to mohlo byt aj sucasne, sor ma dobrych 8s.....