Predĺženie linky 64 na Jelačičovu ulicu (od 15.10.2012)

Trolejbusy odvezú cestujúcich až k novému obchodnému centru Central.

Od pondelka 15. októbra 2012 bude premávková trasa trolejbusovej linky 64 predĺžená z doterajšej konečnej zastávky na Trnavskom mýte až na Jelačičovu ulicu. Trolejbusy tak budú premávať s cestujúcimi po trase Lovinského - Jelačičova a späť.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: ivanbuto #79:
...dopravné zaťaženie... ?
Reakcia na: 810zssk #78:
Stacilo by keby to fungovalo ako v blizkej Viedni. Tri hodiny pred a hodinu po akcii mas MHD zadarmo resp.v cene listka.
Fanusikovia by sa na to dost namotali. Ved aj pivko by si v pohode mohli dat na zapase ci koncerte.

Ostala by uz jedine cast cezpolnych a domacich co do MHD zo zasady nevkrocia.
Reakcia na: 810zssk #74:
Centrál síce nie je Kamenné námestie, ale nie je to ani Avion - je to lokalita v zastavanej časti mesta, v dotyku so širíšm centrom a v tesnej blízkosti uzla MHD. Popravné zaťaženie má vyplv aj na linky MHD jazdiace na okolitých komunikáciách. Parkovacia politika má byť práve na to, aby stanovila nejaké kritériá.
Reakcia na: david1 #77:
Tak nech funguju aj teraz.
Reakcia na: 810zssk #76:
Porovnavas neporovnatelne. Pocas MS fungovali tri kyvadlovky zadarmo z P*R parkovisk.
Reakcia na: david1 #75:
Nech si chodia ako chcu, proste tam treba zakazat vjazd okrem rezidentov. Ked to fungovalo pocas MS, fungovalo by to aj teraz.
Reakcia na: 810zssk #63:
S tym zase nesuhlasim ja. Ked uz tam dovolili obnovit zimak s kapacitou 10 000 ludi malvtam byt automaticky parkovaci dom. Zabudni na utopiu , ze budu chodit vsetci poslusne mhd. Teraz si to pri kzdom zapase odnasaju obyvatelia z okolia za tolerancie policie.
Reakcia na: ivanbuto #68:
Central je prilahly k jednemu z hlavnych tahov v meste. Ja v principe suhlasim s tym co pises, ale Central naozaj nie je ten pripad. Inak keby mali rampu az pod zemou tak nie su ziadne zapchy.
Reakcia na: Ike #65:
Toto nie je priamo napísané v žiadnom zákone, čo uvádzaš, ale vyplýva to z právnych zásad. Ide zjednodušene povedané o to, že v prípade ak viacerí ľudia páchajú ten istý priestupok obdobným spôsobom, tak postih by mal byť primerane rovnaký.
Reakcia na: Ike #71:
Aby sa nezhoršili podmienky NIELEN parkovania, ale aby tam napríklad nevznikali zápchy, čo sa dá docieliť aj obmedzením počtu parkovacích miest. Alebo daňou za parkovacie miesta (áno, aj podzemné, pretože k nim vedú cesty s obmedzenou kapacitou) bez potreby obmedzovania počtu.
Reakcia na: drink #70:
"aby sa tie podmienky nezhorsili"

práve preto je tam to podzemné parkovisko. To, že jeho realizácia je nešťastná a cez víkendy a Vianoce tam bude stáť doprava, to je iná vec.
Reakcia na: Ike #66:
Na to, aby auta neparkovali v prilahlom okoli, by malo sluzit regulovane/platene parkovanie. Ak nie je investicia konkurencieschopna bez toho, ze mesto zbura vsetko v okoli, aby mohlo uspokojit investorove poziadavky na dopravnu obsluznost, nech nestavia. V zastavanej oblasti sa musi prisposobit existujucim podmienkam tak, aby sa tie podmienky nezhorsili.
Reakcia na: ivanbuto #68:
Tak ale vieš ako môžeš obyvateľom širšieho centra vysvetlovať, prečo im parkujú autá v predzáhradke... Ja si myslím, že parkujúci osobný automobil zaberá proporcionálne príliš veľa verejného priestoru, ale v prípade Centrálu je to OK.

