Mesto predstavilo návrh rozpočtu na budúci rok

Rozpočet mesta na rok 2013 počíta s nárastom výdavkov na verejnú dopravu.

Verejná doprava

Hlavné mesto SR Bratislava predstavilo návrh rozpočtu mesta na rok 2013. Na verejnú dopravu plánuje mesto vynaložiť spolu 70,6 mil. €, pričom na mestskú hromadnú dopravu (MHD) je vyčlenených 65,1 mil. € a na rozvoj integrovanej dopravy 5,6 mil. €. Oproti roku 2012 to predstavuje nárast plánovaných výdavkov na verejnú dopravu o 12,2 %, z toho na MHD je nárast o 5,8 %. O konečnom rozpočte budú mestskí poslanci rokovať na Mestskom zastupiteľstve v decembri.

Z celkových výdavkov na zabezpečenie MHD v objeme 45,8 mil. vozokilometrov sa 56,620 mil. € plánuje použiť na bežné výdavky a 8,445 mil. € na kapitálové výdavky. Kapitálové výdavky sú určené výlučne na splátky úverov za nákup a modernizáciu vozidiel v predchádzajúcom období a splatenie starých faktúr. Z bežných výdavkov je 2,6 mil. € určených na vykrytie strát z rokov 2010 a 2011 a 520 tisíc € na krytie úbytku tržieb DPB po zavedení BID. Dopravný podnik pritom požadoval na zabezpečenie objednaných výkonov v roku 2013 na bežné výdavky sumu vo výške 61,560 mil. €.

Na rozvoj integrovanej dopravy plánuje hlavné mesto vynaložiť v roku 2013 spolu 5,6 mil. € z čoho sa má použiť 4,8 mil. € na dobudovanie tarifného a informačného systému (samoobslužné automaty, palubné počítače, označovače lístkov, sčítače cestujúcich). Na vykrytie strát jednotlivým dopravcom a na činnosť BID, a.s. má byť spolu použitých 659 tis. €. Hlavné mesto si stanovilo za cieľ prepraviť v integrovanej doprave na území mesta 141 mil. osôb za rok.

Rozvoj dopravnej infraštruktúry

Na rozvoj dopravnej infraštruktúry mesto plánuje v roku 2013 vynaložiť výdavky v sume 19,388 mil. €, z čoho je 11,127 € určených na nosný systém MHD. Kapitálové výdavky (8 mil. €) na rozvoj dopravnej infraštruktúry, ktoré sa plánujú financovať z prostriedkov EÚ sú určené na projekty:

  • realizácia trolejbusovej trate Patrónka - Vojenská nemocnica
  • realizácia trolejbusovej trate na Trenčianskej ulici
  • rekonštrukcia obratiska trolejbusov na Gaštanovej ulici
  • projektová dokumentácia pre TT Brnianska - Tesco Lamač a modernizácia ET Hanulova - Pri kríži
  • technicko-ekonomické štúdie a projektové dokumentácie pre TT Miletičova - Bosákova, TT Bulharská - Avion Shopping Park, modernizáciu Vozovne Jurajov dvor
  • technicko-ekonomické štúdie na modernizáciu ET na Ružinovskej a Vajnorskej radiále
  • realizácia prestupného uzla na Radlinského ul.

Z výdavkov na nosný systém MHD je vyčlenených 9,390 mil. € na projektovú prípravu a realizáciu úsekov Šafárikovo nám. - Bosákova a Bosákova - Janíkov dvor, zvyšok pôjde na zaplatenie faktúr spoločnosti Metro, a.s. z rokov 2010 - 2012. Z fondov EÚ je na vykrytie tejto sumy plánovaný príjem 8,889 mil. €.

Z oblasti preferencie MHD sa v návrhu rozpočtu počíta len s 303 tisíc € na realizáciu preferencie električkovej dopravy na Vajnorskej radiále.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: kecho #19:
A ked bude tbus trat až po AVION , tak už aj 63tka može byt rovno tbusova - AVION -Tesco Lamač.. ( s prestupom na L30 pri Tescu Lamač). Zexpresnit sa moze tympadom 34tka.
Reakcia na: kecho #19:
Logiku by to malo.
Reakcia na: fanatikmhd #16:
a 22 sa neskrati po Tesco Karlova Ves, ked uz bude Patronka obojsmerne spojena Tbusmi s Kramarmi?
Reakcia na: fanatikmhd #16:
No tak po prve, na zmenu cyklu sa tendre nerobia. Po druhe, kvoli jednemu trolejbusu raz za 12 minut ziaden cyklus menit netreba.
Reakcia na: fanatikmhd #16:
Čo trepeš? Dá sa to riešiť jednoducho reorganizáciou dopravy - pridaním zaraďovacieho vyhradeného pruhu tak, aby vozidlá MHD prešli na jeden cyklus.
Reakcia na: 810zssk #15:
Preklad : Ak zobojsmernis Patronku (mmchdm, KONECNE!!) tak trolejbus bude z patronky odbocovat vlavo na kramare (ak sa nedostavia sucasne aj trolejbusova trat medzi Hrobonovou a Patronkou). Ak k 22 ci co to tade ide pridas aj 212, pripadne aj 211, ten odbocovaci cyklus je dost kratky a je tusim vzdy v druhej vlne. Preto sa obavam, ze na zmenu cyklu sa opat bude robit tender za miliardy.......Ako vzdy.....
Reakcia na: fanatikmhd #13:
Nechces druhy odsek napisat znova a zrozumitelne?

