Predaj a použitie cestovných lístkov IDS BK

Predplatné cestovné lístky v Integrovanom dopravnom systéme v Bratislavskom kraji sa predávajú na čipové karty DPB, Slovak Lines, ZSSK a ISIC, teda pre ich využitie musíte byť majiteľom takejto karty. Ak takúto kartu nevlastníte, môžete si ju zakúpiť na predajných miestach DPB (5,00€), Slovak Lines (3,00€), alebo ZSSK (5,00€), pričom DPB a Slovak Lines vydávajú karty na počkanie, u ZSSK to trvá približne mesiac. Využiť môžete tiež Bratislavskú mestskú kartu, pre ktorú ale platia zvláštne podmienky.

Následne si môžete predplatný lístok zakúpiť v predajných miestach DPB, Slovak Lines a ZSSK (na území zaradenom do IDS BK) alebo cez internetový predaj. Električenka je platná u všetkých dopravcov IDS BK, bez ohľadu na to ktorý ju predal. Pri kúpe si vyberiete, v akých zónach má predplatný lístok platiť, a tiež zvolenú dĺžku platnosti predplatného lístka (30, 90, alebo 365 dní).

Za určitých okolností si môžete predplatný lístok zakúpiť aj priamo vo vozidlách:

  • Ak si chcete predĺžiť predplatný lístok pre takú kombináciu zón a dĺžku platnosti akú ste už mali zakúpenú, môžete kúpu vykonať aj v prímestskom autobuse dopravcu Slovak Lines, s výnimkou ročných predplatných lístkov, ktoré v autobusoch zakúpiť nie je možné. 
  • Ak nastupujete do vlaku v neobsadenej stanici (t.j. takej kde nie je zabezpečený predaj cestovných lístkov), môžete si zakúpiť predplatný lístok pre ľubovoľnú kombináciu zón priamo u sprievodcu, avšak len s platnosťou na 30 dní, pričom deň predaja musí byť prvým dňom platnosti.
  • Predaj vo vozidlách nie je možný na Bratislavskú mestskú kartu.

Keď už máte predplatný lístok zakúpený, pri cestovaní postupujete nasledovne:

Pri cestovaní linkami Dopravného podniku Bratislava a Železničnej spoločnosti Slovensko sa na výzvu revízora, resp. vlakvedúceho (sprievodcu) preukážete predplatným cestovným lístkom. Ak kombinujete predplatný a jednorazový lístok (napr. cestujete za poslednú zónu v ktorej platí váš predplatný lístok), preukážete sa oboma dokladmi.

Pri cestovaní linkami Slovak Lines vodičovi pri nástupe oznámite vašu cieľovú zastávku a následne po výzve priložíte kartu k čítačke. Ak pre celú trasu vlastníte predplatný lístok, nebude Vám odpočítaná žiadna čiastka. Ak vlastníte predplatný lístok len pre časť trasy, bude vám odpočítaná cena cestovného za zostávajúci úsek (pre ktorý nemáte predplatný lístok), prípadne ak na karte nebudete mať dostatočný kredit, doplatíte cestovné v hotovosti. Vodičovi je vždy nutné nahlásiť správnu cieľovú zastávku, a to aj v prípade, že pre časť cesty máte zakúpený predplatný lístok.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ari #25:
volá sa to iná BMK prip. ePCL
Reakcia na: Pajo #24:
ale pri zakúpení električenky, máš BMK zľavu keď za ňu platíš tej istej BMK, však? a ako jej môžeš platiť keď je zablokovaná v banke?
V zmluve to sice je, ale ja BMK k davnejsie zrusenemu uctu vo VUB bezproblemov pouzivam ?
Reakcia na: Pajo #22:
Pokial si spravne pamatam, v zmluve medzi DPB a bankami je uvedene ze banka je povinna DPB oznamit zrusenie/zablokovanie karty.
Peon to si urobil chybu, ze si VUB svoju BMK dobrovolne vratil. Mal si ju pri ruseni Flexiuctu nahlasit ako stratenu a zablokovat. Ta (potom uz zablokovana) penazna cast a dopravna cast BMK totiz spolu nijak nesuvisi ?
Reakcia na: Peon #20:
Zatiam. Casom by to malo ist na vsetky.
Reakcia na: Peon #19:
Slovak Lines umožní navyšovať kredit aj cez internet, ALE iba na nimi vydané dopravné karty.
Reakcia na: Janik11 #17:
Janik11, pripadne to daj aj do médii nech sa o tom verejnosť dozvie... Ja som kvôli BMK platil za nadbytočný bankový účet, ktorý som nepotreboval, tak som ho zrušil a tým pádom som prišiel aj o BMK. Zistil som, že 365-dňový PCL na kartu DPB ma celkovo vyjde lacnejšie než 90-dňové (po zohľadnení 1,50 € mesačne za Flexiúčet vo VÚB).