Čo sa týka Tesca na Kamennom, pamätám si časy (1995-1996), kedy sme s otcom trávili aj pol hodinu v kolóne, ktorá siahala až zo Špitálskej, aby sme mohli zaparkovať na platenom parkovisku na Rajskej. To parkovisko bolo non-stop obsadené. Teraz, keď dopyt po Tescu na kamennom výrazne upadol (jednak sa HM Tesco priblížili k zákazníkom, jednak bezproblémové parkovanie) tam pochopiteľne zíva parkovisko prázdnotou.

Správne by bolo, keby mali ľudia na výber, ale nie im direktívne prikazovať.
Keby som mal riešiť problematiku parkovania v meste, tak by som presadzoval nasledovné:
- kváziabsolútnu preferenciu MHD (teda bus pruhy, semafory pre BUS pruhy, preferencia električiek, zákaz predbiehania na zastávke a pod.)
- zrušenie aspoň 1/3 parkovacích miest, zrušenie barbarského parkovania na chodníkoch
- prísne pokuty za parkovanie v zákaze
- stanovenie adekvátnej a trhovej ceny za parkovanie IAD (eventuálne rozdeliť do cenových tried podľa vzdialensoti od centra - resp. rozlíšiť nočné a denné parkovanie)
- výmenu pochybných predávajúcich indivíduí za normálne parkovacie automaty (nahádžeš drobné a automat ti zobrazí a po potvrdení vytlačí lístok s veľkým časom a dátumom dokedy môžeš parkovať, ktorý si dáš za okno).
Som presvedčený, že buď by do mesta chodilo menej ľudí IAD, alebo rovnako, ale poctivo by platili, z čoho by sa financovala prevádzka MHD.

Žiaľ, mesto zlyháva vo všetkých bodoch - preferenciu nemáme, autá parkujú kde sa dá, odťahovkám ide o prachy, a cena za parkovné v meste je síce OK, ale pochybného asociálneho predavača je ťažké zohnať keď ho potrebuješ.

Reakcia na: Ike #66:
Hm, tak prečo potom vo viacerých západných mestách je trendom taká parkovacia politika, ktorá pre lokality najmä v širšom centre mesta v závislosti od obsluhy MHD určuje maximálne počty parkovacích miest a reguluje ponuku?
Totiž potom rovnakú logiku o ponuke parkovacích miest možno aplikovať napríklad aj na Kamenné námestie (aj keď to je užšie centrum ako Central).
Reakcia na: richardhudec #64:
Keď som šiel okolo, tak už odťahovka nakladala Mercedes s malackou značkou, no musel mať ten sedlák radosť, keď došiel z hokeja a auto nikde ? Presne úroveň tohto národa – drahé auto, ale malomeštiacke zvyklosti.
Reakcia na: ivanbuto #60:
Nákupné centrum vyvoláva zákonitý dopyt aj po IAD. Keby neponúkli stovky parkovacích miest, ktoré v tomto prípade nezaberajú žiadny verejný priestor navyše, tak by nastali dva prípady, resp. ich kombinácia

1) znížená návšteva OC a teda znížená konkurencieschopnosť. (treba si uvedomiť, že OC nie je určené len na trávenie voľného času, ale ponúka nemálo pracovných miest)

2) návštevníci OC (nielen Bratislavčania) by parkovali v priľahlom okolí (ako je to v prípade CBD na Karadžičovej). Povedz mi, aké je príjemné bývať na takej ulici, kde ti stojí stovka áut v predzáhradke a medzi detskými preliezkami?
Reakcia na: richardhudec #64:
K tomuto. Neviem presne v ktorom zákone je to definované, ale minimálne sa to hovorí, že mestský policajt nemôže udeliť pokutu len niektorým vodičom, ktorí porušujú zákon. Príklad:

Ak stoja v zákaze parkovania tri vozidlá a dôjde policajná Corsa, ktorá má v kufri iba dve papuče, tak jednoducho nemôže dať pokutu nikomu z tých troch.

Preto súhlasím, že množstvo odťahovacích áut je málo. Ja osobne mám problém so zopár autami (vrakmi), na ktoré som volal MsP. Žiaľ, mestský policajti sú ľahko prehovoriteľný a ich majiteľ ich presvedčil, že s nimi jazdí. Oni len odišli 🙂

Na druhej strane, 6 rokov dozadu som dostal pokutu za nesprávne parkovanie - zaparkoval som na súkromnom rezervé na sídlisku v Dúbravke, lebo som potreboval len niečo odovzdať známej a nechcel som zavadzať. Prišli policajti a dali mi pokutu. Boli neoblomný. Známa mi povedala, že majiteľ parkovacieho miesta je na dovolenke, takže on určite nevolal. Prišli inak asi za 4 minuty.