Zobojsmernenie trate na Patronke samozrejme zmysel ma, ved je kolosalna hlupost ze 212 vynechava v smere k Zimaku Patronku.
Reakcia na: Petto #9:
rozdiel je v tom, koľko máš na to €... prestupný terminál je trochu iná investícia...
Reakcia na: AAA #12:
Nebol znamy faktu, diki za objasnenie. Takze pofotit....kym sa "da" 🙂

Inak, ta zobojsmernena prazska Patronka-VOJ.NEM. sice ponuka nove moznosti, avsak, dokym by nebola vystavana sucasne aj Hrobona-Patronka, zmysel by mala pred EU iba ak by linky nesli po sgtarej trase, ale naspat tadeto. Nevyziadalo by si to potom zmenu odbocovacieho cyklu na patronke smerom na kramare za niekolko miliard eur??
Reakcia na: fanatikmhd #11:
Na Valašskej je problém najmä v starých výhybkách typu Kremnica.
Mozem dotaz, ako niekoti tu dosli na to, ze Bosakova bude ta ista Bosakova ako elektricky? Bosakova zacina s krizovanim pri EUBA a konci na Farskeho......Moze sa jednat o projekt konciaci pri EUBA (kde je mmchdm mozne otocit cez krizovatku nadherne aj clankove vozidlo bez zasahu do konstrukcie (iba upravene CSS)). Daco ako Molecova..........proste konci to nikde.....

Asi ako jedine co si zasluzi bod 1,2,3,4 je myslim reko ET v Dubrafke....

Po reorganizacii sa tusim stale hovori o radlinskeho ako o giga prestupnom uzle, ze? Zatial co na takom Safarikovom namesti stoji elektricka v prechode, nevychadzaju prestupy, nezmesti sa viac ako jedna clankova elektricka a ludia skacu uz desatrocia z cesty......

A Valasska je tiez v zlom stave?
Reakcia na: Marek1978 #5:
Tie kilometre navyše sa utopia v rôznych linkách typu 90, 130.... alebo sa proste jednoducho len vyfakturujú a neodjazdia.
Hovadiny typu: "realizácia trolejbusovej trate na Trenčianskej ulici" s min.efektom to áno, ale aby realizovali prestupné terminály Račko (eliny), Molecka(eliny,abusy,tbusy) to ani za ten svet. ?
Reakcia na: Marek1978 #5:
Marek však nemame vozy,ci zexpresnenie zopár súčasných ?
kedy sa dočkáme TT medzi Pražskou a Patrónkou ? aby všetko nemuselo chodiť cez kramáre
Reakcia na: tr3mp #4:
No to napadlo aj mna, ale preco by sa z tej trasy prestupovalo na elektricky na Bosakovej? 🙂 Mi to moc nedava zmysel.

Inak suhlasim ze zatrolejovanie 68 by bolo super... aj 93 a 94 by som prijal, pripadne vyhladovo si viem predstavit aj 83/84... celkovo, v Petrzalke by vacsina liniek mohla byt tbusova, kedze su tam huste intervaly.
Tusim je tam navysenie nejakych vzkm oproti min.roku. Zeby tie expresne linky. Ci sa mylim?
Reakcia na: 810zssk #1:
Asi kvôli prestupu na električky. Som v tom prípade ale zvedavý, čo bude s odbočením Most Apollo - Bosákova, ktoré dnes nie je možné. Alebo pôjdu trolejbusy okolo EU a po Gettingovej, Mamateyovej a Šustekovej?

Namiesto tejto TT mohli radšej navrhnúť zatrolejovanie 68. Ale možno v ďalšej fáze ?
Tu Bosakovu ani ja nechapem ?
Plánuje sa vôbec verejná súťaž na zhotoviteľa zastávok na Radlinského, alebo to pôjde priamym zadaním niektorej zo známych firiem (TSS, Slovenské tunely...)?