Slovak Lines má na jednorázové lístky zakúpené v hotovosti vyššie ceny než na tie, ktoré sú zakúpené prostredníctvom dopravnej karty, takže aj o to tu ide...

A čo sa týka predplatených BMK, to tiež nevyjde zrovna najlacnejšie - podmienky ako povinný minimálny zostatok (zablokované peniaze), tiež sú tam nejaké poplatky...
Reakcia na: Janik11 #17:
info@bratislava.sk
milan.ftacnik@bratislava.sk
Toto je asi najväčšie svinstvo s tou BMK.
Teraz, keď som mohol mať v jednej karte de facto všetko, čo potrebujem, aj tak sa budem musieť otravovať hotovosťou. To je fakt choré.
Reakcia na: Valec #15:
Super domyslene, na penazenku sa malo mysliet od zaciatku rokovani s bankami. Ale preco preboha NBS? Aky zakon?
Reakcia na: 810zssk #14:
Elektronickú peňaženku na platobných kartách (BMK) by vraj museli povoliť vydávajúce banky a/aj NBS. Takže na takéto riešenie môžete skôr zabudnúť.
Reakcia na: branco76 #12:
V SL to maju domyslene dobre, akurat mesto nie je schopne zmluvne dotiahnut aby SL mohol na BMK nahrat elektronicku penazenku. Technicky by to samozrejme slo.

Stazuj sa teda svojim volenym zastupcom na magoriate.
Reakcia na: branco76 #12:
ved zlavu ponukaju len kvoli rychlosti, aby soferi nemuseli tolko casu zabijat hotovostou.
Pripadne v Raci vystupit, znovu nastupit a kupit si listok na SL kartu,,,,,no to mi prepracovany system. To sa naozaj neda technicky spravit, ze by sa kretit pre SL nahral aj na BMK? Ved ked ide obycajna elektricenka... Ci to experti zo SL este nedomysleli?
Reakcia na: branco76 #10:
Budes musiet platit cash.
Ako to bude s BMK a platenim u Slovak Lines. Doteraz som platil vzdy kartou vydanou SL na ktorej bola zlava za platbu kartou. Po novom budem mat 100+101 pasmo na BMK a ako ziskam zlavu za platbu kartou? Da sa na BMK nahrat kredit pre platbu, alebo to nie je mozne a platit iba cez PIN?
Reakcia na: All1111 #7:
Btw, keby si si precital co linkujes tak zistis ze trzby sa delia podla miestokilometrov, takze pocet osob vo vozidle je irelevantny. Prieskumom sa bude zistovat aky podiel cestujucich vyuziva tarifu IDS.
Reakcia na: All1111 #7:
No len to uz pleties delenie trzieb a dotacie. To su ine veci 😉 a "vystup z PP bude silnejsi argument ako prieskum" je nezmysel, tu sa nebude hladat silny argument, ale uplatni sa to co je v zmluve... Tu najdes (vratane delenia trzieb) na bid.sk.

Kazdopadne, presna evidencia bude musiet zaniknut ku dnu zavedenia JCL.
Reakcia na: 810zssk #6:
Ja viem ako sa delia prostriedky medzi dopravcov ? No ale kuk http://www.bid.sk/data/File/dokumenty/Materi%C3%A1lZavedenieIEtapy.pdf strana ,,9,, Práve na základe ,,fiktívnych,, cestujúcich bude SL žiadať zvýšenie podielu z príspevkov! Lebo výstup z PP bude silnejší argument ako ,,prieskum,, http://www.bid.sk/data/File/obstaravanie/20130413_Vyzva-DP2013.pdf Ja to chápem tak ?