Keď som ich ale asi 3x volal za rušenie nočného kľudu, neprišli ani raz.
Reakcia na: david1 #62:
Pri poslednom zapase na zimaku (podobne ako aj pocas inych) som skusil len zo srandy zavolat mestsku policiu Ruzinov, ze co hovori na uplne obsadeny chodnik na Trnavskej ceste od krizovatky s Mileticovou po krizovatku s Jegeho, kde chodci cupkali po ceste a po travniku, kym si auticka parkovali na chodniku. Odpoved policajta bola, ze nakolko to toleruju statni dopravni policajti, on nema preco posielat tam svojich ludi, takze je to v poriadku. Na otazku, ze ak zacnem teraz rozbijat kamenmi jedno auto za druhym, tak tiez to bude v poriadku, lebo pocas hokeja zakony neexistuju mi odpovedal, ze miesam hrusky s jablkami. Opytal som sa ho, podla coho on urcuje, ktory zakon sa dodrziavat bude a ktory nebude mi uz zacal zufalo doslova vyplakavat, ze oni sa chudaci snazia, ze ma ta (MsP Ruzinov) vsetky hliadky, ktore stoja na miestach, kde parkuju auta na travniku, aby aspon tu zelen pre obyvatelov mesta uchranili pred tymi chrapunmi debilnymi. No a nasledne zacal monolog z jeho strany, ako by isiel aj on roztrieskat vsetkym tym autam okna, pretoze kazdy dement arogantny, ktory byva 1km od stadionu sa musi sem dotrepat autom, aj ked vie, ze nezaparkuje a potom obsadzuje chodniky, nici zelen a obmedzuje obyvatelov. Ze keby to bolo na nom a mal k dispozicii 100 odtahoviek, tak by ich dal najradsej vsetkych odtiahnut, ale on ma len 1 odtahovku k dispozicii, ktorej odtah trva 15 minut a jedna odtahovka na 200 aut to proste nema sancu zvladnut. No a takto sa mi stazoval do telefonu asi 3 minuty a potom mi povedal, ze akonahle zacne zapas, tak vsetkych svojich muzov posle riesit tie auta, ale bohuzial nicnerobiacich 6 kusov mestskych policajtov na druhej strane cesty (Nove Mesto) nemoze povolat na zasah k sebe.
Ako chce mesto zvladat kontrolovat od 1.4.2013 parkovanie takmer v celom meste, ked dokopy myslim 6 odtahovacich aut na cele mesto absolutne nepostacuje, kompetencie a vola mestskych policajtov je na nulovom bode a cele to zavrsia statni dopravni policajti, ktori dovolia parkovat autam pomaly aj na namesti pred stadionom...Este som nepocul od nikoho kompetentneho vyjadrenie ku kontrole aj buduceho parkovacieho systemu. Moj osobny nazoor je taky, ze ked niekto bude porusovat parkovacie predpisy, tak zarucene nebude pravidlom jeho potrestanie, skor pojde o nahodu, ze pri 20 zaparkovaniach na zlom mieste za mesiach, resp. nezaplateni parkovneho ho mozno raz pokutuje policajt a aj to smiesnou sumou, ktora sa mu viac oplati ako platenie parkovacich listkov. Tak len tolko k nacatej teme parkovania pri zimnom stadione. Prepacte za off-topic 😃
Reakcia na: david1 #62:
S tymto zas nesuhlasim. Byval som dlho pri Zimaku a bola jedina akcia pocas ktorej tam nebol problem s parkovanim: MS v hokeji. Skratka ak sa da IAD treba obmedzovat, nie stavat jej parkovacie domy. Lenze Central je uplne ina situacia.
Reakcia na: 810zssk #61:
Suhlasim v tej oblasti chybala moznost parkovania. Staci sa pozriet ,ked je KHL na Zimaku parkuje sa vsade. Podpora MHD ziadna. Myslim v cene listka na hokej,koncert MHD zadarmo a pod.
Ked idem na koncert do Viedne tak na listok na koncert sa vozim 3 hod.pred a hod.po koncerte. Tiez su tam velke parkovacie domy./Gasometer,Stadhalle/
Nie kazeho donutis chodit MHD ci vlakom.
Parkovaci dom v okoli Zimaka chyba ako sol.