Oprava tunela potrvá pol roka

Poškodený tunel pre električky pod hradom opraví firma Slovenské tunely, a.s. a oprava tunela začne 29. októbra 2012. Vyplýva to zo zverejnenej zmluvy o dielo medzi Dopravným podnikom Bratislava a uvedenou spoločnosťou na 1. etapu sanácie havarijného stavu tunela. Termín ukončenia opravy je zmluvne stanovený na koniec apríla 2013, resp. 18. mája 2013 v prípade zlého počasia. Cena za opravu tunela bola stanovená na 1,065 mil. Eur bez DPH, pričom sa môže zmeniť o max. 20 % oboma smermi.

Sanácia havarijného stavu bude pozostávať z ílovocementových a chemických injektáží poškodených tunelových pásov a zo zriadenia odvodňovacieho systému. V harmonograme opráv sú naplánované dve prestávky, počas vianočných a novoročných sviatkov a v prípade nízkych teplôt aj počas februára. V ostatnom čase by opravy mali prebiehať nepretržite.

Tunel pod hradom je pre električky uzavretý od 2. februára 2012, kedy bola v klenbe tunela nájdená trhlina spôsobená rozpínajúcou sa zamrznutou vodou. Následne prebehla oprava tejto trhliny, ktorú vykonala taktiež spoločnosť Slovenské tunely. Po oprave spomínanej trhliny si Dopravný podnik Bratislava objednal podrobnejší prieskum tunela georadarom, ktorý v máji 2012 podľa očakávaní odhalil ďalšie poškodené miesta. V uplynulých mesiacoch prebiehal formou rokovacieho konania bez zverejnenia výber firmy, ktorá tunel opraví.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #25:
TO TI VYSLO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
http://www.raiffeisen.sk/sk/o-banke/preco-raiffeisen-banka/
4. ŽIJEME S VAMI
Prispievame k lepšiemu životu v meste

Nech ich DPB oslovi ci nechcu v tomto duchu charitativne opravit trat ?
Reakcia na: kecho #23:
Vy ste ale konateľom aj vo firme IPR aj Transprojekt.

„Áno. Na každý projekt priberáme investora.“

Kto stojí za prestavbou stanice IPR či Transprojekt?

„Celý projekt organizuje firma Transprojekt a tá si najala firmu IPR, aby robila technickú podporu.“

Kto je investorom Predstaničného námestia?

„Dnes nám jedna firma preveruje investorov, lebo záujem je celkom veľký. Za mesiac a mesiac a pol ich predstavíme V Európe je trend stavať pri železničnej stanici.“

Čítajte viac: http://bratislava.sme.sk/c/6290829/igor-ballo-hlavnu-stanicu-sme-chceli-stavat-uz-pred-tromi-rokmi.html#ixzz2BSEf5KdU


Ale medzičasom tušim IPR od toho ustúpila komplet.. chcelo by to ešte lepšie pogúgliť články..cca z mája júna..
Reakcia na: Mike #21:
tak v súťaži "nájdi rozdiel" je rozličné len pomenovanie ulice bydliska konateľa a názov firmy 😉
pozri orsr.sk:
Transprojekt s.r.o., Železničiarska 13, Bratislava 811 04 - konateľ Ing. Igor Ballo, Brnianska 53, Bratislava 811 04, Vznik funkcie: 16.01.2003

I.P.R. SLOVAKIA s.r.o., Železničiarska 13, Bratislava 811 04 - konateľ Ing. Igor Ballo, Brnenská 53, Bratislava 811 04

Reakcia na: Mike #21:
No keby bol oficialny dovod peniaze tak beriem.. hoci nejake riesenie by sa mozno najst dalo.
Reakcia na: 810zssk #20:
IPR už v prestavbe hl.st pokiaľ viem nijako nefiguruje. Inžiniering zabezpečuje Transprojekt a hľadá investora prestavby.
http://bratislava.sme.sk/c/6290829/igor-ballo-hlavnu-stanicu-sme-chceli-stavat-uz-pred-tromi-rokmi.html

To, že majú pozemky je samozrej e iba chabá výhovorka od mesta (DPB).
Na komplexnú reko trate potrebuje DPB stavebné povolenie. A k nemu sa ako dotknutý orgán bude na 100% vyjadrovať aj majiteľ patričných pozmekov. Ale neverím, že by s tým robili problémy. DPB by stavebné povolenie zrejme dostal.
Hlavný dôvod prečo sa nič nerobí so stanicou by som videl v chýbajúcich peniazoch...
Inak k otazke nizsie ma napadla jedna vec.

IPR moze vlastnit pozemky (btw., nema ich len prenajate?), ale trat vlastni DPB. Moze IPR ako vlastnik pozemku prikazat DPB odstranit trat? Ak nie, je to jednoduche: Trat nech sa zrekonstruuje teraz s tym ze to je trvale riesenie a IPR nech si proste svoj projekt zmeni ked su neschopni zacat stavat vcas.

Ina vec je ak uz existuje nejaka zmluva medzi IPR a DPB ohladne toho ze DPB to uvolni.
hurá, v tuneli sa začali pracovať, snáď dočkáme sa ho znovuotvorenia ?
No ako... tak ze ich mesto predalo ? A preco ich predalo? Otazku je dobre nasmerovat na byvaleho primatora Durkovskeho... Ale asi nebude mat cas odpovedat, lebo ho zahlcuje vysvetlovanie predaja PKO ? ?
IPR? 😃 No ako môže pozemky na ktorých je trať vlastniť súkromná osoba?
Reakcia na: dr.prick #8:
no najskor zhrdzaveju kolajnice
Reakcia na: Petto #14:
Ja som hovoril o tom ako asi bude jazdit L1 ked ju zavedu ?
Reakcia na: 810zssk #11:
Ak už chceš takto, tak to asi bude skôr L2 na trase ZST NM - Bosakova lebo IPR faktor
Ja som stále presvedčený, že za poškodenie tunelu môže výstavba podzemnej garáže pred parlamentom. Ak by sa to preukázalo, DBP by z toho mohol vysúdiť pekný balík.
Nechce sa mi hladat, tak sa opytam. Vie sa, alebo sa da niekde zistit, co sa bude robit pri tejto rekonstrukcii?
Reakcia na: Petto #10:
Tak ja to vidim tak ze linka 1 nebude uplne v trase L13, ale v trase Hlavna stanica - Petrzalka, potazmo Hlavna stanica - Rajka ?
Reakcia na: N/A #6:
a vozit tam bude koho ? Aj tak v novom LV elektriciek tam bude len L1 ( v trase bývalek L13) a L2 ( ZST NM - Hlavna stanica )
Reakcia na: N/A #6:
No... ale to by nesmel mat pozemky pod kontrolou sukromnik ktory na rekonstrukciu dlabe. Vraj sa to vyriesi definitivne "raz niekedy" A stavba definitivneho riesenia v nedohladne.... ?
dufam, ze o pol roka po rekonstrukcii tam vznikne dalsia zavada, ktora si vyziada dalsie investicie ...
Reakcia na: N/A #6:
Imho je tunel ovela vacsia priorita ako stanica... Plus pri stanici je IPR faktor.